Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 10 Mei 2024 12:25

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 Dec 2006 11:57 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
Hoi,

Als ik email-aliassen creeer en email-lijsten via my.scoutnet.be en ik maak géén gebruik van die advanced mode via MySQL, is er dan een manier om ergens een duidelijk overzicht te creeren van alle gedefinieerde email-adressen en hun ontvangers?

Ik merk dat voor de maillists alles weggeschreven wordt in mailing/* maar is er een bestandje waarin ik alle aliasses kan inlezen?

Bart


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Dec 2006 12:53 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Nee, niet rechtstreeks. Ik zou in jou geval gewoon een PHP-scriptje schrijven dat alle bestanden een voor een inleest.

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Dec 2006 12:56 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
To schreef:
Nee, niet rechtstreeks. Ik zou in jou geval gewoon een PHP-scriptje schrijven dat alle bestanden een voor een inleest.


Ja, dat inlezen van die mail-lijsten in mailing/* is geen probleem. Maar ik meen me te herinneren dat er vroeger een .aliases-bestand was (of iets gelijkaardigs) waarin ik alle gedefinieerd aliassen kon lezen. Bestaat er nu nog zoiets?

Bart


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Dec 2006 13:01 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jan 2003 0:00
Berichten: 483
Woonplaats: boekhoute
Hallo,

ik heb al zoiets staan in het leidershoekje van ons, ik zal dit even online zetten of doorsturen als je wil (wel na nieuwjaar)

groeten,
wim


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Dec 2006 13:04 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
scoutsboekhoute schreef:
ik heb al zoiets staan in het leidershoekje van ons, ik zal dit even online zetten of doorsturen als je wil (wel na nieuwjaar)


Dank. Mocht je me nu al even kunnen zeggen uit welk bestandje ik die info kan halen? 't Zou fijn zijn :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Dec 2006 14:40 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
bmollet schreef:
Maar ik meen me te herinneren dat er vroeger een .aliases-bestand was (of iets gelijkaardigs) waarin ik alle gedefinieerd aliassen kon lezen. Bestaat er nu nog zoiets?

Whoeps, je vraag slecht gelezen. Ik zie dat je het nieuwe mailinglist-systeem gebruikt. Momenteel bestaat daarvan geen file-versie (wat in het oude systeem in de emailaliases-file stond, steekt nu in een gemeenschappelijke database).
scoutsboekhoute schreef:
Hallo,

ik heb al zoiets staan in het leidershoekje van ons, ik zal dit even online zetten of doorsturen als je wil (wel na nieuwjaar)

groeten,
wim

Ik vrees dat jouw scriptje niet gaat werken, vermits jullie nog het oude emailaliasses-systeem gebruiken (met de file dus).

Wil je enkel leesrechten? Dan denk ik dat we vrij eenvoudig een systeem kunnen opzetten om een kopie van de database weer in file te zetten. Als je de aliassen ook wil kunnen bewerken, werk je beter met de advanced mode (= synchronisatie tussen onze gemeenschappelijke database en een tabel van jouw account). Begrijp je?

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Dec 2006 14:46 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
Yep. Merci voor reacties.

't gaat me momenteel enkel om leesrechten. Gewoon om een overzichtelijk overzichtje te creeren van alle bestaande andressen en hun ontvangers. Want 'k vind die interface op de my-site nogal onoverzichtelijk eigenljik :)

Bart


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Dec 2006 16:18 
Offline
Site Admin
Site Admin

Geregistreerd: 30 Sep 2002 23:00
Berichten: 1806
maken we dan niet beter meteen een duidelijker overzicht?

of voorzien we iedereen van een xml-file? (waar je dan je goesting mee kan doen)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Dec 2006 16:24 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
bmollet schreef:
Want 'k vind die interface op de my-site nogal onoverzichtelijk eigenljik :)

We staan open voor suggesties :wink:.

jorisp schreef:
of voorzien we iedereen van een xml-file? (waar je dan je goesting mee kan doen)

Alleen als die niet zomaar door iedereen kan uitgelezen worden (anders zou het wel heel gemakkelijk worden om mailadressen te verzamelen 8)). Dus: of buiten de public_html-folder (niet echt logisch), of met een onvoorspelbare naam/op een onvoorspelbare plaats, afhankelijk van account tot account.

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2007 10:31 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
Hi,

Hier ben ik weer :)

'k Was dit wat uit het oog verloren, maar 'k kreeg onlangs opnieuw de vraag van onze gouwmedewerkers om op de website een overzichtje te hebben van alle gedefinieerde email-aliassen en lijsten en bij wie de mails dan terecht komen. Is er ondertussen de mogelijkheid om zo'n overzicht ergens in te lezen?

't Gaat dus enkel om het inlezen en tonen van de gegevens en niet voor bewerken van maillists voor dat laatste gebruik ik my.scoutnet.be wel)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2007 13:22 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
Omgekeerd te werk gaan ?

Je steekt al je emailadressen in een eigen tabel en haalt ze er uit via een sql-statement op de mysite ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2007 13:25 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
Bolle schreef:
Omgekeerd te werk gaan ?
Je steekt al je emailadressen in een eigen tabel en haalt ze er uit via een sql-statement op de mysite ...


'k Weet 't. Maar 'k heb daar gelijk even geen zin in :) Dus als 't anders kan, graag!


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2007 23:18 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
bmollet schreef:
Bolle schreef:
Omgekeerd te werk gaan ?
Je steekt al je emailadressen in een eigen tabel en haalt ze er uit via een sql-statement op de mysite ...


'k Weet 't. Maar 'k heb daar gelijk even geen zin in :) Dus als 't anders kan, graag!

... alle ogen gericht op Jorisp... 8)

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2007 8:28 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Jul 2002 23:00
Berichten: 236
Citaat:
'k kreeg onlangs opnieuw de vraag van onze gouwmedewerkers om op de website een overzichtje te hebben van alle gedefinieerde email-aliassen en lijsten en bij wie de mails dan terecht komen.


Is de nut van deze email-aliassen niet dat de personen hun email-adres niet op een website moeten plaatsen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2007 9:41 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
caygull schreef:
Is de nut van deze email-aliassen niet dat de personen hun email-adres niet op een website moeten plaatsen?


't Gaat over een pagina die enkel toegankelijk is voor gouwmedewerkers en waarop zij dan alle gedefinieerde email-adressen zien. Dan moeten ze niet meer twijfelen of het nu gv@... of gouwvoorzitter@... was (Die heb ik dus ondertussen beiden gedefinieerd wegens dergelijke misverstanden)


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.