Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 11:10

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 Okt 2009 20:29 
Offline
 
 

Geregistreerd: 19 Sep 2009 17:35
Berichten: 18
Ik zie dat een gewoon account maximum 10mb aan mysql disk space mag gebruiken. Is dat niet enorm weinig voor deze tijd? Ik zie dat deze limiet sinds zeker 2004 exact het zelfde is gebleven. En de meter in het controle paneel geeft aan dat ik nu 4mb heb verbruikt van de 10mb terwijl phpmyadmin aangeeft dat er ongeveer 2mb gebruikt is. Momenteel staat er een CMS en een forum op de site met beide nog redelijk weinig inhoud op (nog geen maand de site in gebruik...) dus ik denk dat die limiet wel snel bereikt zal zijn dan en 25mb zal dan volgens mij ook vrij snel bereikt worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 9:59 
Offline
Site Admin
Site Admin

Geregistreerd: 30 Sep 2002 23:00
Berichten: 1806
10MB is niet veel, maar zeker niet enorm weinig.

Hier de verbruikte gemiddelden op de Scoutnet server:
Citaat:
Gemiddeld verbruik bij quota 1 = 1.20 MB (120 %)
Gemiddeld verbruik bij quota 10 = 4.74 MB (47 %)
Gemiddeld verbruik bij quota 20 = 13.02 MB (65 %)


We willen iedereen voldoende ruimte geven, en hanteren daarom het "fair-use" principe.
Je kan steeds over je mysql-quota gaan. We blijven echter die (soft) quota's gebruiken zodat we er gemakkelijker op kunnen toezien dat er geen misbruik van gemaakt wordt.

Zij die al bezoek kregen van een spam-robot op bv. een forum zullen kunnen bevestigen dat die 10MB in geen tijd opgevuld geraakt. (hadden we al gezegd dat het belangrijk is om bij open-source software steeds de laatste versie te gebruiken ? :wink: )


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 10:15 
Offline
Site Admin
Site Admin

Geregistreerd: 30 Sep 2002 23:00
Berichten: 1806
Juuldr schreef:
En de meter in het controle paneel geeft aan dat ik nu 4mb heb verbruikt van de 10mb terwijl phpmyadmin aangeeft dat er ongeveer 2mb gebruikt is.


verschil tussen wat my-site aangeeft en wat er getoond wordt op phpmyadmin, komt doordat my-site de gebuikte "filesize on disk" weergeeft. phpmyadmin daarentegen toont de hoeveelheid data in de database. (Doe ook regelmatig een OPTIMIZE van je database. Hiermee kuis je de overhead op.)

Maar zoals gezegd is dit niet zo belangrijk omdat die quota er enkel nog is om misbruik tegen te gaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 15:27 
Offline
 
 

Geregistreerd: 19 Sep 2009 17:35
Berichten: 18
jorisp schreef:
Juuldr schreef:
En de meter in het controle paneel geeft aan dat ik nu 4mb heb verbruikt van de 10mb terwijl phpmyadmin aangeeft dat er ongeveer 2mb gebruikt is.


verschil tussen wat my-site aangeeft en wat er getoond wordt op phpmyadmin, komt doordat my-site de gebuikte "filesize on disk" weergeeft. phpmyadmin daarentegen toont de hoeveelheid data in de database. (Doe ook regelmatig een OPTIMIZE van je database. Hiermee kuis je de overhead op.)

Maar zoals gezegd is dit niet zo belangrijk omdat die quota er enkel nog is om misbruik tegen te gaan.

Dus normaal gezien kan ik evengoed de database vullen met 100mb aan data?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 16:13 
Offline
Site Admin
Site Admin

Geregistreerd: 30 Sep 2002 23:00
Berichten: 1806
Juuldr schreef:
Dus normaal gezien kan ik evengoed de database vullen met 100mb aan data?

het antwoord is ja. We willen iedereen voldoende ruimte geven zolang dat deze maar nuttig en correct gebruikt worden.

Voorbeelden (van niet-correct gebruik) zouden kunnen zijn:
-database gebruiken om externe websites te bevoorraden
-binary data (je foto album bv.) inputten
-ongebruikte (vergeten) fora vol met spam posts

Ik breng jullie toch niet op ideeën ? :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 16:18 
Offline
 
 

Geregistreerd: 19 Sep 2009 17:35
Berichten: 18
jorisp schreef:
Juuldr schreef:
Dus normaal gezien kan ik evengoed de database vullen met 100mb aan data?

het antwoord is ja. We willen iedereen voldoende ruimte geven zolang dat deze maar nuttig en correct gebruikt worden.

Voorbeelden (van niet-correct gebruik) zouden kunnen zijn:
-database gebruiken om externe websites te bevoorraden
-binary data (je foto album bv.) inputten
-ongebruikte (vergeten) fora vol met spam posts

Ik breng jullie toch niet op ideeën ? :?

Haha, fotos ga ik via google picasa dienst regelen. Maar qua on-nuttige posts op het forum zal ik zien dat die in een bepaald forum komen dat om de x aantal dagen opgekuist wordt dan is het toch in orde he?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 16:41 
Offline
Site Admin
Site Admin

Geregistreerd: 30 Sep 2002 23:00
Berichten: 1806
ivm. "on-nuttige post op een forum" heb ik het dan vooral (eigenlijk alleen) over posts door spam-robots. Dat deze je database vullen is nog niet zo erg. Ze veroorzaken vooral veel (onnodige) overhead: apache requests en traffic.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 16:57 
Offline
 
 

Geregistreerd: 19 Sep 2009 17:35
Berichten: 18
jorisp schreef:
ivm. "on-nuttige post op een forum" heb ik het dan vooral (eigenlijk alleen) over posts door spam-robots. Dat deze je database vullen is nog niet zo erg. Ze veroorzaken vooral veel (onnodige) overhead: apache requests en traffic.

Ah oke, bedankt voor de informatie dan in ieder geval!


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.