Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 23:33

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 Nov 2009 18:29 
Offline
 
 

Geregistreerd: 02 Nov 2009 18:24
Berichten: 2
Ik probeer momenteel 'CMS from Scratch' te installeren op de website van onze groep, maar het wil niet helemaal lukken. Ik heb daarvoor een aantal mappen in de 'Public HTML' map geplaatst en die in windows verkenner via eigenschappen permissie 777 gegeven. Via 'CMS from Scratch' worden er verschillende bestanden (php, txt, html) aangemaakt en het is belangrijk dat die permissie 777 hebben, maar blijkbaar gaat dit niet automatisch. Ik heb geen ervaring met/kennis van php-script. Hoe kan ik deze permissieproblemen oplossen? Zijn er nog groepen die 'CMS from Scratch' gebruiken?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 Nov 2009 21:51 
Offline
Site Admin
Site Admin

Geregistreerd: 30 Sep 2002 23:00
Berichten: 1806
Dag Jolien,

er zijn blijkbaar niet veel "CMS from scratch" gebruikers.
Ik had er ook nog nooit van gehoord.
Mss. komen de "CMS from scratch" gebruikers nog...

(wat ik nu vertel is voor zij die php als een apache-module gebruiker. Dit is de default setting.)

Bestanden/mappen die aangemaakt worden via de webinterface hebben als eigenaar "apache" en krijgen respectivelijk een chmod 0644 en chmod 0755.

Deze bestanden/mappen moet je niet aanpassen naar chmod 0777 (de apache gebruiker heeft reeds voldoende rechten op deze bestanden/mappen)
Wel moet de bovenliggende map voldoende rechten zodat bestanden kunnen weggeschreven worden in deze map. Hier is een chmod 0777 nodig.

Zegt de documentatie van "CMS from scratch" iets over welke bestanden/mappen een chmod 0777 nodig hebben?
Je dient waarschijnlijk niet alle mappen een chmod 0777 te geven. Enkel deze mappen die de documentatie vermeld.

Kan je zeggen wat er niet gaat?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 07 Nov 2009 14:35 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
Ik zou eerst eens proberen met php als cgi te draaien.
In veel gevallen bespaar je jezelf dan alle miserie met chmod 777 en owner apache.

Ok, in de meeste documentaties wordt geschreven dat je mappen 777 moeten hebben, maar normaal gezien is het voldoende dat de applicatie (in dit geval CMS from Scratch) voldoende schrijfrechten heeft, en dat is met php als cgi meestal voldoende.

Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 Nov 2009 21:54 
Offline
 
 

Geregistreerd: 02 Nov 2009 18:24
Berichten: 2
Bedankt voor de hulp en reacties. Ik heb nog eens wat tijd gevonden om ernaar te kijken. Ik heb alles eens opnieuw geïnstalleerd en de mappen van cms + de map public html 777 gemaakt, en alles werkt nu :-) (in apache mode dus). Bij de eerste poging kon ik aangemaakte php-bestanden nadien niet meer aanpassen, maar nu werkt het dus wel.


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.