Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 12:23

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10 Sep 2008 21:04 
Offline
 
 

Geregistreerd: 21 Nov 2007 0:10
Berichten: 121
Woonplaats: Kortemark
Ja, maar voor die site zijn er wss maar 3 mensen die content aanpassen wss, das idd gemakkellijker in drupal. Als je zoals ik een hierarchisch rollensysteem wilt bv, dan is drupal al niet meer zo tof om te gebruiken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 10 Sep 2008 23:59 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
daften schreef:
Ja, maar voor die site zijn er wss maar 3 mensen die content aanpassen wss, das idd gemakkellijker in drupal. Als je zoals ik een hierarchisch rollensysteem wilt bv, dan is drupal al niet meer zo tof om te gebruiken.

Mnee, hier zullen wel degelijk heel wat mensen kunnen aan werken, elk met specifieke rechten (er is voor het gebruikersbeheer een koppeling met de groepsadministratie en ook "rollen" worden daar opgehaald). Dat het allemaal evident was hoor je mij niet zeggen, maar het demonstreert wel de quasi onbeperkte mogelijkheden.

Meer info over en alle respect voor de nieuwe site van 't verbond bij hopla. 8)

To


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 11 Sep 2008 0:11 
Offline
 
 

Geregistreerd: 21 Nov 2007 0:10
Berichten: 121
Woonplaats: Kortemark
Grrrr, gek wordt ik ervan, die grenzeloze drupal aanbidding.
Het is degelijk, het is uitbreidbaar, maar het is niet!!! zo gemakkellijk om in te stellen en uit te breiden als veel mensen denken. En het is vooral om kleine details in orde te krijgen dat het een serieus gepruts zijn. En laat nu net die kleine details van levensbelang zijn bij sommige sites.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 11 Sep 2008 15:52 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jan 2003 0:00
Berichten: 483
Woonplaats: boekhoute
daften schreef:
Ja, maar voor die site zijn er wss maar 3 mensen die content aanpassen wss, das idd gemakkellijker in drupal. Als je zoals ik een hierarchisch rollensysteem wilt bv, dan is drupal al niet meer zo tof om te gebruiken.


Dit is mogelijk in drupal :o , meer zelfs, dit is één van de sterke kanten van drupal.

Momenteel ben ik aan een (vlaamsche) site bezig waar elke plaatselijke afdeling zijn eigen pagina's zal kunnen onderhouden, eigen fotoalbum, kalender en nieuwspagina heeft, ... Allemaal in drupal :o

De leercurve in Drupal is in het begin inderdaad redelijk stijl, maar eenmaal je wat geklommen hebt, heb je een heel mooi uitzicht en zijn de mogelijkheden zo goed als onbeperkt.

Even een overzichtje van schoon drupal-sites:

Meer van dat op http://buytaert.net/tag/drupal-sites


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 11 Sep 2008 21:31 
Offline
 
 

Geregistreerd: 21 Nov 2007 0:10
Berichten: 121
Woonplaats: Kortemark
scoutsboekhoute schreef:
daften schreef:
Ja, maar voor die site zijn er wss maar 3 mensen die content aanpassen wss, das idd gemakkellijker in drupal. Als je zoals ik een hierarchisch rollensysteem wilt bv, dan is drupal al niet meer zo tof om te gebruiken.


Dit is mogelijk in drupal :o , meer zelfs, dit is één van de sterke kanten van drupal.

Momenteel ben ik aan een (vlaamsche) site bezig waar elke plaatselijke afdeling zijn eigen pagina's zal kunnen onderhouden, eigen fotoalbum, kalender en nieuwspagina heeft, ... Allemaal in drupal :o


Daarmee toon je nog altijd niet aan dat een hierarchisch rollensysteem mogelijk is, maar dat je bv met rollen per afdeling kan werken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 Sep 2008 0:18 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jan 2003 0:00
Berichten: 483
Woonplaats: boekhoute
idd, maar... :roll: niets houdt je tegen om daarvoor een eigen module te maken (die je voor je eigen cms ook moeten maken) en daarnaast gebruik te maken van de functionaliteiten en mogelijkheden van drupal.

