Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 12:29

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2007 15:28 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Jan 2005 0:00
Berichten: 12
Hallo,


Ik ben sinds kort wat aan het spelen met Smarty als template systeem voor nieuw projectje. Alles werkt perfect op mijn lokale webserver maar op de scoutnet server krijg ik telkens een blanco pagina.
Het php-script wordt uitgevoerd tot aan de regel $template->display('file.tpl'); , waar het parsen van de template door Smarty dus gebeurt... Na die regel worden echo's niet meer afgebeeld op het scherm. De mappen templates en templates_c hebben de rechten 775 gekregen zoals voorgeschreven door Smarty. Er zijn ook geen errors te vinden in de logs.

een voorbeeldpagina: http://scoutsterjoden.be/test/test/demo/

Heeft er toevallig nog iemand dit probleem (gehad)? Of is er iemand die met zekerheid kan zeggen of Smarty werkt op de scoutnet server? Zo ja, zou je een werkend stukje code kunnen posten?

alvast bedankt,

Stijn

/edit: 'k Heb het script eens via de commandolijn uitgevoerd en dan geeft hij wel de verwachtte output. Surf ik daarna naar bovenstaande link dan geeft hij de pagina wel weer. Als ik daarna de cache files verwijder uit de map templates_c dan wordt de pagina weer niet meer weergegeven :S


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2007 22:57 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
Bij mij staat er:

require smarty class
display template


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2007 8:09 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Jan 2005 0:00
Berichten: 12
vinc schreef:
Bij mij staat er:

require smarty class
display template


Dat klopt ja, dat zijn echo's die voor het parsen van de template staan. Die worden dus wel getoond. Echo's na het parsen niet meer. De fout zit dus ergens bij Smarty, maar aangezien het bij mij lokaal wel werkt moet het dus wel een of andere serverinstelling zijn vermoed ik...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2007 23:40 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jan 2004 0:00
Berichten: 269
Woonplaats: Sint-truiden
mja, ik kan je niet helpen vriend... Het blijft hier trouwens verdacht stil :-s


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2007 8:38 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Jan 2005 0:00
Berichten: 12
np vinc ;)

'k Heb het ondertussen al op 2 andere servers getest waar php 5.2.x op draait en daar werkt dat allemaal zonder problemen :/

Is er echt niemand die kan bevestigen of Smarty weldegelijk werkt op de scoutnet server?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2007 17:15 
Offline
Site Admin
Site Admin

Geregistreerd: 30 Sep 2002 23:00
Berichten: 1806
einStijn schreef:
De mappen templates en templates_c hebben de rechten 775 gekregen zoals voorgeschreven door Smarty.


op jouw website draait php als 'module'. Dat wil zeggen dat de user die het script draait 'apache' is. (daarom is een 777 nodig; een 775 is ok indien group=apache)

Indien er nog zijn die Smarty http://smarty.php.net/ gebruiken, kunnen we dit beter globaal installeren. ok?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Dec 2007 20:48 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Sep 2002 23:00
Berichten: 17
Woonplaats: Heusden-Zolder
Citaat:
op jouw website draait php als 'module'. Dat wil zeggen dat de user die het script draait 'apache' is. (daarom is een 777 nodig; een 775 is ok indien group=apache)

Indien er nog zijn die Smarty http://smarty.php.net/ gebruiken, kunnen we dit beter globaal installeren. ok?


Even deze topic terug naar boven halen. Ik ben van plan om voor onze vernieuwde site gebruik te maken van het Smarty/Zend framework. Ik gebruik dit reeds bij al mijn laatste projecten.

Zijn er hier nog webmasters die hiermee werken op de scoutnet server, en wat zijn jullie ervaringen, tips, ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Dec 2007 13:18 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2004 0:00
Berichten: 173
jorisp schreef:
einStijn schreef:
De mappen templates en templates_c hebben de rechten 775 gekregen zoals voorgeschreven door Smarty.


op jouw website draait php als 'module'. Dat wil zeggen dat de user die het script draait 'apache' is. (daarom is een 777 nodig; een 775 is ok indien group=apache)

Indien er nog zijn die Smarty http://smarty.php.net/ gebruiken, kunnen we dit beter globaal installeren. ok?

Onze nieuwe website zal ook gebruik maken van Smarty...


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.