Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 04 Mei 2024 11:06

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2004 10:37 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Jan 2004 0:00
Berichten: 8
Woonplaats: Edegem
Onlangs was ik aan het surfen en kwam een scoutssite (http://www.scoutsessencentrum.be) tegen die gewoonweg identiek was aan mijn vorige site (. http://www.scoutsedegem.be)

Ik vind het gewoonweg schandalig en belachelijk van deze persoon.
De site van de 'dief' wordt ook gehost door scoutnet, kan er niets aan gedaan worden?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2004 12:21 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Jul 2002 23:00
Berichten: 236
Citaat:
Ik vind het gewoonweg schandalig en belachelijk van deze persoon

Je kan het natuurlijk ook zien als een geweldig groot compliment :wink:
(hij/zij vond nergens een site die volgens hem/haar beter geschikt was !)



Niks mag worden overgenomen zonder toestemming van diegene die het gemaakt heeft, zelfs als er geen copyright vermeld staat.



Je kan de webmaster contacteren en vragen om de pagina's te verwijderen. Door vriendelijk te blijven bereik je wellicht het meest.



esl,

Caygull.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2004 12:52 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Jul 2002 23:00
Berichten: 65
Woonplaats: Edegem
Is het alleen het clientgedeelte dat hetzelfde is of heeft hij ook je php bestanden geript (en dus een scoutnet intern...)?

Stijn


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2004 17:51 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Jan 2004 0:00
Berichten: 8
Woonplaats: Edegem
Het is enkel het html gedeelte.. geen probleem daar dus.

Natuurlijk zie ik het als een compliment, maar een berichtje in het gastenboek zou mij meer plezier doen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2004 20:25 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mei 2004 23:00
Berichten: 12
ik vind trouwens ook dat deze sites veel weg hebben van http://www.opblaaspop.be (ons jaarlijks festival in april) ... ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2004 1:43 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Hey Wouter,

Jammer, inderdaad. Even op voorhand vragen was toch echt wel het minste dat ze konden doen. Misschien ligt het aan mij maar ik begrijp niet hoe je er bij komt om zomaar met zoveel bloed, zweet en tranen van iemand anders te gaan lopen.

Zelf merk ik ook af en toe andere scoutssites op die teksten letterlijk van de onze kopiëren, zonder ons iets te laten weten, hoewel er een link met copyright-tekst op elke pagina staat en daar gevraagd wordt om ons te contacteren voor het kopiëren. Ook in elke broncode staat een waarschuwing.

Stuur een mailtje naar de webmaster en vraag hem vriendelijk maar ontgoocheld waarom hij dit deed. Misschien kan hij het nog goedmaken door een of meerdere links naar jouw site toe te voegen?

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2004 15:14 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Jan 2004 0:00
Berichten: 8
Woonplaats: Edegem
Heb vorige week een mail gestuurd en geen antwoord gekregen.
De berichten die wij in het gastenboek hebben geschreven zijn ook ondertussen al verdwenen..

Héél jammer vind ik dit allemaal... en dat voor een scoutsgroep en een scoutnet gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2004 11:43 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Jan 2003 0:00
Berichten: 221
Woonplaats: Scheldewindeke
Ik heb ook zoiets voorgehad met een figuurke dat ik in elkaar geflanst had voor de plaats van de kentekens op het uniforn. Toen ik zo'n beetje rondsurfte op de websites van de groepen uit ons district bleek dat twee groepen dat doodleuk gewoon hadden gekopieerd. Niet dat het met kwade bedoelingen was, maar het is toch vreemd om je werk zomaar ergens anders te zien verschijnen. Als je iets kopieerd is het minste dat je kan doen de persoon in kwestie verwittigen.

_________________
Als het konijn niet in de hoed wil ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2004 11:05 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Je moet het figuurtje van de kentekens op het uniform op de scoutssite van Essen (zie eerste post) eens vergelijken met dat op onze site ( http://www.scoutsmeerdaal.be > Praktisch > Uniform), en op zoek gaan naar de 7 verschillen. Ach ja, dat hoort bij het internet zeker?

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2004 11:15 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
To schreef:
op zoek gaan naar de 7 verschillen. Ach ja, dat hoort bij het internet zeker?

Bwa, ze hebben toch duidelijk een eigen tekening gemaakt? Waarschijnlijk wel geïnspireerd door jou tekening, maar er zijn toch geen honderden manieren om een uniform te tekening?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2004 12:23 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Jan 2003 0:00
Berichten: 221
Woonplaats: Scheldewindeke
Of ze hebben het figuurtje opndertussen al veranderd, of ik ben een beetje blind. Het unformfiguurtje waarover ik het had:
http://www.scoutsmelsen.be/vvksm_uniform.php hier is het ondertussen verdwenen
http://www.graalridders-gudrun.be/uniform.html
Scouts Massemen had het ook staan, heb daar iets over gemaild en toen is dat dus verdwenen. Het grappige is dat er op mijn figuurtje staat dat de jaartekens vooraan op het hemd komen, wat bij ons de gewoonte is. VVKSM schrijft echter voor om enkel het huidige jaarteken op de borstzak te plaatsen en de rest achteraan op het hemd te naaien... . Zelf gebruik ik al een tijdje een ander figuurtje.

Anderzijds gebruik ik ook wel de tekst vanop de VVKSM-site over de takken, en ik ben lang niet de enige heb ik al gemerkt...

_________________
Als het konijn niet in de hoed wil ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Aug 2004 18:06 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jan 2003 0:00
Berichten: 483
Woonplaats: boekhoute
Nu lees je dit op hun site:

Citaat:
Wegens ongeoorloofd gebruik is het gastenboek tijdelijk gesloten.

Er is de laatste tijd niet veel meer gebeurd aan de website, maar vanaf begin september zal hij weer helemaal opgefrist zijn!


:-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Aug 2004 19:24 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
scoutsboekhoute schreef:
Nu lees je dit op hun site:

Citaat:
Wegens ongeoorloofd gebruik is het gastenboek tijdelijk gesloten.

Er is de laatste tijd niet veel meer gebeurd aan de website, maar vanaf begin september zal hij weer helemaal opgefrist zijn!


:-)

scoutsboekhoute weze gewaarschuwd: u bent het volgende slachtoffer :twisted: :twisted: :twisted:

(nee, laat ons hopen dat ze ondertussen meer creativiteit hebben en zélf iets kunnen ontwerpen :) )

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Aug 2004 21:42 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jan 2003 0:00
Berichten: 483
Woonplaats: boekhoute
tuurlijk, waarschijnlijk zullen ze dat wel doen... uit uw fouten kan je immers leren, niewaar...

enneuh, kom maar af ze To, een gewaarschuwd man is er twee waard !! 8O :twisted: :twisted: 8O the battle of the guestbook is open


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Sep 2006 10:15 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005 0:00
Berichten: 353
ik heb ooit ons eigenste techniekendossier teruggevonden op de website van de scouts van Zaventem.

ook zonder voorafgaande vraag


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.