Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 04 Mei 2024 14:29

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Aug 2005 10:56 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Jul 2002 23:00
Berichten: 236
Citaat:
maar het zou wel leuk zijn als die cd ook in de dvd-speler kan

Wel 't hangt er een beetje vanaf van welke DVD-speler.
Reeds veel DVD-spelers kunnen rechtstreeks jpegs afspelen.

Bij de normale formaten VCD, SVCD en DVD worden de foto's omgezet naar stilstaande filmbeelden (resp. Mpeg1 en Mpeg2). De meeste dvd-spelers kunnen die formaten aan. DVD-spelers die avi/divx/mpeg4 aankunnen zijn schaarser.

Het nadeel van een DVD/VCD formaat is dat je maar max 99 ingangspunten hebt. Indien je meer foto's hebt zal je zelf MPEG's met slideshows van reeksen foto's moeten maken.

Een tweede nadeel is dat deze mpeg's niet kan bewerken of afdrukken met fotoprogramma's op PC, daarom maakt men meestal ook een map 'PICTURES' met de originele jpegs.

Een leuk programma om Mpeg-slidshows te maken is MemoriesOnTV, maar daarvan heb ik in België nog geen officiële verdeler gevonden.

Caygull.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2005 14:47 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Aug 2005 14:43
Berichten: 46
Woonplaats: Gent
kunt ge met Jalbum of een andere foto gallerizer geen album aanmaken, op cd branden, en dan zorgen dat de index.htm file automatisch wordt opgestart nadat cd-rom werd ingestoken?

dat werkt op alle systemen, want iedereen heeft wel een default browser, en een autostart-functie lijkt me ook nie zo moeilijk in te stellen (hoewel ik het nog nooit heb gedaan :x

enige nadeel is dan wel da ge't nie op nen standalone hi-fi dvd-speler kunt draaien.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Jan 2006 12:43 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
Wie heeft er ondertussen nog een cd uitgebracht? ervaringen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Foto CD
BerichtGeplaatst: 04 Jan 2006 20:55 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Jul 2002 23:00
Berichten: 22
Bij ons wordt er reeds sinds 1999 een foto cd uitgebracht.

Na wat experimenten met webpagina's en autorun heeft er een leider bij ons een VB programmatje geschreven dat automatisch de folderstruktuur van de onderliggende folders uitleest en een slidshow start van alle foto's.

Keuze om direct naar een subfolder te springen en de slidshow automatisch te laten verlopen. Niet perfect maar zeker goed genoeg.


http://www.vvksmnieuwland.be/documenten/fotocd.zip

Indien geintreseerd kan ik eventueel eens de broncode navragen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2006 13:35 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
Ziet er mooi uit, maar kan het dat je maar enkel een opstartscherm te zien krijgt in jou demo?

Het zou wel mooi zijn moest er een oplossing zijn die ook op de doorsnee dvd speler werkt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: startscherm
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2006 14:07 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Jul 2002 23:00
Berichten: 22
In de zip file zit een file zonder extensie: "Startscherm"

Dit is eigenlijk een jpg waarvan de extentie verwijderd is. Vervang deze file door de foto, intro, ... die jij wil en je hebt een nieuw introscherm.

Ik veronderstel dat je met "doorsnee dvd speler" er eentje bedoelt die niet in een computer zit. Daarvoor is dit programma zeker niet bedoelt.

Ik denk dat er eerder in deze topic alternatieven besproken zijn die hier waarschijnlijk wel op functioneren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Jan 2006 11:09 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
Ik heb eens geprobeerd met Nero een vcd (op een cd-rw) te branden, maar het resultaat trok op niks. Noch met powerDVD, noch met een stand-alone dvd-speler was deze te gebruiken. powerDVD loopt zo goed als vast.
Ik kreeg enkel wat blokken te zien waaruit je wel kan opmaken dat het om een foto gaat, maar niet duidelijk, en naar volgende foto's kijken ging ook al niet, duurde enkele minuten vooralleer een volgende foto werd ingeladen en dan nog in stukken met zwarte blokken over en lijnen door etc.

