Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 20:37

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 Jan 2006 13:46 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Ik zou graag onze nieuwe gouwsite eens laten previewen voor we helemaal 'live' gaan. De site is zo goed als af, mede dankzij onze eigenste gouwvoorzitter die zich de laatste dagen beziggehouden heeft met het overzetten van het ongelooflijke kluwen aan informatie op de huidige gouwsite.

Maar der zullen altijd wel nog een paar dingetjes aan schorten, dus daarom, beste medescoutnetters, onze nieuwe gouwsite:

http://gouwnoordzee.be/remake

(de huidige staat nog altijd op http://gouwnoordzee.be/ voor mensen die eens willen vgl)

Hopla

PS: Wie wat op css-zendgarden rondsnuisterd zal mss wel gezien hebben waar ik mijn inspiratie gehaald heb :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Jan 2006 18:54 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Jul 2003 23:00
Berichten: 96
Woonplaats: edegem
ook al hebt ge daar rondgesnuisterd, ge hebt goed gesnuisterd!
Daar bedoel ik mee dat het er fraai uit ziet.
sjiek gedaan.

Trouwens wisten jullie dat de mensen aan de zee het fenomeen "Kriekskes insap met gehaktballen" niet echt kennen. Op de voorbije Gilwell cursus hebben we enig verbaasd gezicht gezien! Dus maak een extra kookpagina ofzo ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Jan 2006 19:05 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Ik weet dat dat ik dat niet ken. En kzou dat graag zo houden, juk :p


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Jan 2006 19:35 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Mss moet ik ook nog wat vertellen over enkele features (daarstraks had ik niet zoveel tijd)

* Uitgebreide kalender
Waar groepen via een eenvoudig formuliertje zelf hun eigen groepsactiveiten aan kunnen toevoegen. En DC's en gouwmensen zullen via Mozilla Sunbird hun eigen agenda's kunnen beheren, alle wijzigingen zullen automatisch doorgevoerd worden op de website.
Voor dat alles maak ik grotendeels gebruik van http://phpicalendar.net samen met nog wat aangepaste scriptjes voor de minikalender op elke pagina en het scriptje om groepsactiveiten toe te voegen.

Dat scriptje voor de groepen had ik al gemaakt voor de vorige website en werd wel behoorlijk veel gebruikt. En nu die kalender schoner geintegreerd is zal dat wel alleen maar toenemen.

* Nieuws posten op de voorpagina via het forum

* Nieuws van VVKSM (der is nu geen nieuws van VVKSM, dus heb het eigenlijk zelf nog niet kunnen zien en wil ook de moeite niet doen om een testje te schrijven)

* Fotocommentaar
Was er vroeger ook al, maar toen kon je totaal niet achterhalen of er laatst nog iets gepost was bij de foto's, maar nu is dat dus passé en zal er wel wat meer commentaar gepost worden denk ik.
'k Heb dat nu net ook geintegreerd met phpBB, dus als je ingelogd bent op het forum word je naam automatisch ingevuld.

* Alles zou normaal gezien moeten XHTML1.1 zijn (behalve de nieuwspagina, maar dat komt door de bbcode van phpBB. Die zal ik fixen nadat ik de nieuwe phpBB versie installeer, en dat zal gebeuren samen met de lancering van de nieuwe website)

* Insert Random Foto scriptje
Om allerhande saaie pagina's wat op te fleuren :)

* Een sitemap die automatisch gegenereerd wordt.

En wat mss nog het belangrijkste is:

* Veel meer overzicht dan op de oude website. Want dat was toch dé reden om een nieuwe site te maken.

@KEA:

Merci voor het compliment! 't Is er een die ik nog het liefst hoor. Want om iets er echt goed uit te laten zien, daar heb ik altijd het meeste moeite mee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2006 10:33 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 Nov 2005 12:55
Berichten: 19
Woonplaats: Brussel
Een paar kleine opmerkingen.

Je hebt wel de W3C-badges op je site, maar blijkbaar onterecht:
"This page is not Valid XHTML 1.1!"
Het gaat echter om een paar foutjes die redelijk gemakkelijk op te lossen zijn...

