Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 03 Mei 2024 23:08

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Jan 2005 20:31 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
je hoeft lokaal geen server te draaien, ik heb dat wel, wat voor een bijkomend probleem zorgde (ja sorry, ik heb deze draad precies een beetje overhoop gehaald)

Als je met een tunnel/port forward wil werken volg je gewoon de stappen die Hopla al aangaf (zijn bericht met screenshot van putty)

Ik heb geprobeerd om met dreamweaver de database van scoutnet te gebruiken en dat lukt zonder problemen, maar je moet blijkbaar een 'testing server' ingeven, nu heb ik er lokaal wel een draaien, maar je kan ook eens proberen met FTP gegevens in te vullen.
Nu heb ik dit in DW nog niet zelf gebruikt, dus mijn uitleg kan nogal vaag overkomen misschien.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Jan 2005 20:48 
Toch al ietofwat vordering:

Blijkbaar moet je putty integreren met dreamweaver:
http://www.macromedia.com/software/dreamweaver/product_resources/roi/putty/puttydownload.html

en dan nog een hoop mumbojumbo doen en dan zou ie moeten werken.


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Jan 2005 21:12 
Is het de bedoeling dat je met die putty een verbinding maakt tegelijkertijd met dreamweaver?


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Jan 2005 21:28 
Ik krijg het niet aan de praat. "an unidentfied error has....."

Volgens mij gaat het niet.

Cheers,
KarelDc


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Jan 2005 13:06 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Jul 2002 23:00
Berichten: 236
Citaat:
Is het de bedoeling dat je met die putty een verbinding maakt tegelijkertijd met dreamweaver?

Yep, en je moet ook nog inloggen op de scoutnet server.
De verbinding door putty zorgt er voor dat alles wat aangevraagd wordt op de poort 3306 van jouw computer doorgestuurd wordt naar de poort 3306 op de scoutnetserver waar je database staat.
Je kan deze connectie testen door gebruik te maken van MyODBC welke ook op de Mysql-site te verkrijgen is. Daarin vul je als host/servername 'localhost' in.

Zorg er ook voor dat je op jouw computer Niet MySQL aan het draaien bent.

Caygull


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Jan 2005 13:43 
Offline
Site Admin
Site Admin

Geregistreerd: 30 Sep 2002 23:00
Berichten: 1806
Citaat:
Zorg er ook voor dat je op jouw computer Niet MySQL aan het draaien bent.

toch niet op dezelfde poort


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Jan 2005 19:10 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
dat was dus ook het probleem dat ik aanvankelijk had


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Okt 2006 20:02 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2002 23:00
Berichten: 65
Woonplaats: Puurs
Hoi,

Even een oud topic vanonder het stof halen.

Hoe kan ik op een eenvoudige manier connectie maken met mijn database op scoutnet via MsAccess.

Ik maak een verbinding met putty en doe zo portforwarding zoals eerder in dit topic uitgelegd, maar hoe kan ik dan verderwerken?

Moet ik nog een ODBC-connectie aanmaken zodat ik dit kan importeren/lezen in MsAccess. of hoe doe ik dat nu verder??

Alvast bedankt, Wim


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Okt 2006 21:02 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
scoutskalfort schreef:
Moet ik nog een ODBC-connectie aanmaken zodat ik dit kan importeren/lezen in MsAccess. of hoe doe ik dat nu verder??


Inderdaad, download de ODBC driver voor MySQL hiero: http://dev.mysql.com/downloads/connector/odbc/3.51.html

Installeer en kijk of je de driver kan terugvinden via Start -> Programma's -> Systeembeheer -> Gegevensbronnen (ODBC), tabblad Stuurprogramma's

Als het mapje Systeembeheer niet terugvind onder je Start menu dan kan je ook gewoon Start -> Uitvoeren : odbcad32 doen.

Je kan dan daar meteen ook een nieuwe gebruikers of systeem DSN aanmaken of je kan dat via MS Access doen (komt op hetzelfde neer).

Ik ga er van uit dat je het via MS Access doet. Open een bestaande db of maak een nieuwe aan (je kan immers enkel je tabellen koppelen, geen hele db) en ga dan naar Bestand -> Externe Gegevens ophalen -> Tabellen kopellen. Kies in het Bestandstype dropdown menuutje voor ODBC databases (helemaal onderaan, jaja het zit allemaal goed weg gestoken).

Kies tabblad computer gegevens bron en klik op Nieuw. (je maakt dus nu een nieuwe DSN aan, net zoals je met odbcad32 kan doen, die komt straks dus ook te voorschijn in odbcad32, handig om te weten, want via Access kan je een bestaande DSN niet wijzigen of verwijderen, met odbcad32 wel).

Kies voor gebruikersgegevensbron (voor de veiligheid). Kies de MySQL ODBC driver (duh). Klik op voltooien.

Vul nu dat kotteke van MySQL in:

Afbeelding

Vul onder server localhost in (je hebt toch al putty opgestart mét een tunnel?) Als je een andere poort gebruikt hebt voor je tunnel kan je dat aanpassen onder Connect Options.

Klik op Test.

KIES EEN DATABASE !! (je kan dit ook leeg laten en als je op Ok klikt zal hij niet klagen, maar als je dan effectief je tabellen wil gaan koppelen zal het niet meer lukken)

Selecteer nu je pas aangemaakte DSN en je kan gaan koppelen !!

(voor tabellen zonder primary key moet je eerst een veld kiezen waar je de p-key wil op definieren)

Ik heb het zelf getest en het werkt, dus als het bij jou niet direct lukt, alles eens goed herlezen en blijven proberen ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Okt 2006 22:59 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2002 23:00
Berichten: 65
Woonplaats: Puurs
Hoi hopla,

merci voor de zeer uitgebreide uitleg.

Het werkt perfect.


Greetz, Wim


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.