Heb ik iets verkeerd gedaan of is nero hier misschien niet helemaal voor geschikt? (Nu zou ik er ook wel meer dan 99 foto's willen opzetten)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Jan 2006 11:43 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Geert82 schreef:
Heb ik iets verkeerd gedaan of is nero hier misschien niet helemaal voor geschikt? (Nu zou ik er ook wel meer dan 99 foto's willen opzetten)

Ik heb ook 's de VCD van Nero geprobeerd. Ik kon foto's bekijken op pc (met WinDVD, niet Windows Media Player) en op tv (dvd-speler), maar de kwaliteit is wel verre van aanvaardbaar. Bij mij geen zwarte blokken of lijnen, maar gewoon zeer slechte kwaliteit van foto's. Door de foto's grasduinen kon, maar ging zeer moeizaam.

Voor onze groep zijn we dit jaar daarom maar bij de klassieke cd-rom gebleven (foto's en videomontage).

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Jan 2006 16:06 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
nu nog eens geprobeerd, maar dan als SVCD en dan kan ik het wel deftig bekijken op pc, maar totaal niet op een stand-alone dvd speler. De schijf wordt blijkbaar wel herkent als zijnde video-cd maar daar houd het wel bij op. (misschien dat dit iets te maken heeft met de cd-rw die ik gebruik)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Jan 2006 14:09 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Apr 2005 23:00
Berichten: 58
Woonplaats: Ghent
Aangezien ik sinds dit jaar de multimedia doe, gebruiken we Proshow gold, heb daar een licentie van via bedrijf waar ik vakantiejob heb gedaan.

Het programma is mss niet het goedkoopste (55€), maar is beslist de moeite waard. (probeer eens de gratis trial)
Je kan er geavanceerde fotoshows mee maken !

Je kan er probleemloos multitrack DVD en SVCDs mee maken. Die kan je dus zowel op DVD speler als PC (naar exe gecompileerde show) bekijken + je kan er de bronfoto's nog eens automatisch laten bijzetten.

Bovendien kan je al je show gratis uploaden naar hun server, zodanig dat
de mensen je fotoshow ook on-line kunnen bekijken (je moet een kleine plug-in downloaden - tis hun bandbreedte!)
Je moet wel rekenen dat een SVCD stukken krasgevoelig is dan een gewone CD. SVCDs worden namelijk in mode 2/XA geschreven, dit houdt in dat de CD veel minder errorcorrectie gegevens bevat, waardoor er meer plaats ontstaat (80minuten -> 800 Mb ipv 700mb).
Dit vanuit de filosofie dat een kleine hapering in een digitale videostroom niet veel kwaad kan.
Als je met nero echter je gewone fotos ook op de SVCD gaat zetten, worden deze ook mode 2/XA geschreven en zijn deze dus een stuk krasgevoeliger.

Voor de mensen die intresse hebben in de mogelijkheden van het product:
Onze fotoshow staan on-line :) (muziek bij aanzetten)

Grootkamp 2005(14 minuten ~ 70 mb streaming (=downloaden gaat terwijl je kijkt))

Leiding op zijn best (GK 2005)(2 minuten ~ 10 mb streaming)

Winterkamp VGs (resident evil)(10 minuten ~ 60 mb streaming)


éénmaal op een jaar steken wij deze op DVD, samen met zowat alle fotos die we in het jaar getrokken hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Jan 2006 11:48 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Jul 2002 23:00
Berichten: 236
Voor het maken van VCD's, SVCD en DVD,
voor het patchen van uw dvdspeler zodat hij die formaten kan afspelen,
en nog veel meer ...

http://www.videohelp.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Jan 2006 18:58 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Zebras281 schreef:
Voor de mensen die intresse hebben in de mogelijkheden van het product:
Onze fotoshow staan on-line :) (muziek bij aanzetten)

