Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 19:18

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2008 9:16 
Offline
 
 

Geregistreerd: 21 Nov 2007 0:10
Berichten: 121
Woonplaats: Kortemark
Uw systeem lijkt me verre van slecht en is wss veel beter realiseerbaar dan hetgeen ik wil doen. Ik wil een systeem waarbij gebruikers lid zijn van gebruikersgroepen (bv: kabouterleiding, kapoenenleiding, materiaalmeester, oudleiding, authenticated user). Aan deze gebruikersgroepen worden rechten toegekend die ervoor zorgen dat een gebruiker bv events kan toevoegen of events van 'zijn' gebruikersgroepen kan bewerken. Een aantal gebruikersgroepen zijn ook doelgroepen. Je kan dan bv bij een event aanklikken dat het voor kabouters en kabouterleiding bestemd is en dan kan je voor geregistreerde gebruikers de kalender automatisch laten filteren op basis van de gebruikersgroepen waar ze lid van zijn. Dit lijkt mij echter onmogelijk met codeigniter, zelfs met bv freakauth of auth of zo toegevoegd.
opmerkingen zijn natuurlijk welkom.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2008 9:24 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
och lukt wel hoor :p
oorspronkelijk deed ik het zo, maar voor 't gemak gebruikte ik de gebruikersgroepen van phpbb (da's 't voordeel van dat te integreren, ge kunt alles van phpbb, zelfs de functies, gebruiken).

Maar 'k ben ervan afgestapt wegens te omslachtig systeem (gebruikersgroepen)...

'k Moet nu gewoon bij gebruikers die 'k meer rechten wil geven gewoon een paar checkboxen aanklikken (of op knoppen klikken die standaardinstellingen instellen) en 't is klaar, voor mij veel makkelijker... Bij de gebruikersgroepen had ik al eens de neiging om te vergeten wat welke groep nu juist weer kon :p
Met die url-methode zie ik het backstage meteen wat elke gebruiker kan en niet kan, qua overzicht veel handiger (voor mij).

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2008 9:26 
Offline
 
 

Geregistreerd: 21 Nov 2007 0:10
Berichten: 121
Woonplaats: Kortemark
Nu, ik vind het wel goed gevonden hoor, maar ik opteer toch voor de moeilijke keuze ;) :p
Vooral omdat het mij op lange termijn bruikbaarder en gemakkellijker uitbreidbaar lijkt. Als ik het systeem dan kan omvormen tot iets waarbij modules worden gebruikt (bv foto-module, kalender-module) en dat de rechten dynamisch gedefinieerd en gecontroleerd worden, dan is het systeem behoorlijk gemakkellijk uitbreidbaar.
Maar mijn plannen zijn meestal redelijk zot ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2008 9:28 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
't is hier precies nen chat aan 't worden :p

De moeilijke keuze inderdaad, 'k had ooit ook de bedoeling om met Zend te beginnen, maar 'k heb er van afgezien.
Leek me veel te moeilijk voor wat ik nodig had, en daar had je codeigniter met z'n mooie videotutorials :p

Voor een gemakzuchtig iemand als ik... ;-)

Anyway, 'k ben tot hier toe nog steeds niet op de grenzen gebotst van wat CodeIgniter kan, en 'k heb er al wat zotte toeren mee uitgehaald, dus ik blijf een CI-adept :p

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 13 Aug 2008 16:13 
Offline
 
 

Geregistreerd: 21 Nov 2007 0:10
Berichten: 121
Woonplaats: Kortemark
Nu zijn we bezig met alle mogelijkheden die op zo een site handig kunnen zijn aan het overlopen. Enkele ideeen zijn:
  • Events/foto's/foto-albums/... geotaggen zodat je kan bekijken wat waar gebeurt is op een kaartje (via checkbuttons kan je de 'overlays' van zo een kaartje dan bepalen.
  • Verjaardagenkalender (verjaardagen van geregistreerde leden tonen)
  • Notificatiesysteem: bv automatisch leiding verwittigen dat er dit weekend groepsraad is. de leiding van een tak verwittigen bij de verjaardag van een van hun kindjes, ...
  • 'Person-tagging' van foto's (zoals op netlog bv)
  • Google gears gebruiken zodat bv de kalender offline beschikbaar is