En bij het bekijken met Safari (v. 416.13) lopen op de beginpagina de fotocommentaren door buiten het kadertje, en de afbeelding in het kadertje "Districten" ziet er ook een beetje vreemd uit.

_________________
Nauwgezette Arend - A.J. Martijn Körvers
Hopman Verkenners & Gidsen, ELT & WWW
XIV FOS De Faunaten, Jette, Brussels Gewest

> E S T O T E P A R A T I <


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2006 11:41 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Martijn schreef:
Je hebt wel de W3C-badges op je site, maar blijkbaar onterecht:
"This page is not Valid XHTML 1.1!"

Is dat op de nieuwspagina? (zie hierboven) Op welke pagina's anders nog?

Citaat:
En bij het bekijken met Safari (v. 416.13) lopen op de beginpagina de fotocommentaren door buiten het kadertje

Hmm, kan je daar eens een printscreen van given, ik gebruik daar nochtans overflow: hidden;

Citaat:
en de afbeelding in het kadertje "Districten" ziet er ook een beetje vreemd uit.

Ook eens een prtscr ? :)

Zijn er trouwens mensen die IE5 hebben staan? Willen die ook eens zeggen hoe de site eruit ziet? Want in IE5 zou het nogal eens raar kunnen doen vrees ik.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2006 13:34 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Jan 2005 0:00
Berichten: 127
Woonplaats: Bredene
de header: waarom is die 170px hoog ?

headerrand.png is het hoogste element in die blok ( 54px )

170 - 54 = 116px die boven verloren zijn

waarom gebruik je links en in het midden class='header headerrand' en
rechts enkel class='header' ?

en in dezelfde lijn: het verschil tussen links en rechts stoort mij een beetje

links heb je div id='welkom' en rechts div class='motief' waardoor het bij mij lijks alsof er een 'gat' in de layout is + de zwarte achtergrond van 'welkom' is te donker om de letters duidelijk te lezen (ofwel lichtere achtergrond of grotere/dikkere letters)

ook de footer toont niet goed: de lijn loopt enkel door als de middle-div hoog genoeg is

linkermenu:

alles in .leftlinks div is niet duidelijk leesbaar ( Districten, Algemeen, Gouw en Contacteer ons), ook de links in de lijsten mogen iets duidelijker

rechtermenu: bij korte tekst in het midden rekt dit menu heel je pagina uit naar beneden zodat er onderaan een 'dode' zone ontstaat


de rest ziet er deftig uit, zeker een verbetering ivm onze vorige site :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2006 15:37 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Velle schreef:
de header: waarom is die 170px hoog ?
headerrand.png is het hoogste element in die blok ( 54px )

170 - 54 = 116px die boven verloren zijn

Omdat dat er mooi uitziet zo? Als je de ff webdeveloper extensie hebt moet je maar eens de height van .header verminderen. Echt jukkie.
Kvind het geen echte verspilling hoor. Voor de meeste pagina's moet je toch zoiezo scrollen.

Citaat:
waarom gebruik je links en in het midden class='header headerrand' en rechts enkel class='header' ?

Omdat dat rechtse stuk mooier is zonder die rand.

Citaat:
en in dezelfde lijn: het verschil tussen links en rechts stoort mij een beetje

Tjah... Mij niet :)

Citaat:
links heb je div id='welkom' en rechts div class='motief' waardoor het bij mij lijks alsof er een 'gat' in de layout is + de zwarte achtergrond van 'welkom' is te donker om de letters duidelijk te lezen (ofwel lichtere achtergrond of grotere/dikkere letters)

Tis ook niet de bedoeling dat dat keihard in het oog springt. Tis iets waar mensen na een tijdje van moeten zeggen: Ah! Kijk daar! Enfin, you get the picture...

Citaat:
ook de footer toont niet goed: de lijn loopt enkel door als de middle-div hoog genoeg is

Ah, het eeuwige perfecte footer probleem. Kan je bijna enkel oplossen als je weer naar table layouts gaat... Kvind dat hij nu wel redelijk goed voor beide pagina groottes (ie te klein en te groot).