Grootkamp 2005(14 minuten ~ 70 mb streaming (=downloaden gaat terwijl je kijkt))

Leiding op zijn best (GK 2005)(2 minuten ~ 10 mb streaming)

Winterkamp VGs (resident evil)(10 minuten ~ 60 mb streaming)

Leuk, leuk, leuk! Ik vind het geweldig om van die filmpjes te zien (wij maken er ook); als er andere groepen ook zulke filmpjes online hebben staan... tell me about! :P

De kwaliteit is zeer goed, maar beginnen werken met een nieuw programma schrikt me een beetje af. Momenteel gebruik ik echte vide-editingprogramma's en zou daar liever bij blijven. Die programma's hebben echter geen of weinig opties voor het branden op dvd. Ik zoek dus een programma om naast de video ook foto's in afdrukbare kwaliteit op die cd/dvd te kunnen zetten, en liefst zó dat ik de cd/dvd zowel op pc als dvd-speler kan afspelen.

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Jan 2006 20:53 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Jul 2002 23:00
Berichten: 236
To schreef:
Ik zoek dus een programma om naast de video ook foto's in afdrukbare kwaliteit op die cd/dvd te kunnen zetten, en liefst zó dat ik de cd/dvd zowel op pc als dvd-speler kan afspelen.

To


De enige optie is volgens mij de fotos er tweemaal op zetten eenmaal voor afdrukken en eenmaal voor DVD. De meeste DVD-spelers verslikken zich in bestanden als de resolutie te groot is, en afdrukken in TV-kwaliteit is niet echt goed genoeg. Somige programma's bieden de mogelijkheid om de originele jpegs in een apparte map op te slaan, en anders kan je het misschien manueel aan de image toevoegen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Okt 2006 23:55 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Apr 2005 23:00
Berichten: 58
Woonplaats: Ghent
To schreef:
Zebras281 schreef:
Voor de mensen die intresse hebben in de mogelijkheden van het product:
Onze fotoshow staan on-line :) (muziek bij aanzetten)

Grootkamp 2005(14 minuten ~ 70 mb streaming (=downloaden gaat terwijl je kijkt))

Leiding op zijn best (GK 2005)(2 minuten ~ 10 mb streaming)

Winterkamp VGs (resident evil)(10 minuten ~ 60 mb streaming)

Leuk, leuk, leuk! Ik vind het geweldig om van die filmpjes te zien (wij maken er ook); als er andere groepen ook zulke filmpjes online hebben staan... tell me about! :P

To


Ook de fotoshow van dit jaar (Grootkamp 2006) staat on-line.

Wel dit jaar de pech gehad van en zware schijfcrash gehad te hebben 30h voor de presentatie -> alles kwijt.
Hetgeen je nu ziet is dus het werk van een nachtje goed doorsteken en is dus niet perfect afgewerkt :( maar ik mag eigenlijk niet klagen over het resultaat (op enkele foto's die ik vergeten ben die er eigenlijk echt wel inmoesten)
Bovendien is de kwaliteit van het filmmateriaal (niet te veel) vrij laag in de on-line versie (in tegenstelling tot de DVD)

Kijk en oordeel zelf :

Grootkamp 2006(21 minuten ~ 100 mb streaming)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Okt 2006 23:49 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Zebras281 schreef:
Kijk en oordeel zelf :

Grootkamp 2006(21 minuten ~ 100 mb streaming)

Opnieuw zeer leuk! Ik had voor ons filmpje net hetzelfde plan van de "earth to kampplaats" met GoogleEarth, maar tijdgebrek... Hoe heb je die zoom-in geëxporteerd in GoogleEarth? Ook het bompakket zag er wel funny uit... :wink:

Als ik de tijd vindt, zal ik het filmpje van ons Jonggiverkamp ook eens online zwieren (en als ik dat zou vergeten, doe je me er maar even aan denken).

To


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.