Wil je meewerken aan een prachtig project ;) of heb je gewoon ideeen, laat me iets weten!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 Aug 2008 11:10 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
Sounds cool :)

Paar vraagjes:
- Heb je online ergens een projectpagina? Zou tof zijn dat we de vorderingen wat kunnen volgen.
- Werk je nog steeds met het Zend Framework? (indien CI, zou ik nog kunnen helpen :p)
- Is 't de bedoeling zelf een forum te maken, of een bestaand forum te integreren?

Btw, snelheid van een framework is toch wel belangrijk, ik merk het bij mijn eigen site ook. Die steunt nogal zwaar op javascript, en dat vertraagt de loadtimes, dus dan heb je best een heel snel framework om te zorgen dat dit geen hinder wordt...

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 Aug 2008 11:12 
Offline
 
 

Geregistreerd: 21 Nov 2007 0:10
Berichten: 121
Woonplaats: Kortemark
Voorlopig blijf ik bij Zend Framework, ze bieden zowat alles die ik nodig heb en hebben voor bepaalde dingen die ik zeker nodig heb een beter support dan CI (bv voor forms, zeker nu ze dojo schoon integreren in hun framework). Maar ik begin pas begin een paar maanden met de implementatie. Eerst requirements capturing en architectuur ontwerpen :)
We gebruiken een googledoc, als ge mij een emailadres pm-t stuur ik u ne invite :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 20 Aug 2008 7:46 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005 0:00
Berichten: 353
ik ben zeer benieuwd naar de person tagging, maar ik heb spijtig genoeg niet voldoende tijd om mij er voor te engageren. Maar je amg mij altijd ter info op de hoogte houden daarvan!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2008 13:06 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jan 2003 0:00
Berichten: 483
Woonplaats: boekhoute
daften schreef:
Ik maak geen gebruik van drupal omdat enkele dingen die ik essentieel vind heel moeilijk te configureren zijn in drupal.


Welke 'dingen' bedoel je hier dan mee ?

En over frameworks: net een keynote bijgewoond van Rasmus Lerdorf (de 'uitvinder' van php) en het ging vooral over performance, en die zei:
Citaat:
'Hoe kleiner een framework hoe beter, dus eigenlijk ben je beter dat je er geen gebruikt. Dit zal de performace zeker ten goede komen.'


De slides van deze keynote vind je op http://talks.php.net/show/drupal08/ , wanneer de video hiervan online komt zal ik de link posten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2008 13:10 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
scoutsboekhoute schreef:
En over frameworks: net een keynote bijgewoond van Rasmus Lerdorf (de 'uitvinder' van php) en het ging vooral over performance, en die zei:
Citaat:
'Hoe kleiner een framework hoe beter, dus eigenlijk ben je beter dat je er geen gebruikt. Dit zal de performace zeker ten goede komen.'


De slides van deze keynote vind je op http://talks.php.net/show/drupal08/ , wanneer de video hiervan online komt zal ik de link posten.

Da's bekend éh... 't snelste framework is
Code:
<?php

?>

:P

Nu ja, qua performance is CodeIgniter top! :)

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2008 13:25 
Offline
 
 

Geregistreerd: 21 Nov 2007 0:10
Berichten: 121
Woonplaats: Kortemark
scoutsboekhoute schreef:
daften schreef:
Ik maak geen gebruik van drupal omdat enkele dingen die ik essentieel vind heel moeilijk te configureren zijn in drupal.


Welke 'dingen' bedoel je hier dan mee ?

