Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 7:19

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 Apr 2007 16:02 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Okt 2004 23:00
Berichten: 4
Woonplaats: Sint-Niklaas
Hallo allen php-helden,

ik zit met een probleem dat dringend zou moeten opgelost worden. Een probleem omdat ikzelf geen php-held ben en ik weet die hier te vinden zijn! Ik zal het zo goed en zo duidelijk proberen uit te leggen, volgens mij is het zelf niet zo moeilijk, maar kom...



------------------------------------------------------------

Ik zou een soort van catalogus moeten ontwikkelen. Je hebt 2 categoriën in deze catalogus, de publieke en de privé afdeling.

ADMIN-GEDEELTE:
In een admin-gedeelte moeten er items toegevoegd kunnen worden door een catalogus-beheerder (inlog-script). Die items hebben de volgende velden: (wsl) id, naam, afdeling, grootte,.. mààr ook een afbeelding. Deze afbeeldingen moeten verzameld worden in een map op de webserver (niet in de database zelf). De catalogus-beheerder is niet slim genoeg om deze afbeeldingen zèlf te verkleinen dus er moet een functie ingebouwd zijn die deze afbeeldingen automatisch verkleind. Er moeten twee aanvink-vakjes zijn: 1 om het item te laten zien als publiek, en 1 als privé.
Al deze items moeten kunnen gewijzigd en verwijderd kunnen worden.

USER-GEDEELTE:
Op de site zelf kan je op een bepaalde pagina (de publieke categorie) een letter kiezen uit het alfabet. Als je bijvoorbeeld op de A klikt moet er op de volgende pagina alle afdelingen getoond worden die beginnen met de letter A. Als je dan op 1 van de afdelingen klikt, moeten alle items getoond worden van die bepaalde afdeling, maar 1 per pagina. Als je inlogt als user kan je naar de privé-afdeling. Hier net hetzelfde als in de publieke categorie, maar enkel de items die aangekruisd waren als privé moeten getoond worden.
Alles moet automatisch verlopen. Als er geen afdelingen zijn die beginnen met een letter B moet er dus ook geen link zijn, of een pagina getoond worden die meldt dat er geen afdelingen B* zijn.
Addendum: De catalogus-beheerder moet eventueel in staat kunnen zijn van users aan te maken die voor een beperkt aantal dagen in de privé-categorie kunnen surfen. Daarna vervalt hun inlog.

------------------------------------------------------------


Zo. Dit is mijn groot probleem in het kort. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb een vrij korte deadline dus alle hulp is welkom! :wink:

EDIT: En nee, dit is geen betaalde opdracht en wil me er niet snel van afmaken, en dit is inderdaad voor een scoutsgerelateerde zaak. We doen het toch allemaal gratis niet?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 25 Apr 2007 7:25 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005 0:00
Berichten: 353
geerth schreef:
Hallo allen php-helden

hallo geerth

geerth schreef:
Dit is mijn groot probleem in het kort. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb een vrij korte deadline dus alle hulp is welkom!


ik denk eerlijk gezegd dat hier nogal wat werk aan is, als ik dat zo lees. Het lijkt mij al een aanzienlijk project dat niet zomaar effie tussen de soep en de patatten te fixen valt...

geerth schreef:
Een probleem omdat ikzelf geen php-held ben

moet ik dat interpreteren als: ik kan wel programmeren, maar ik heb geen ervaring met php?
of als ik kan niet veel in php, en kan eigenlijk ook niet echt goed programmeren in een andere taal

Om die afbeeldingen te verkleinen: dat valt nog wel te googlen. De rest zal je wat from scratch moeten opbouwen, evt aan de hand andere voorbeeldcode...

Veel succes in ieder geval.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Apr 2007 9:18 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Okt 2004 23:00
Berichten: 4
Woonplaats: Sint-Niklaas
Alvast heel erg bedankt voor de eerste reply! :wink:

Over mijn php-kennis: Ik heb ervaring met html, css, javascript, Visual Basic, en nog een paar kleindere.. Ik studeer Multimedia- en Communicatie Technologie trouwens. Maar de cursus php en asp is pas volgend jaar. En zo lang kan ik momenteel niet wachten :P
Daarom probeer ik via boeken, forums en tutorials dingen bij te leren, maar zonder een goede leermeester blijf je toch nog met veel vragen en problemen zitten. Ook ben ik een betere straigt-coder dan een OO-coder.

Nu over het project. Database is reeds aangemaakt, al heb ik volgens mij een paar verkeerde datatypes aangeduid, maar die kunnen nog gefixt worden. Dan ben ik al een klein beetje bezig geweest aan de back-end: formulier aangemaakt en soms al wat php proberen toe te voegen.

Nu kom ik uiteraard hier en daar wel wat problemen tegen. En ik hoopte hier de antwoorden te vinden. Dus dit topic is niet van korte duur. Af en toe zal ik hier een probleempje posten dat dan ook hopelijk opgelost geraakt.
Ik doe waarschijnlijk straks verder aan de site, dus kan nog geen specifiek probleem hier neertypen.

Gegroet en tot straks :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Apr 2007 10:08 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005 0:00
Berichten: 353
geerth schreef:
Ik studeer Multimedia- en Communicatie Technologie

daarom dat uwe nickname mij ergens bekend voorkwam: http://www.kdgstudents.net/vb3/member.php?u=2303

geerth schreef:
Nu kom ik uiteraard hier en daar wel wat problemen tegen. En ik hoopte hier de antwoorden te vinden. Dus dit topic is niet van korte duur. Af en toe zal ik hier een probleempje posten dat dan ook hopelijk opgelost geraakt.
Ik doe waarschijnlijk straks verder aan de site, dus kan nog geen specifiek probleem hier neertypen.


Als je een specifiek probleem post, dan volgt er hier doorgaans wel een antwoord op.


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.