Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 9:43

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 Nov 2009 9:52 
Offline
 
 

Geregistreerd: 27 Dec 2005 17:45
Berichten: 7
ik werk sinds kort met de advanced mode voor emailaliases en mailinglists. ik heb queries ingesteld en die werken op het moment dat ik ze opsla. ik dacht dat die queries elke dag werden uitgevoerd, maar als ik na een paar dagen ga kijken zijn de veranderingen nog steeds niet doorgevoerd. ik heb 'exclusive advanced mode' aan staan. moet ik nog ergens iets activeren?

als een query wordt uitgevoerd voor mailinglists, dan wordt die lijst eerst leeggemaakt en terug aangevuld. is er bij de emailaliases ook een manier om de automatisch gegenereerde aliases volledig te verversen? als iemand op dit moment zijn naam op onze site verbetert, dan krijgt die gewoon een extra alias, maar de foute verdwijnt niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 Nov 2009 17:26 
Offline
Site Admin
Site Admin

Geregistreerd: 30 Sep 2002 23:00
Berichten: 1806
oeps. Door een aantal wijzigingen werd het cron script niet meer volledig uitgevoerd.

Dit is nu hersteld. Bedankt voor de melding!

Je maakt daar trouwens goed gebruik van de "advanced mode".
De query's die je daar maakte voor je Drupal site, zijn ongetwijfeld ook interessant voor de andere webmasters. Misschien moet je ze hier even posten met wat uitleg...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 Nov 2009 22:29 
Offline
 
 

Geregistreerd: 27 Dec 2005 17:45
Berichten: 7
wat een cursus gegevensbanken allemaal niet kan bijbrengen. ik gebruik drupal 6 met de profile module. voornaam en familienaam zijn velden die ik met de profile module heb gedefinieerd.

Ik heb dus 2 queries:
Code:
SELECT replace(replace(replace(lower(concat(voornamen.value,'.',achternamen.value)),' ',''),'ë','e'),'ï','i') AS username, drupal_users.mail AS email
#selecteer de juiste kolommen en plak voornaam en achternaam achter elkaar met een puntje tussen. ik vervang ook 2 speciale karakters, maar het kan zijn dat er meer nodig zijn
FROM drupal_users, drupal_profile_values as voornamen,drupal_profile_fields AS voornaam_field, drupal_profile_fields AS achternaam_field, drupal_profile_values AS achternamen
#drupal_profile_values en fields worden 2 maal onder een andere naam gebruikt omdat er bij voor en achternamen een aparte join moet gebeuren. omdat je dynamisch profile fields kan aanmaken in drupal staan dus voornaam en achternaam niet als kolom in een tabel, maar is er een tabel om te zeggen dat er een voornaam veld is met een id, en een tabel met de values voor een field en een userid
WHERE voornamen.fid = voornaam_field.fid AND achternamen.fid = achternaam_field.fid AND drupal_users.uid = voornamen.uid AND drupal_users.uid = achternamen.uid AND voornaam_field.name = 'profile_voornaam' AND achternaam_field.name = 'profile_familienaam'
#de verschillende id's worden vergeleken en de juiste velden worden uit de field tabellen gehaald
AND EXISTS
#exists legt de voorwaarde op aan de onderstaande query dat er minstens 1 resultaat moet zijn.
(SELECT * FROM drupal_role AS roles, drupal_users_roles AS users_roles WHERE roles.name = 'leiding' AND roles.rid = users_roles.rid AND drupal_users.uid = users_roles.uid)
#deze subquery vraagt van een user op of die een rol leiding heeft. drupal_users.uid is een veld dat uit de hoofdquery komt.

    Mailinglists per drupal rol
Code:
SELECT drupal_users.mail AS email
FROM drupal_users
WHERE EXISTS
#hier word gekeken of een bepaalde user de rol leiding heeft.
(SELECT * FROM drupal_role AS roles, drupal_users_roles AS users_roles WHERE roles.name = 'leiding' AND roles.rid = users_roles.rid AND drupal_users.uid = users_roles.uid)


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.