Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 12:55

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2006 2:21 
Offline
 
 

Geregistreerd: 14 Nov 2005 19:42
Berichten: 8
http://scoutsheverlee.be/beta/index.php

pfff na wel heel lang uitstellen heb ik eindelijk wat tijd gevonden om aan onze nieuwe site te werken. De huidige temppage op http://www.vvksmheverlee.be staat daar al veel te lang :(

Het is nog niet helemaal W3C compliant en ook nog niet alle invulling is er dus er zijn nog veel niet werkende links, maar er wordt aan gewerkt.
Er zijn ook nog een aantal schoonheidsfoutjes zoals de kleur van de links in de sidebar, welke dus niet helemaal leesbaar zijn op dit moment.

Onze leiding was er alvast blij mee, maar ik ben op zoek naar wat kritischer volk.

Commentaar, kritiek en of ideeen zeker welkom.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: re
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2006 15:52 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
wow mooi! 8O

sorry, niet kritisch vandaag, morgen examen :wink:

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: re
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2006 17:58 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Jan 2005 0:00
Berichten: 127
Woonplaats: Bredene
thijsvdv schreef:
wow mooi! 8O

sorry, niet kritisch vandaag, morgen examen :wink:


idem, maar ik vond het design allesinds knap gedaan :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2006 20:18 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Moet sebiet weg, maar inderdaad knap gedaan :) Veel aandacht voor detail!


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2006 22:40 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Kwestie van in herhaliing te kunnen vallen: het ziét er zeer goed uit! (ik had natuurlijk niks anders van jou verwacht :wink:) Nu nog zorgen dat alles PHP-gewijs netjes in elkaar zit. Nog een paar persoonlijke suggesties:

> De grote hoofding met foto is leuk, maar ik zou hem alleen op de homepage zetten. Zo blijft er op het scherm van een 1024px-gebruiker ook nog wat plaats voor echte content (ik zwijg over de stakkers die het met 600x800px-scherm moeten doen). Misschien is het trouwens wel leuk om die afbeelding in een random-rijtje te zetten?
> De afrondingen van kaders zijn (opzettelijk?) een beetje hoekig. Origineel, maar ik denk toch mooier met afgeronde hoeken.
> Persoonlijk zou ik waar mogelijk de urls naar .../index.php zoveel mogelijk mijden: .../ doet net hetzelfde, oogt mooier en is beter leesbaar voor wie een url wil intikken.
> Voor de verschillende takpagina's voorzie je afzonderlijke bestanden: /kapoenen/index.php, /kawellen/index.php,... Nochtans trekken die pagina's qua inhoud erg op elkaar. Steek de inhoud in een database en maak er iets van als /takken/?kapoenen, /takken/?kawellen, enzovoort.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

To

ps: doe de index.html in je /beta/-dir weg!


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Jun 2006 13:59 
Offline
 
 

Geregistreerd: 14 Nov 2005 19:42
Berichten: 8
@ iedereen:
Bedankt voor de lovende commentaar.

@To:
die grote hoofding zou idd enkel op de index zo groot zijn, op alle andere paginas verdwijnt dit foto en die shortcut list en schuift de hele content wat naar boven. (meer resolutie-dependent alternatief is om wel overal zo groot te laten maar shrinkknopje op die header te plaatsen, waarmee je hem dus kleiner kan maken. Heb tot nog toe wel geen enkel idee hoe dat moet werken)
En ja aan een random scriptje is ook gedacht. Zeker ook omdat de mensen die daar nu vanvoor staan te schitteren er niet geweldig content mee zijn. :)

- niet-afgeronde hoeken was eerder als mopje tgn de hele "rounded corners is like so 2005" hype

- ja volledig eens met die ../ urls alleen heb ik geen idee hoe dat moet. Dus dat moogt ge nog is uitleggen if you please.

- en voor uw volgende suggestie weet ik zelfs helemaal niet hoe te beginnen. Ik heb wat kennis van html en css, maar op php of mysql vlak ben ik dus -nog steeds- een complete 0. Weet niet of dat samen kan werken maar het is ook de bedoeling om elke takpagina een aangepaste kleur te geven (cf takkleuren van scoutsengidsenvlaanderen -getver konden ze dat nu niet gewoon vvksm laten? dat typt makkelijker). Alles wat nu blauw is wordt dan bv geel: kaders, text, links, achtergrond, dmv classes of extra css file)

- als ik klaar ben met coden en testen gaat die index.html weg.

bedankt voor de kritische bemerkingen


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Jun 2006 17:17 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Mao schreef:
@To:
die grote hoofding zou idd enkel op de index zo groot zijn, op alle andere paginas verdwijnt dit foto en die shortcut list en schuift de hele content wat naar boven. (meer resolutie-dependent alternatief is om wel overal zo groot te laten maar shrinkknopje op die header te plaatsen, waarmee je hem dus kleiner kan maken. Heb tot nog toe wel geen enkel idee hoe dat moet werken)

Ik zou het niet doen, maar als je het toch wil, dan gebruik je best een Javascriptje dat met CSS wisselt tussen
Code:
display: none;

en
Code:
display: block;

Mao schreef:
- niet-afgeronde hoeken was eerder als mopje tgn de hele "rounded corners is like so 2005" hype

Ik dacht al zoiets... :wink:

Mao schreef:
- ja volledig eens met die ../ urls alleen heb ik geen idee hoe dat moet. Dus dat moogt ge nog is uitleggen if you please.

Eh, gewoon, in plaats van in je a-tag te schrijven
Code:
<a href="/beta/algemeen/verhuur/index.php">de verhuur</a>

schrijf je
Code:
<a href="/beta/algemeen/verhuur/">de verhuur</a>

Toch?
Mao schreef:
- en voor uw volgende suggestie weet ik zelfs helemaal niet hoe te beginnen. Ik heb wat kennis van html en css, maar op php of mysql vlak ben ik dus -nog steeds- een complete 0. Weet niet of dat samen kan werken maar het is ook de bedoeling om elke takpagina een aangepaste kleur te geven (cf takkleuren van scoutsengidsenvlaanderen -getver konden ze dat nu niet gewoon vvksm laten? dat typt makkelijker). Alles wat nu blauw is wordt dan bv geel: kaders, text, links, achtergrond, dmv classes of extra css file)

Zoiets kan perfect met een databeesje. Op onze site werken we ook zo. Als je mijn code is wil inzien... (nooit te laat op met PHP aan de slag te gaan!)

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Sep 2006 8:09 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005 0:00
Berichten: 353
is dat ontwerp zelf gemaakt of is het een sjabloontje (waar ik absoluut niets optegen heb, aangezien ik zelf een sjabloon gebruikt heb voor onze site)


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.