Ik ben zeker niet tegen een eigen cms (integendeel, heb er zelf ook eentje draaien op verschillende sites en heb hierdoor zelf enorm veel bijgeleerd), maar nu ik de kracht van drupal heb ontdekt denk ik dat voor dit project (een cms voor scoutsgroepen) je beter gebruik maakt van zulk pakket want bv. dit scouts-cms zal open source zijn (denk ik) en dus veel gevoeliger voor lekken, drupal ook natuurlijk maar deze worden heel snel opgelost omdat er veel mensen tijd kunnen insteken. Ik kan zo nog wat redenen opnoemen, maar wil hierdoor zeker je werk niet afbreken, integendeel. Veel succes alleszins met de ontwikkeling (hoever staat het eigenlijk) en als er vragen zijn, s(c)hout !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 Sep 2008 14:25 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
Als ik me niet vergis werkt freakauth (voor CodeIgniter) met hiërarchische groepen.
'k Ga dat es bekijken.

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 13 Sep 2008 22:08 
Offline
 
 

Geregistreerd: 31 Aug 2008 20:31
Berichten: 6
Woonplaats: Mariaburg
Ook onze website is volledig in drupal gemaakt. Elke tak kan enkel content plaatsen onder z'n eigen tak, behalve de groepsleiding.
Daarvoor hebben we Organic Groups gebruikt. Samen met userplus (ook zo'n drupal module) word het beheren van de rechten echt kinderspel.
Misschien toch eens het bekijken waard vooraleer je helemaal opnieuw begint met een "scouts-cms". ;)


Laatst gewijzigd door J-B op 15 Sep 2008 19:46, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 Sep 2008 10:30 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
To schreef:
FYI: sinds gisterenochtend heeft Scouts een Gidsen Vlaanderen een nieuwe site... volledig in Drupal. Langs de buitenkant lijkt er weinig tot niets veranderd (dat was ook de bedoeling), maar alles draait nu onder Drupal in plaats van het PRADO PHP Framework. Nu nog de lijst met grafische of inhoudelijke foutjes zien weg te werken...

To


Is er een bepaalde reden voor die overstap? Eerst een volledige site schrijven in een framework om dan over te stappen naar een bestaande oplossing?

Is Drupal eigenlijk handig om zelf zaken in bij te schrijven? Joomla heeft bv een mvc framework om componenten in te schrijven, maar zelf vind ik Joomla op een aantal vlakken nogal beperkend.

Ik heb trouwens eens een demo van Drupal gezien, en daar had je blijkbaar niet eens een wysiwyg editor voor content, klopt dit?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 Sep 2008 10:48 
Offline
 
 

Geregistreerd: 31 Aug 2008 20:31
Berichten: 6
Woonplaats: Mariaburg
Drupal werkt met verschillende modules. Je kan zelf ook zo'n module schrijven. Je moet wel een beetje kennis hebben van php en van de drupal-structuur, maar het is zeker niet onoverkomelijk moeilijk.

Voor Drupal bestaat er wel een (verschillende denk ik zelfs) wysiwyg-editor voor content (zoals TinyMCE bv.: http://drupal.org/project/tinymce).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 Sep 2008 12:49 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Geert82 schreef:
Is er een bepaalde reden voor die overstap? Eerst een volledige site schrijven in een framework om dan over te stappen naar een bestaande oplossing?

De keuze voor Prado was zeker niet onoverogen, maar het bleek in de praktijk een enorme drempel om (nieuwe) vrijwilligers dit systeem te doen leren kennen (de "leercurve" was nog een stuk steiler dan die van Drupal). Gevolg: slechts enkelen konden aan de ontwikkeling van de website werken. Bovendien bleken bepaalde implementaties bijzonder ingewikkeld in het gekozen framework.

Daarom werd gekozen om niet langer energie te steken in dit oude systeem en van nul af opnieuw te beginnen in Drupal. Nu de basissite er in Drupal is, kunnen veel meer mensen meebouwen aan de verdere ontwikkeling van de verbondssite (en ook voor wie Drupal nog niet kent, is het makkelijker om zich in te werken).

Geïnteresseerd? Mail naar md@scoutsengidsenvlaanderen.be!

