Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 19:02

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: scoutsberlaar
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2007 19:09 
Offline
 
 

Geregistreerd: 08 Jun 2007 18:59
Berichten: 9
Woonplaats: berlaar
wa denkt ge van mijne site, http://scoutsberlaar.scoutsnet.be
alle positieve en negatieve reacties zijn welkom :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Jun 2007 11:33 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2004 0:00
Berichten: 173
Je bent zeker en vast op het goede pad me dunkt, maar zoals altijd kan het altijd ietwat beter. Een paar suggesties ter verbetering vanwege een charmant-amateuristisch 'web developer' (klinkt dat nu niet cool?) na een vluchige aanblik (druk, druk...)

1. je gebruikt op veel pagina's foto's. Als je dat doet, is het ook best om die foto's op werkelijke grootte af te beelden en niet te verkleinen in je img tags.
Op de pagina http://scoutsberlaar.scoutsnet.be/ bijvoorbeeld gebruik je deze foto (http://scoutsberlaar.scoutsnet.be/afbee ... G_1022.JPG) met dimensie dimensie 2816 x 2112. Veel te groot en te zwaar (zeker voor trage verbindingen, zoals de mijne waardoor het laden een tijdje duurt). Je afbeeldingen gemakkelijk herschalen via IrfanView etc.

2. de layout is nogal basic. Ik vermoed dat ge u eerst wilt toeleggen op de inhoud aangezien nogal wat pagina's nog niet werken... (verstandig natuurlijk :))

3. de mededeling die over scherm rolt, kan je evengoed op de je indexpagina als nieuwtje zetten. Persoonlijk krijg ik het op mijn heupen als er te veel dingen bewegen en knipperen op een site.

4. weg met frames, lang leve PHP! PHP kan je werk als webmaster tevens aanzienlijk verlichten.

5. diene poll (?) macheert niet (ik gebruik FF) en zou ik gewoon verwijderen


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Jun 2007 14:37 
Offline
 
 

Geregistreerd: 08 Jun 2007 18:59
Berichten: 9
Woonplaats: berlaar
op de poll staat op het ogenblik geen vraag op dus normaal dat deze niet werkt. ik zou graag php in de site zetten maar zo goed ken ik dat niet(ben er nog niet zolang mee bezig) en ik dacht dat het ook niet ging omdat we een basisacount hebben. de layout verandert nog wel want de site bestaat nog maar een paar maanden en deze moet nog verder worden uitgebouwd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Jun 2007 15:54 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
driesv2 schreef:
op de poll staat op het ogenblik geen vraag op dus normaal dat deze niet werkt. ik zou graag php in de site zetten maar zo goed ken ik dat niet(ben er nog niet zolang mee bezig) en ik dacht dat het ook niet ging omdat we een basisacount hebben. de layout verandert nog wel want de site bestaat nog maar een paar maanden en deze moet nog verder worden uitgebouwd.

Ook een Basic-hosting heeft PHP ter beschikking (kijk maar eens op het hosting-overzicht). Wat je PHP-kennis betreft, kan ik alleen maar aanraden om naar Herfstontmoeting te komen en daar op zaterdag onze workshop "PHP voor beginners" te volgen:

Citaat:
PHP voor beginners: Hoe lok je bezoekers naar je scoutssite? Met interactiviteit natuurlijk! We leggen uit hoe je als webmaster met PHP aan de slag kan om zelf een dynamische website te bouwen.

Misschien tot dan!

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Jun 2007 16:23 
Offline
 
 

Geregistreerd: 08 Jun 2007 18:59
Berichten: 9
Woonplaats: berlaar
ik zou graag komen maar dan zit ik met het probleem dat ik geen leiding ben, maar een verkenner die de site eens gemaakt heeft voor onze fuif wat meer te promoten


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jun 2007 8:47 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
driesv2 schreef:
ik zou graag komen maar dan zit ik met het probleem dat ik geen leiding ben, maar een verkenner die de site eens gemaakt heeft voor onze fuif wat meer te promoten

Nog even wachten dan... met wat geluk staan we er ook de komende jaren! :wink:

In afwachting kan je hier of elders op het web natuurlijk ook al heel veel opsteken van PHP. Je leert het maar door het zelf te proberen... And never forget: Google is your friend!

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Jun 2007 23:13 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2004 0:00
Berichten: 173
To schreef:
And never forget: Google is your friend!
... en medescoutnetters, wij zijn allemaal uw vriend! :!:


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.