Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 11:35

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2006 11:42 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Aug 2005 14:43
Berichten: 46
Woonplaats: Gent
http://vvksmklauwaards.scoutnet.be

zal ik deze maar eens op de rooster laten leggen ... de website van onze kleine Gentse vvksm-groep, nog net geen jaar online.

er is enkel html gebruikt, met beetje javascripts van't net geplukt voor login-systeem "leiding only" (beveiliging trekt op de botten maar dient ook enkel om 'toevallige' passanten weg te houden).

gebruikte programma's: 1st Page 2000, Gimp en N-Vu voor lay-out en zo, Jalbum voor de fotogalerijen.

Sinds kort een php-gastenboek toegevoegd (lastig als g'er weinig van kent, maar zeker leerzaam), misschien in toekomst helemaal naar php overstappen als'k er wat van onder de knie heb.

er kan een pop-under bijkomen van iLead, komt door die statcounter die het sinds kort doodleuk begon te doen. kheb gelezen in mail van info@scoutnet dat ze afraden om die Webstats4u nog te gebruiken, en over te stappen naar extra of pro :)

in Firefox kan de lay-out al eens mislopen, dan moet je eens F5'en en probleem is opgelost. kweet nog altijd nie hoe da komt. iemand wel?

heb de site es één keer bij iemand thuis op ne Mac bezocht, en lay-out was nie om aan te zien. was wel op tamelijk oud masjien met voorhistorisch IE for Mac, maar toch. u weze gewaarschuwd :p

hou u vooral niet in :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2006 12:26 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Die borders zijn wel leuk =) Ik zou wel andere kleuren gebruiken, maar ik zie op de foto's dat dat de kleuren zijn van jullie groepsdas. Wij hebben het zelfde probleem met onze donkergroene en donkerblauwe das, die kleuren vloeken aan alle kanten, je kan dus onmogelijk de groepskleuren gebruiken in onze website :s Enfin van jullie van het nog mee, maar misschien wit gebruiken ipv grijs? Dan zal de site alvast wat lichter worden?

Voor de rest: veel informatie op de website en een eenvoudige, duidelijke layout!


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2006 14:06 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Aug 2005 14:43
Berichten: 46
Woonplaats: Gent
kan wel kloppen met die kleuren, het verschilt imo erg of je de site op een crt of een tft-scherm bekijkt.

op het moment dat ik de site maakte waren dat net de hoofdkleuren van mijn desktop thuis, en hadden dus niet echt iets te maken met onze groepsdas. maar wel leuk idee, om onze groepskleuren in site te stoppen. kan er bij volgende generatie van de site meteen werk van gemaakt worden (dus een bleker grijs, om dichter bij groepskleuren te komen). om nu snel effe al het grijs wit te maken, da's iets te grof vind ik :)

dank voor reply!


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2006 21:40 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
zkee schreef:
kan wel kloppen met die kleuren, het verschilt imo erg of je de site op een crt of een tft-scherm bekijkt.

Daar heb je zeker een punt, uit ervaring weet ik dat het tft scherm van mijn laptop er nogal redelijk naast zit wat betreft kleuren, zelfs in vgl met andere tft schermen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: re
BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2006 16:08 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
Niet slecht voor een begin!
Misschien in de toekomst overwegen (als je er de tijd voor hebt) om puur met code te werken, en te werken met webstandaarden (wegens dat het zo simpel als wat is, en een goede gewoonte op den duur) en css voor de opmaak.

Momenteel gebruik je nog veel tabellen (en 'k wil hier geen polemiek starten) maar je kunt dat veel makkelijker doen met css ('t leren duurt efkes, maar eens ge 't kunt, is 't o zo simpel en krachtig)

'k Ben zelf bezig met een redesign van onze site (die ook al sterke scheiding van inhoud en opmaak had door xhtml standaarden en css) en 'k ben van mijnen stoel gevallen van hoe snel ik wel een knappe layout klaar had... :)

Voordelen zijn vooral op langere termijn (aanpassen van de website qua inhoud of design gaat veel makkelijker als die twee gescheiden zijn)

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2006 16:14 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
hehe, de beveiliging is inderdaad nog niet zo sterk :wink:

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: re
BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2006 16:16 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Jan 2005 0:00
Berichten: 11
Woonplaats: Eeklo
thijsvdv schreef:
'k Ben zelf bezig met een redesign van onze site (die ook al sterke scheiding van inhoud en opmaak had door xhtml standaarden en css) en 'k ben van mijnen stoel gevallen van hoe snel ik wel een knappe layout klaar had... :)


Dat is flink zenne! Moede gij weeral nie studeren?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: re
BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2006 16:18 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
lol

sinds wanneer zittegij hier ook op 't forum? :lol:
tot in den bar!

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: re
BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2006 16:23 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Jan 2005 0:00
Berichten: 11
Woonplaats: Eeklo
thijsvdv schreef:
sinds wanneer zittegij hier ook op 't forum? :lol:


Sinds ik vandaag + de komende 6 dagen niet hard ga werken :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2006 18:01 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Jan 2005 0:00
Berichten: 127
Woonplaats: Bredene
thijsvdv schreef:
hehe, de beveiliging is inderdaad nog niet zo sterk :wink:


inderdaad 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2006 9:21 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Aug 2005 14:43
Berichten: 46
Woonplaats: Gent
kzeg het: die "beveiliging" dient enkel om de kat nie direct bij de melk te zetten

daar staan toch sowieso geen wereldschokkende geheimen op. gewoon beetje ethisch en opvoedkundig minder verantwoorde foto's, groepsraadverslagen (that reminds me, nog een heleboel up te daten), leden- en oud-leidinggegevens. altijd handig om da online te hebben (ook voor leiding, en voorlopig kan ik nog geen php-inlogsysteem maken)

merci voor de hints & doorlichting, thijsvdv!

nog enkele vraagjes: hoe houdt ge inhoud en opmaak in feite strikt gescheiden? bestaan uw html's dan enkel uit tekst of zo, en komt de opmaak enkel en alleen voort uit een css-bestand? want da lijkt mij wel beremoeilijk om te doen ... Nu is het voor mij relatief simpel: de html laden in N-Vu, daar wa aanpassen, pagina sluiten en uploaden - klaar is kees. Kan da even makkelijk met strikt gescheiden opmaak & inhoud? Want als daar dan nog keer php bij komt kijken, zal het wel ferm mijn petje te boven gaan vrees ik ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2006 11:01 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Jan 2005 0:00
Berichten: 127
Woonplaats: Bredene
het lijkt misschien moeilijk, maar dat is het zeker niet

ja, je html-bestand zal uiteindelijk enkel tekst en elementen bevatten, in je css-bestand zeg je dan hoe die er moeten uitzien en de positionering

vb.

niet <td background="imgs/top_sub.png" height="45">

maar wel

html: <td class='top'>

css: #top { height: 45px; background-image: url('imgs/top_sub.png'); }


uiteindelijk levert dit veel voordeel want je code wordt stukken overzichtelijker

op het net is ook heel veel te vinden over het gebruik van css, en anders vraag je't hier maar


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.