Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 16 Nov 2024 0:48

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: nieuwe map
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2004 17:23 

Gebruikers-avatar

ik heb net berichtgeving gekregen dat de rootmap zou gaan veranderen. dit betkend dat ik alle pagina's opnieuw kan gaan linken elke koppeling moet opnieuw gebeuren. weet iemadn hier een snelle manier voor?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2004 18:00 
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Hi bart,

Geen paniek, er verandert minder dan je denkt. Ik zal even proberen verduidelijken wat ze gaan doen:

> Wat gebeurt er? Er wordt een map public_html gemaakt waarin ze alles zullen steken wat nu in je homedir zit, op een paar bestanden na (bv. de bestanden van de mailinglists). Wie surft naar http://www.scoutsvremde.be wordt dan intern (door de server) niet doorgestuurd naar /scoutnet/users/scoutsvremde/ maar naar /scoutnet/users/scoutsvremde/public_html/. Dat principe geldt voor alle links die je intypt in de adresbalk van je browser (wie vroeger surfte naar http://www.scoutsvremde.be/takken/kapoenen.htm kan dat blijven doen om op dezelfde pagina terecht te komen).

> Waarom? De overschakeling komt er omdat er een aantal voordelen mee verbonden zijn. Zo wordt het mogelijk om bestanden op de server te zetten, waar je enkel via ftp aankan. Hetzelfde geldt voor de bestanden van de mailinglists en emailaliasses. Die kunnen nu nog door iedereen ingelezen worden (als je maar de juiste url ingeeft); binnenkort is dat verleden tijd. Een extra hulpje om spam buiten te houden, dus.

> Moet ik dan niets aanpassen? Dat hangt er van af. Wie php en/of cronjobs gebruikt, moet waarschijnlijk wel hier en daar iets aanpassen (op plaatsen waar je met absolute links werkt in bestanden die niet binnen je eigen hoofddir blijven).

> Wanneer moet ik dit aanpassen? Voorlopg nog niet. Scoutnet zal je persoonlijk contacteren wanneer ze de overschakeling van jouw account willen doorvoeren.

Kijk zeker ook eens in het topic public_html.

Cya,

To

Laatst gewijzigd door To op 11 Mei 2004 18:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2004 18:01 

Gebruikers-avatar

Dat betekent dat niet. Voor de gewone gebruikers verandert er bijna niets, wie speciale dingen doet met php moet wel een kleinigheidje aanpassen en die zouden dan wel moeten weten waar het over gaat.

Zie viewtopic.php?t=506

Edit: lap, te laat

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur