Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 29 Sep 2024 0:21

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2006 18:19 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Jul 2003 23:00
Berichten: 73
Hey iedereen,

Minstens 2 jaar geleden dat ik nog op dit forum gepost heb. Toen nog in de hoedanigheid van webmaster Scouting Ranst. Goed om te zien dat veel dezelfde mensen hier nog steeds rond hangen. Hopelijk draaien jullie websites nog steeds tegen 100%... Nu echter een post met een totaal andere vraag...

Op dit moment ben ik bezig met de oprichting van een eigen e-commerce website die 3 digitale services gaat aanbieden aan de internationale filmwereld. De volledige website is reeds uitgewerkt in photoshop mockups. Nu heb ik nood aan een programmeur die in staat is dit klein reusje te programmeren.

De volledige website is vrij uitgebreid. Frontend met 3 verschillende digitale services, zoekengine, online visa/mastercard betalingssysteem (eventueel 3PP), blog en statische pagina's. Backend met volwaardige administratie, email, newsletter, user management, factuur management, enz...

Daarnaast: permalinks, SEF url's, smarty template engine met geoptimaliseerde caching van pagina's, preloading, integratie Google Maps API, RSS-feeds, geotargeting, gettext-support voor internationalisering,enz... Maar vooral: veel van de UI is gebaseerd op AJAX om de gebruiksvriendelijkheid te verhogen.

Ik ben dus op zoek naar iemand die de technische kennis bezit om deze website -zonder al te veel overhead en bloatware- te programmeren én die dit ziet zitten 'na zijn uren'...

Zelf ben ik van het Antwerpse, zou dus leuk zijn moest ik iemand in de buurt kunnen vinden, aangezien dit altijd gemakkelijker communiceert. Dit is vanzelfsprekend geen noodzaak.

Als je denkt dat jij de man bent die ik zoek, let me know, dan gaan we ene drinken...

groeten,

Maarten Somers.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2006 20:31 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Sfinx schreef:
Ik ben dus op zoek naar iemand die de technische kennis bezit om deze website -zonder al te veel overhead en bloatware- te programmeren én die dit ziet zitten 'na zijn uren'...

Oops... Als ik het hele lijstje lees, denk ik dat dit project toch goed is voor een paar honderden uren programmeerwerk. Bovendien is de nodige kennis ook niet van de poes (AJAX, 3PP,...). Je gooit het best op een team van programmeurs denk ik, en misschien nog beter: toch maar een professionele firma zoeken? Ik weet het: dat kost handenvol geld, maar tegen dat je dit alles op je eentje hebt afgewerkt... hebben enkele giganten van het web je idee al lang gepikt?

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2006 21:25 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Ja ik had ook het idee dat het nogal een serieuse boterham is.

Dat betalingssysteem alleen al is waarschijnlijk al goed voor ettelijke uurtjes onderzoek, programmeren en testen en eindeloos bugfixen.

Kzou alleszins 2 verschillende mensen zoeken voor het html/css/template gedeelte en het bussiness layer stuk. Want de kans dat je iemand vind die alles kan wat jij daar opnoemt en dat ook nog een beetje op niveau doet is eerder klein denk ik.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2006 21:52 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Jul 2003 23:00
Berichten: 73
Hey mannen,

Bedankt voor de reactie.

Ik ben mij er terdege van bewust dat dit een hele boterham is. Ik schat zelf zo'n beetje dat dit een dikke twee maanden programmeren in beslag zou nemen.

Het ideale zou inderdaad zijn om de website te laten maken door een professioneel bedrijf. Maar, zoals je terecht opmerkt, de prijzen zijn voor een particulier zo goed als onbetaalbaar. Om dat te halen, zou ik extern kapitaal moeten aantrekken via één of ander Venture Capital Fonds... Niet dat dat voor de site onmogelijk is, maar toch wel een ander paar mouwen...

Een extern bedrijf betalen, of een particulier voor 2 maanden programmeren, scheelt toch ook wel enorm in kostprijs én ROI...

Het ziet er inderdaad niet zo eenvoudig uit om een programmeur te vinden die dit alles aan technische skills bezit. De paar waarmee ik in contact gekomen ben, willen het project heel graag doen, maar hebben dan weer te weinig tijd om er full time mee bezig te zijn (begrijpelijk met zoveel technische skills)...

Niemand een vriend, bezig met informatica studies of zo, die dit kan?

Merci,

Maarten.


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.