Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 23 Mei 2024 18:58

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 Feb 2006 2:08 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2002 23:00
Berichten: 21
ik ben nog eens begonnen aan een redesign van onze site (op http://scoutsboortmeerbeek.be/beta/ kan je als je wil de vooruitgang volgen) omdat de huidige mijns inziens een beetje te plat is.

Nu vroeg ik mij feitelijk af, wat moet ik nog ondersteunen? Ik heb geen benul van hoeveel mensen nog op 800*600 surfen, wie welke browser gebruikt, of ze javascript aan hebben staan of niet.

Uiteraard mik ik erop om de site in internet explorer 6, firefox en safari bruikbaar te maken, maar om allemaal css hacks te gaan toepassen om oudere browsers nog te gaan ondersteunen ... ik weet het zo niet.

Ik denk eraan om de google-oplossing te volgen. Een gele balk bovenaan die zegt dat je de site wel grotendeels kan gebruiken, maar dat je toch best een ondersteunde (lees: nieuwere) browser kan gebruiken.

Is dit een zwaktebod, of kan dit wel aanvaardbaar zijn? Ik vind dat je site goed genoeg moet zijn om de bezoeker te overhalen om te upgraden (daar mik ik natuurlijk op he :)), maar ik had toch graag ook eens wat andere meningen gehoord. (meningen over de betasite zijn ook altijd zeer welkom, maar het is nog lang niet af en het werkt nog langs geen kanten en ik weet dat :))


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Feb 2006 9:03 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Jun 2002 23:00
Berichten: 370
Woonplaats: Godinne
Dit is idd een zeer goede vraag.
Maar ik denk dat er nog weinig mensen IE5.5 gebruiken.
Het kan natuurlijk zijn van wel. en ik vind de Google oplossing een goede maar je moet wel begrijpen dat de helft van de gebruikers op internet hun pc koopt maar nooit update met de nodige software en patches.

Het blijft een vraag waarover je moet nadenken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Feb 2006 10:41 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Zéér filosofisch en dat om 2u 's nachts! :wink:

Kijk eens in je statistieken (http://www.scoutsboortmeerbeek.be/mystats) en bepaal dan wat de minimum-compatibiliteit-vereisten zouden moeten zijn. Door gebruik te maken van strenge normen (XHTML 1.0 Strict en gevalideerde CSS bijvoorbeeld), zal je site er qua compatibiliteit zeker op vooruit gaan.

In mijn ogen is een goeie site is er eentje die "werkt" op alle browsers en systemen (lees: volledig functioneel is op alle ganbare browsers). Bijna onvermijdelijk zullen er kleine (grafische) verschillen zijn, maar met een goeie code zijn die zeer beperkt. En dan is het niet nodig om afwijzende compatibiliteitsproblemen op je site te vermelden.

To


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.