Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 16:00

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 Sep 2005 0:46 
Offline
 
 

Geregistreerd: 11 Sep 2005 0:31
Berichten: 6
Woonplaats: Rumbeke City
Hallo,

graag hadden wij onze site eens onderworpen gezien aan jullie niets-ontziende ogen... www.scoutsrumbeke.be
Wat kan beter, wat moet verder uitgewerkt worden, wat steekt tegen, ...

* Site is volledig gemaakt in dreamweaver en uitgetest in Firefox
* Vervelende (al zeggen wij het zelf) pop-up verdwijnt binnenkort van de site (eens onze 5Senses-fuif gedaan is)
* Activiteiten / Foto's / Nieuwsitems kunnen de leiders zelf toevoegen (mits de nodige rechten, verkregen van de Webmasters)
* Anderen kunnen totnogtoe commentaar geven, na registratie
* Sommige foto-gallerijen worden verborgen voor 'gewone' gebruikers (feesten binnenin de scouts zelf ed)


Met vriendelijke scoutsgroeten,
Webmasters Scouts Parsifal Rumbeke


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Sep 2005 9:17 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Jul 2003 23:00
Berichten: 96
Woonplaats: edegem
knap gedaan,
de lay out streelt mijn oog.
die enerverende pop up (alle geluk dat die er niet altijd gaat zijn) toch nog eens voor andere opties zoeken.
enkel, waarom welpen/kawellen wat het ook moge zijn een blauwe kleur meegeven. Dit is wat te hevig, zoek naar een zacht groen. Je hebt bij de rest je gehouden aan de kleuren die vvksm gebruikt, waarom daar dan niet.

Maar toch, goe gedaan

ps: ik kijk vooral naar de lay out omdat ik de rest toch nog ni kan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Sep 2005 12:33 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Ik kan kort zijn, denk ik. 't Is gewoon een mooie een aangename site!

Misschien een paar opmerkingen, al zijn er sommige nogal structureel waardoor je er allicht pas iets aan hebt als je over een paar jaar opnieuw begint...

> De foto's springen steeds in een popup: dat vind ik eigenlijk niet zo leuk. Is er geen andere manier om deze weer te geven (gewoon in algemene layout, desnoods zonder menu-panel links)?
> De site zit vol frames. Misschien heb je het nog niet goed door, maar dat wordt op de duur zeer vervelend. Hoe wil je bijvoorbeeld aan ouders per mail rechtstreeks de pagina van de Welpen doorgeven? Het is ook een enorme rem voor zoekrobots; ze vinden geen inhoud van je pagina's, en als ze die wel vinden, dan komen bezoekers op een frameloze (en dus menuloze) site terecht.
> En dan nog het klassieke verhaal van de gevalideerde code en tabelloze layout. Waarom en hoe staat op dit forum al verschillende keren uitgelegd (zoek maar eens). Je kan het klasseren onder de rubriek voor freaks, maar eigenlijk zal het toch vooral je site ten goede komen - ook al merkt de gewone surfer daar weinig tot niks van.

Maar nog 's: ik vind het best aangenaam surfen geblazen. Nu nog alles up-to-date blijven houden en dan komt het dik in orde daar in Rumbeke. Een ferm uithangbord voor jullie scoutsgroep!

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Nov 2005 15:09 
Offline
 
 

Geregistreerd: 11 Sep 2005 0:31
Berichten: 6
Woonplaats: Rumbeke City
Bedankt To en goedaardigeKEA,

@ To:
> Het probleem is wel dat de landscape-foto's net te breed zijn om in de site te passen ... Mochten dit een paar hondertal foto's zijn, dan zou ik het wel nog zien zitten om die aan te passen, maar momenteel bevat onze database een goede 13.000 foto's ...
> Inderdaad, niemand, ook ouders dus niet, kunnen direct naar de juiste pagina gaan ... Dit heeft niet zozeer te maken met het gebruik van frames binnen onze site, maar met het gebruik van (een eigen geschreven) sessie-beheer.
Als de pagina geen gepast sessie-id vindt in de database, dan laadt ie gewoon de hoofdpagina... Is een enorm nadeel, maar weet wel geen enkel idee om dit te omzeilen...
> Ben op zoek geweest, maar lijkt mij veel werk ... Zal het wel onthouden als er ooit aan een nieuwe website begonnen wordt.

En het up-to-date houden hangt voornamelijk af van de voltallige rumbekeese leidingsploeg ... Zij moeten activiteiten, verjaardagen, foto's, nieuwsitems, ... toevoegen...

@ goedaardigeKEA:
Ik zal proberen deze week nog te kijken om die kleur van de welpen/kawellen aan te passen. Had ook al veel commentaar gekregen om die kleur aan te passen.
Iemand trouwens een idee welke web-kleur het beste de (officiële) scoutskleur voor welpen benadert???

Toch heel erg bedankt om de nodige en nuttige commentaren te leven op onze site. Het wordt geapprecieerd...

Met vriendelijke scoutsgroeten
marcelleke


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: sessies
BerichtGeplaatst: 20 Nov 2005 16:02 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
Je moet je sessie toch ergens aanmaken, dus waarom maak je dat niet gewoon mogelijk op elke pagina, dan is het toch al opgelost?
Bij ons is dat net 't zelfde... :?:
Desnoods een paar kunstgrepen

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.