En over frameworks: net een keynote bijgewoond van Rasmus Lerdorf (de 'uitvinder' van php) en het ging vooral over performance, en die zei:
Citaat:
'Hoe kleiner een framework hoe beter, dus eigenlijk ben je beter dat je er geen gebruikt. Dit zal de performace zeker ten goede komen.'


De slides van deze keynote vind je op http://talks.php.net/show/drupal08/ , wanneer de video hiervan online komt zal ik de link posten.


Ja, tuurlijk werkt eigen code sneller dan een framework, want een framework introduceert meestal een vorm van indirectie en indirectie betekent vertraging. Daarom zou het ook beter zijn om alle code in 1 keer op een pagina te zetten en geen gebruik te maken van functie-oproepen, want die betekenen ook een (minieme) vertraging. Maar dat is regelrechte onzin natuurlijk, een framework wordt gebruikt om meer structuur in de site te brengen, that's it. En de meeste sites kunnen nog altijd snel genoeg werken met een framework hoor ;)

En ik wil bv locatie informatie toevoegen aan allerlei 'items' (bv foto's, activiteiten) en dat bv automatisch kunnen koppelen met een routebeschrijving aan de hand van de adresgegevens van de geregistreerde gebruikers. Draai en keer het hoe je wil, maar das miserie in drupal.
Momenteel ontwikkel ik 3 sites voor een bedrijfje in drupal, en om sommige dingen proper in gang te krijgen, man das miserie. Vooral omdat modules ook op elkaar inspelen en er zo rare bugs kunnen ontstaan die moeilijk op te sporen zijn.
Het is ook dikke miserie om nu in drupal 6 te ontwikkelen, want heel wat (goeie) modules van drupal 5 zijn nog altijd niet (of toch niet stabiel genoeg) geport naar drupal 6.
Drupal is zeer goed, maar het heeft ook inherente beperkingen. En ofwel maak ik gebruik van een CMS waarbij ik zo goed als niet moet programmeren, ofwel programmeer ik het zelf. Dat geeft me onmiddellijk meer overzicht en controle over de site en de code.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2008 15:24 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jan 2003 0:00
Berichten: 483
Woonplaats: boekhoute
De leercurve van drupal is inderdaad redelijk stijl; maar ben eigenlijk nog 'niks' tegengekomen wat niet mogelijk is. Het is soms even zoeken aan de ene kant, maar ook zo flexibel aan de andere kant. Het probleem met een 'zelf gemaakt iets' is dat het dikwijls in het begin goed werkt, maar eenmaal de eisen hoger worden of er extra features worden gevraagd, men dikwijls wel vast loopt. Ik heb/had men eigen cms dat nog steeds op een aantal site loopt, maar de omschakeling naar drupal begin dit jaar was wel een grote vooruitgang moet ik bekennen.

Over de versies: klopt inderdaad dat nog niet alles in een 6 versie zit, maar niks mag je tegenhouden om nog even te wachten om de 6 te gebruiken. Binnen heel korte termijn zal de 6 volledig ondersteund zijn (vooral de cck, views en panels).

groeten,
Wim
(vanop de drupalcon in Szeged, Hongarije)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 14:34 
Offline
 
 

Geregistreerd: 21 Nov 2007 0:10
Berichten: 121
Woonplaats: Kortemark
En dan zal drupal 7 eral weer aankomen :p


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 16:20 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jan 2003 0:00
Berichten: 483
Woonplaats: boekhoute
klopt... maar eer het dan volledig bruikbaar zal zijn, gebruik je gewoon de 6 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 10 Sep 2008 20:26 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
FYI: sinds gisterenochtend heeft Scouts een Gidsen Vlaanderen een nieuwe site... volledig in Drupal. Langs de buitenkant lijkt er weinig tot niets veranderd (dat was ook de bedoeling), maar alles draait nu onder Drupal in plaats van het PRADO PHP Framework. Nu nog de lijst met grafische of inhoudelijke foutjes zien weg te werken...

To


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.