Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 07 Mei 2024 10:53

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 Feb 2007 20:48 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Okt 2004 23:00
Berichten: 4
Woonplaats: Sint-Niklaas
Hallo hallo

Nu zitten we binnekort met een Spaghetti-avond. Zoals elke up-to-date scoutssite kunnen de mensen zich op de site zelf inschrijven. Vroeger deed ik dit gewoon met form waarna de GRL alles handmatig uit de mails moest halen en in een excel stoppen (of een ander bestand).
Nu mijn kennis al ietsje meer gevorderd is wil ik een logischere, gemakkelijkere, geautomatiseerde oplossing voor dit stukje handenarbeid. Kan iemand mij vertellen of er zo'n mogelijkheid bestaat, dat ingevoerde gegevens op een pagina (gegevens zoals naam, adres, bestelling,...) meteen rangschikt in een tabel en eventueel weergeeft in een bestand of op een webpagina, zodat we niet alles handmatig uit onze mailboxen moeten plukken?

Alvast heel erg bedankt voor de respons! :wink:

Groet!
Geert


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Feb 2007 9:23 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Sep 2002 23:00
Berichten: 166
Schrijf de gegevens van je form naar een databank. Maak daarna een webpagina die de gegevens uit de database netjes op een webpagina weergeeft.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: pma
BerichtGeplaatst: 18 Feb 2007 12:08 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
Als het maar voor eenmalig is, kan je ook na bv de inschrijvingsperiode gewoon via de phpMyAdmin je tabel exporteren naar excel


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Feb 2007 12:48 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Sep 2004 23:00
Berichten: 173
Woonplaats: Schoten
http://www.google.be/search?hl=nl&clien ... eken&meta=

_________________
--- A2366S - Sint-Eduardusscouts Merksem ---


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Feb 2007 16:29 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Wij gebruiken zo'n systeem al enkele jaren voor onze Kaas- & Wijnavond of de Spaghettislag/Steakdag van Givers en Jin. Een formulier zoals dit wordt na invullen verwerkt door PHP en in een database gestoken. Via M-net kan de juiste leiding dan die gegevens opvragen en sorteren.

Sinds dit jaar gaan we zelfs verder: op de activiteit wordt een laptop meegenomen die een localhost draait met daarop PHP-pagina's om ook het verloop op de avond zelf te verwerken (bestelling bevestigen en eventueel nog aanpassen bij aankomst, afrekenen, afsluiten) zodat onmiddellijk de voorraad en inkomsten berekend worden. Achteraf kan je die gegevens zelfs gebruiken om geflipte statistiekjes te maken (wanneer was het piekmoment? Hoeveel werd er gemiddeld uitgegeven? Klopt het aantal opgedronken pinten met het aantal betaalde? Hoe lang bleven de gasten gemiddeld zitten? ...).

Laat me iets weten als je de code hiervan graag hebt (maar hou er wel rekening mee dat je wat zal moeten prullen in PHP/MySQL om het ook voor jullie activiteit te laten werken).

To


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.