Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 09 Mei 2024 0:25

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2004 0:25 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
[18-Mar-2004] The first Release Candidate of PHP 5 is finally here! The move from Beta stage to RC stage means that PHP 5 is now feature complete, and is quite stable - stable enough for everyone to start playing with. Note that it is still not recommended for mission-critical use.

En nu de vraag aan de admins: Wanneer? :)

Voor meer info over de belangrijkste verschillen tss PHP4 en PHP5: http://www.php.net/zend-engine-2.php

Hopla


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2004 12:57 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Ik had het gisteren ook toevallig gezien. Maar:

hopla schreef:
Note that it is still not recommended for mission-critical use.

Is het dan wel verstandig om nu al over te schakelen? Zouden we niet beter wachten tot er een écht stabiele versie is en we er zeker van zijn dat dit geen problemen kan opleveren met oudere php-codes die sommigen misschien gebruiken?

Zijn er nieuwe functies die je graag zou gebruiken/echt interessant zijn voor onze scoutssites?

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2004 15:45 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Citaat:
Is het dan wel verstandig om nu al over te schakelen?

Scoutnet hoeft niet meteen over te schakelen, je kan de twee versies ook naast elkaar draaien. Door bijvoorbeeld php5 via CGI te runnen en niet als apache module (zo komen php4 en php5 zeker niet met elkaar in conflict). Mensen die wat willen experimenteren kunnen dat dan al.

Maar ja het hoeft niet meteen natuurlijk. 'Wanneer?' was ook meer bedoelt om ff bij de admins te polsen of ze al eens nagedacht hadden over php5.

Citaat:
Zijn er nieuwe functies die je graag zou gebruiken/echt interessant zijn voor onze scoutssites?

Wel een scoutssite verschilt tegenwoordig niet meer zoveel van een 'gewone' site. Ik vind vooral de nieuwe OO-omgeving een hele verbetering. Mss dat ik door php5 mijn scripts eindelijk eens object georienteerd ga schrijven :p


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2004 19:15 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Sep 2002 23:00
Berichten: 166
To schreef:
Ik had het gisteren ook toevallig gezien. Maar:

hopla schreef:
Note that it is still not recommended for mission-critical use.

Is het dan wel verstandig om nu al over te schakelen? Zouden we niet beter wachten tot er een écht stabiele versie is en we er zeker van zijn dat dit geen problemen kan opleveren met oudere php-codes die sommigen misschien gebruiken?

Zijn er nieuwe functies die je graag zou gebruiken/echt interessant zijn voor onze scoutssites?

To


Ik volg de security list van apache momenteel niet meer maar mod_php was lange tijd niet veilig op apache2. De server heeft tijdens die periode hier vlot op scoutnet gedraaid. Je moet nog maar eens rondkijken op het net veel server draaien nog steeds de oude apache 1.3.29 omdat die iets meer getest is. Je moet maar eens op netcraft kijken dan zal je dit merken.

Of het verstandig is om nu reeds over te schakelen betwiijfel ik. een rc1 is niet echt grondig getest.

Daarbij er zijn naar mijn mening genoeg securitylists bij te houden kijk maar naar openssl dat deze week van zich heeft laten horen. Ik denk dat het patchen van die stabiele software geoeg inspanningen vraagt voor de server-admins.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2004 11:16 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Sep 2002 23:00
Berichten: 166
artikkel terug gevonden dat aanduid dat apache2 en php nog steeds niet als stabiel wordt aangeduid:
http://ca3.php.net/manual/en/install.apache2.php
Citaat:
Warning

Do not use Apache 2.0 and PHP in a production environment neither on Unix nor on Windows.


lijkt mij duidelijk genoeg

Weet eigenlijk iemand de reden waarom scoutnet overgeschakeld is van de 1.3 tree naar de 2.0 versie?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2004 11:45 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Aug 2002 23:00
Berichten: 473
Woonplaats: Tongerlo
Even voor de duidelijkheid; we rijden nog steeds op de 1.3 trein van Apache. Bij de serverupgrade van Sara v3 -> v4 heeft er kort een 2.0.x versie gedraaid, maar toen doken er caching problemen op.
Er is, buiten het suexec verhaal, op dit moment geen reden om over te schakelen op 2.0.x, tenzij ik hier wat over het hoofd zie ? Of heeft php 5 apache 2.0.x nodig ?

Jan


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2004 12:06 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
doomer schreef:
Er is, buiten het suexec verhaal, op dit moment geen reden om over te schakelen op 2.0.x, tenzij ik hier wat over het hoofd zie ? Of heeft php 5 apache 2.0.x nodig ?


SuExec draait toch ook op 1.3? Of zou je de invoering van SuExec en Apache2 liever meteen tegelijk doorvoeren?
Ik denk niet dat PHP5 Apache2 nodigt heeft. En ik wil echt niet dat jullie hier tegen morgen PHP5 installeren hoor :). Ik wilde gewoon ff polsen of jullie er al aan gedacht hadden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2004 13:17 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Sep 2002 23:00
Berichten: 166
doomer schreef:
Even voor de duidelijkheid; we rijden nog steeds op de 1.3 trein van Apache. Bij de serverupgrade van Sara v3 -> v4 heeft er kort een 2.0.x versie gedraaid, maar toen doken er caching problemen op.
Er is, buiten het suexec verhaal, op dit moment geen reden om over te schakelen op 2.0.x, tenzij ik hier wat over het hoofd zie ? Of heeft php 5 apache 2.0.x nodig ?

Jan


Oeps
Ik meende mij nog te herinneren dat de 2.0 versie samen met de 1.3 versie draaide omdat sommige problemen hadden met cache problemen met phpNuke of dergelijke maar dat men naar de 2.0 versie wenste over te schakelene.

Netcraft was niet echt duidelijk:
http://uptime.netcraft.com/up/graph/?ho ... coutnet.be
Dus voordien Apache2.0 en nu staat enkel apache aangeduid vandaar de vergissing.


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.