Citaat:
linkermenu:

alles in .leftlinks div is niet duidelijk leesbaar ( Districten, Algemeen, Gouw en Contacteer ons), ook de links in de lijsten mogen iets duidelijker

Zijn er nog mensen die dit vinden? Want ik vind het best wel goed leesbaar.

Citaat:
rechtermenu: bij korte tekst in het midden rekt dit menu heel je pagina uit naar beneden zodat er onderaan een 'dode' zone ontstaat


Tjah, al die logootjes zullen moeten blijven hoor vrees ik. Ik bepaal de inhoud niet hé. En zo erg stoort dat toch niet?

Citaat:
de rest ziet er deftig uit, zeker een verbetering ivm onze vorige site :wink:

Thx ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2006 15:55 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Jan 2005 0:00
Berichten: 127
Woonplaats: Bredene
hopla schreef:
Velle schreef:
de header: waarom is die 170px hoog ?
headerrand.png is het hoogste element in die blok ( 54px )

170 - 54 = 116px die boven verloren zijn

Omdat dat er mooi uitziet zo? Als je de ff webdeveloper extensie hebt moet je maar eens de height van .header verminderen. Echt jukkie.
Kvind het geen echte verspilling hoor. Voor de meeste pagina's moet je toch zoiezo scrollen.


dan vindt ik height: 100px; toch veel beter

en van die onleesbaarheid: 'Disable Minimum Font Size' stond aan en dat hielp niet echt, maar vb. bij Districten staan de letters echt op elkaar... (vooral de I )


Laatst gewijzigd door Velle op 05 Jan 2006 18:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2006 16:08 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Velle schreef:
dan vindt ik height: 100px; toch veel beter

Got ja. Kzal het even laten zoals het nu is en dan mss later nog eens veranderen.

Citaat:
en van die onleesbaarheid: 'Disable Minimum Font Size' stond aan en dat hielp niet echt

Dus de letters zijn wel groot genoeg?
Citaat:
maar vb. bij Districten staan de letters echt op elkaar... (vooral de I )

Ik gebruik daar font-variant: small-caps; tzal daarmee te maken hebben. Maar nu heb ik er ook nog letter-spacing: 0.1em; bij gekwakt. Tis inderdaad wel beter. Als je zoveel bezig bent met die site dan lees je niet meer echt wat er staat hé. Je 'leest' gewoon wat je verwacht dat er staat.

Maar kvind voor de rest alles qua font-size wel redelijk binnen de limieten. Tis tenslotte een site voor 17-2x jarigen en niet seniorennet.be hé?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: re
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2006 17:07 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
Citaat:
Citaat:
ook de footer toont niet goed: de lijn loopt enkel door als de middle-div hoog genoeg is

Ah, het eeuwige perfecte footer probleem. Kan je bijna enkel oplossen als je weer naar table layouts gaat... Kvind dat hij nu wel redelijk goed voor beide pagina groottes (ie te klein en te groot).

En als je nu een div rond je div#middel en div#right steekt met daarin de footer-achtergrond?

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2006 18:19 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Jan 2005 0:00
Berichten: 127
Woonplaats: Bredene
ok, ik heb ff zitten prutsen en heb nu een perfecte footer met behoud van m'n 'liquid design'

css heerst :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Jan 2006 13:31 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
We zijn online gegaan!!

Merci voor alle opmerkingen, tips,... Het grootte werk is nu gebeurd en ik zal ze later wel eens allemaal implementeren.

Michiel


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: re
BerichtGeplaatst: 06 Jan 2006 14:53 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
mooi zo :)

je footer probleem is precies ook opgelost?

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: re
BerichtGeplaatst: 06 Jan 2006 18:07 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
thijsvdv schreef:
mooi zo :)

je footer probleem is precies ook opgelost?


Hmm, ik heb er nochtans niks aan gedaan :p Maar kzal er morgen of zo wel eens naar kijken :)


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.