Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 16:42

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22 Sep 2009 19:32 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jan 2003 0:00
Berichten: 483
Woonplaats: boekhoute
daften schreef:
Gallery2 is de max, maar de integratie met drupal trekt nog op niet veel vind ik persoonlijk. As i said, foto's in drupal is (zeker voor een community-website) dikke miserie.


Toch even tegenspreken 8)

Je kan 'eenvoudig' fotoalbums maken met combinatie van deze modules:

- cck
- views
- imagefield (en filefield)
- imagecache
- imageapi
- image_fupload
- lightbox2

Voorbeeld: http://harmoniebassevelde.be/site/fotoalbum

Wil je een soort van community op je site, check dan zeker de og-module en alle aanverwanten.

De leercurve van drupal is redelijk stijl in het begin, maar eenmaal je de manier van werken doorhebt is het een plezier om mee te werken (ook na ruim anderhalf jaar elke dag drupal dinges te doen).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 22 Sep 2009 19:37 
Offline
 
 

Geregistreerd: 21 Nov 2007 0:10
Berichten: 121
Woonplaats: Kortemark
En vind je dat nu serieus gemakkelijk? En hoe snel gaat het vind je zelf. Drupal is dankzij zijn ruime uitbreidbaarheid een log beest, en als je van foto's volledige nodes maak, dan helpt dat niet veel.
Begrijp me niet verkeerd, de meeste sites die ik maak, maak ik in drupal, omdat het idd heel goed gaat ermee. Maar hoe meer je moet customizen, hoe meer de site echt moet getweakt zijn naar zeer specifieke wensen, hoe moeilijker het meestal is met drupal (en dat na 1j3m drupal, dus zeker niet onwetend)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 22 Sep 2009 19:51 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jan 2003 0:00
Berichten: 483
Woonplaats: boekhoute
daften schreef:
En vind je dat nu serieus gemakkelijk? En hoe snel gaat het vind je zelf.


Het gaat heel snel vind ik zelf :-). Je kan snel een heel functionele site maken met tal van mogelijkheden, maar het duurt een tijdje eer je je weg vindt... dat geef ik toe :).

daften schreef:
Drupal is dankzij zijn ruime uitbreidbaarheid een log beest, en als je van foto's volledige nodes maak, dan helpt dat niet veel.


Bij de imagefield module (niet image module) is niet elke afbeelding een node, maar is 1 fotoalbum = 1 node.

daften schreef:
Begrijp me niet verkeerd, de meeste sites die ik maak, maak ik in drupal, omdat het idd heel goed gaat ermee. Maar hoe meer je moet customizen, hoe meer de site echt moet getweakt zijn naar zeer specifieke wensen, hoe moeilijker het meestal is met drupal (en dat na 1j3m drupal, dus zeker niet onwetend)


Dat tweaken valt nogal mee vind ik zelf, heb al redelijk complexe sites gemaakt waar het 'tweaken' heel goed meevalt. Het patchen van de core is nog nauwelijks (lees: bij d6 niet) nodig geweest (buiten de robots.txt :roll: )

Je moet wel kennis hebben of zoeken van preprocess functions, theme functions, ... tpl.php files ... hooks enz...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 22 Sep 2009 20:04 
Offline
 
 

Geregistreerd: 21 Nov 2007 0:10
Berichten: 121
Woonplaats: Kortemark
Ik blijf erbij: drupal is niet de ideale oplossing in heel wat gevallen. Voor de meeste is het wel zo, en je moet idd behoorlijk wat zoeken er je wat vind (jammer genoeg valt niet alles in drupal te vinden :P).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 22 Sep 2009 20:23 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
daften schreef:
Ik blijf erbij: drupal is niet de ideale oplossing in heel wat gevallen. Voor de meeste is het wel zo, en je moet idd behoorlijk wat zoeken er je wat vind (jammer genoeg valt niet alles in drupal te vinden :P).


Welk alternatief gebruik je dan? Joomla, of steeds zelfs schrijven met Zend Framwork etc?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 22 Sep 2009 23:18 
Offline
 
 

Geregistreerd: 21 Nov 2007 0:10
Berichten: 121
Woonplaats: Kortemark
Geert82 schreef:
daften schreef:
Ik blijf erbij: drupal is niet de ideale oplossing in heel wat gevallen. Voor de meeste is het wel zo, en je moet idd behoorlijk wat zoeken er je wat vind (jammer genoeg valt niet alles in drupal te vinden :P).


Welk alternatief gebruik je dan? Joomla, of steeds zelfs schrijven met Zend Framwork etc?


Het is voorlopig slechts 1 site waarvoor drupal niet geschikt is, en die zal ik idd wss schrijven in zend framework. Ik had een site from scratch geschreven die behoorlijk goed werkt, maar zoals verwacht ook spaghetticode is en niet meer onderhoudbaar. Ik heb alle alternatieven bekeken en zend framework lijkt me de meest geschikte. Schone library die voldoende flexibiliteit toelaat.


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.