Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 10 Nov 2024 20:49

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 Sep 2004 19:28 

Gebruikers-avatar

Om ff terug te komen op dit:
hopla schreef:
Pershing schreef:
Nu krijgen we allen nog maar een wit scherm, zonder foutmelding.

OMG, heb ik ook al veel tegen gekomen en ik word er knettergek van! Dit ligt aan een syntax fout (met parse error tot gevolg) van php. Geen probleem zou je zeggen, dan zetten we toch gewoon effe error reporting aan (alle errors voor de zekerheid) en dan halen we die vorte vergeten punt-komma of leeg code block er wel uit. Maar nee, hij blijft hardnekkig vastklampen aan zijn maagdelijk wit.

Dus admins pls help, 't is nie voor mij 't is voor mijn innerlijke rust =)

(en volgens mij is dit al eens aan bod gekomen in een ander topic {open even nieuwe tab} aha gevonden: viewtopic.php?t=402 )

Ik heb dus het probleem gevonden. Waarom worden er geen parse errors getoond, en enkel een lege pagina, ook al staat in je script display errors aan en error_reporting(E_ALL)? Heel simpel... PHP kan die twee dingen niet aanzetten! Er zit immers een parse error in je script, dus wordt je script HELEMAAL niet uitgevoerd. De PHP parser valt dan terug op de standaard waarden voor error_reporting (die ingesteld zijn door scoutnet) en daar staat alles af. Dus je parse error wordt niet getoond.

De oplossing is gelukkig eenvoudig: maak zelf een php.ini file aan en overschrijf de standaard scoutnet waarden. Of zet het volgende in je .htaccess file:
Code:
php_flag display_errors on
php_value error_reporting 2047

2047 komt overeen met de integer waarde van E_ALL, E_ALL heeft geen waarde in htaccess aangezien het een php constante is.
Je kan dan bijvoorbeeld die laatste lijn commenten en weer uncommenten als je gaat coden.

EDIT:
FYI: Als je alle errors wil zien behalve notices (dus E_ALL & ~E_NOTICE) vul dan 2039 in.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Sep 2004 20:51 

Gebruikers-avatar

werkt idd

ik heb hier een hele tijd terug ook mee zitten proberen en toen niet aan de praat gekregen (wel de notices ed, maar geen parse errors)
misschien iets over het hoofd gezien toen, maar soit, werkt nu ...

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Sep 2004 21:09 

Gebruikers-avatar

Geert82 schreef:
ik heb hier een hele tijd terug ook mee zitten proberen en toen niet aan de praat gekregen (wel de notices ed, maar geen parse errors)
misschien iets over het hoofd gezien toen

Dat komt omdat het script dan WEL wordt uitgevoerd (omdat het geen parse errors geeft). En de functie error_reporting() dan wel aangeropen wordt.
Citaat:
maar soit, werkt nu ...

Idd, it just made my day =)

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Sep 2004 21:41 

Gebruikers-avatar

hopla schreef:
Geert82 schreef:
misschien iets over het hoofd gezien toen

Dat komt omdat het script dan WEL wordt uitgevoerd (omdat het geen parse errors geeft). En de functie error_reporting() dan wel aangeropen wordt.

Ik had het over het feit dat ik via .htaccess heb zitten klooien om het aan de praat te krijgen ook, en daar dus wsl ergens een foutje heb gemaakt toen
(ofwel is er ondertussen iets aan de config veranderd, is al hele tijd geleden ondertussen)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2005 17:59 

Gebruikers-avatar

hopla schreef:
De oplossing is gelukkig eenvoudig: maak zelf een php.ini file aan en overschrijf de standaard scoutnet waarden. Of zet het volgende in je .htaccess file:
Code:
php_flag display_errors on
php_value error_reporting 2047

2047 komt overeen met de integer waarde van E_ALL, E_ALL heeft geen waarde in htaccess aangezien het een php constante is.
Je kan dan bijvoorbeeld die laatste lijn commenten en weer uncommenten als je gaat coden.

EDIT:
FYI: Als je alle errors wil zien behalve notices (dus E_ALL & ~E_NOTICE) vul dan 2039 in.

Ik zien wel de notices niet met 2047 ...
Wat moet je dan wel zetten ?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Dec 2005 22:20 

Gebruikers-avatar

Da zou toch moeten lukken hoor?

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur