Hey,
Ik heb juist het bestaan van Google Apps ontdekt. Blijkbaar zou het hiermee mogelijk moeten zijn om mail te ontvangen die gestuurd wordt naar
...@mijndomein.be en deze ook te beantwoorden. Dus dat je eigenlijk gewoon volwaardige e-mail adressen kan gebruiken i.p.v. de door Scoutnet aangeboden e-mail forwarders.
Nu zeggen ze dat je de DNS van je domein moet aanpassen maar ik wil wel even zeker zijn dat ik dit goed doe. Zij zeggen:
Google Apps schreef:
1.
Meld u aan bij de website van het bedrijf dat de hosting van uw domein verzorgt met de gebruikersnaam en het wachtwoord die aan uw domein zijn gekoppeld.
2.
Ga naar de onderhoudspagina voor een MX-record. MX -records zijn speciale DNS (Domain Name Service)-records en zijn vaak te vinden onder secties met de titels 'DNS Management', 'Mail Server Configuration' of 'Name Server Management'. U moet mogelijk geavanceerde instellingen inschakelen om deze MX-records te kunnen bewerken.
3.
Verwijder bestaande MX-records voordat u nieuwe MX-records invoert.
4.
Geef voor elk MX-record gegevens op volgens de invoer in de volgende tabel.
Mogelijk mag u de prioriteitswaarden niet op exact dezelfde manier als in onderstaande tabel opgeven. Zorg er in dat geval voor dat de serveradressen in dezelfde volgorde prioriteit gegeven wordt als in de tabel. (De prioriteitsvolgorde [1, 3, 3, 5, 5, 5, 5] zou bijvoorbeeld net zo goed moeten werken als [1, 5, 5, 10, 10, 10, 10], zolang u de adressen in de juiste volgorde behoudt.)
Geef 'MX' op als u gevraagd wordt bij ieder toegevoegd record het type te specificeren.
MX-records vereisen vaak de specifieke indeling van DNS-records, inclusief een punt (.) aan het einde van alle volledig gekwalificeerde domeinnamen (bijvoorbeeld: server.voorbeeld.nl).
Stel alle TTL-waarden in op het maximum toegestane.
MX Serveradres Prioriteit
ASPMX.L.GOOGLE.COM. 10
ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM. 20
ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM. 20
ASPMX2.GOOGLEMAIL.COM. 30
ASPMX3.GOOGLEMAIL.COM. 30
ASPMX4.GOOGLEMAIL.COM. 30
ASPMX5.GOOGLEMAIL.COM. 30
5.
Wijzig de SPF-record om SPAM te bestrijden (optioneel)
U kunt de SPF-record definiëren, waarmee u kunt opgeven welke IP-adressen toestemming hebben om namens uw domein e-mail te verzenden. Hiermee wordt voorkomen dat spammers vanaf uw domein onder een vervalst adres ongeautoriseerde e-mail verzenden.
Als ik het goed begrijp zou ik mijn DNS dus alsvolgt moeten maken:
Code:
$ORIGIN .
$TTL 3600
domein.be IN SOA ns1.scoutnet.be. hostmaster.domein.be. (
2008112902 ; serial
18000 ; refresh
3600 ; retry
604800 ; expire
3600 ; default_ttl
)
NS ns1.scoutnet.be.
NS ns2.scoutnet.be.
TXT "v=spf1 a ?all"
MX 10 ASPMX.L.GOOGLE.COM.
MX 20 ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
MX 20 ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
MX 30 ASPMX2.GOOGLEMAIL.COM.
MX 30 ASPMX3.GOOGLEMAIL.COM.
MX 30 ASPMX4.GOOGLEMAIL.COM.
MX 30 ASPMX5.GOOGLEMAIL.COM.
A 94.75.211.134
$ORIGIN domein.be.
www A 94.75.211.134
mail A 94.75.211.134
* A 94.75.211.134
Is er ook iemand die hier al enige ervaring mee heeft?