To


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 Sep 2008 15:17 
Offline
 
 

Geregistreerd: 21 Nov 2007 0:10
Berichten: 121
Woonplaats: Kortemark
J-B schreef:
Ook onze website (scoutsmariaburg.be) is volledig in drupal gemaakt. Elke tak kan enkel content plaatsen onder z'n eigen tak, behalve de groepsleiding.
Daarvoor hebben we Organic Groups gebruikt. Samen met userplus (ook zo'n drupal module) word het beheren van de rechten echt kinderspel.
Misschien toch eens het bekijken waard vooraleer je helemaal opnieuw begint met een "scouts-cms". ;)


En weer is die userplus een module die nog in development staat voor drupal 6 en de laatste update dateert al van 24 mei. En daarmee kan ik nog altijd niet zorgen voor hierarchische gebruikersgroepen.
Wat bv ook miserie zou zijn in drupal is meerdere foto's tegelijk opladen. Ik wil dit doen op de gmail manier, door met hidden iframes en zo te werken, wat met drupal bijlange na niet evident zal zijn om te implementeren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 Sep 2008 16:54 
Offline
 
 

Geregistreerd: 31 Aug 2008 20:31
Berichten: 6
Woonplaats: Mariaburg
Citaat:
En weer is die userplus een module die nog in development staat voor drupal 6 en de laatste update dateert al van 24 mei. En daarmee kan ik nog altijd niet zorgen voor hierarchische gebruikersgroepen.
Wat bv ook miserie zou zijn in drupal is meerdere foto's tegelijk opladen. Ik wil dit doen op de gmail manier, door met hidden iframes en zo te werken, wat met drupal bijlange na niet evident zal zijn om te implementeren.


De hiërarchische groepen kun je zelf aanmaken in Drupal. Je geeft bv rechten aan een groep "leiding". Dan aan de groep "groepsleiding" geef je dezelfde rechten als de leiding + enkele meer.(een kwestie van een paar vinkjes meer) Daarboven in de hiërarchie staat diegene die de website beheerd en dus de rechten heeft van de groep "leiding" en de groep "groepsleiding". Perfect mogelijk dus die hiërachische gebruikersgroepen...

Meerdere foto's tegelijk uploaden kan dmv (bijvoorbeeld) de gallery2 module, waarbij je een java scriptje (zoals op facebook) hebt om foto's te uploaden. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 Sep 2008 16:58 
Offline
 
 

Geregistreerd: 21 Nov 2007 0:10
Berichten: 121
Woonplaats: Kortemark
J-B schreef:
Citaat:
En weer is die userplus een module die nog in development staat voor drupal 6 en de laatste update dateert al van 24 mei. En daarmee kan ik nog altijd niet zorgen voor hierarchische gebruikersgroepen.
Wat bv ook miserie zou zijn in drupal is meerdere foto's tegelijk opladen. Ik wil dit doen op de gmail manier, door met hidden iframes en zo te werken, wat met drupal bijlange na niet evident zal zijn om te implementeren.


De hiërarchische groepen kun je zelf aanmaken in Drupal. Je geeft bv rechten aan een groep "leiding". Dan aan de groep "groepsleiding" geef je dezelfde rechten als de leiding + enkele meer.(een kwestie van een paar vinkjes meer) Daarboven in de hiërarchie staat diegene die de website beheerd en dus de rechten heeft van de groep "leiding" en de groep "groepsleiding". Perfect mogelijk dus die hiërachische gebruikersgroepen...

Meerdere foto's tegelijk uploaden kan dmv (bijvoorbeeld) de gallery2 module, waarbij je een java scriptje (zoals op facebook) hebt om foto's te uploaden. :wink:


Wat een belachelijke oplossing is dat? :O


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 Sep 2008 17:37 
Offline
 
 

Geregistreerd: 31 Aug 2008 20:31
Berichten: 6
Woonplaats: Mariaburg
Citaat:
Wat een belachelijke oplossing is dat? :O


Een oplossing die wérkt, niet veel werk vraagt en tot hiertoe nog geen problemen heeft opgeleverd :)

(De rechten van leiding enzo erf je gewoon over hé, je moet geen extra vinkjes gaan plaatsen voor ALLE rechten)


Laatst gewijzigd door J-B op 14 Sep 2008 17:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.