Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 18:55

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 11:33 
Offline
 
 

Geregistreerd: 06 Aug 2006 23:11
Berichten: 21
http://www.scoutsbeveren.be

Staat al een dik jaar online maar pas recent eindelijk iedereen warm gekregen om hem te gebruiken. Wat staat er zoal op?

  • Nieuwsberichten (gesorteerd in categorie per groep, kan eventueel later nog aparte nieuwspagina per groep instellen) Vroeger had ik ook een RSS-feed-pagina van Scoutsengidsenvlaanderen maar die hebben ze voorlopig niet meer.
  • Kalender met zowel publieke als interne events (enkel zichtbaar voor een leidingsploeg van een bepaalde groep, bijv. een groepsraad)
  • Zoeken spreekt voor zich.
  • Album --> fotoalbum, momenteel wel met probleemke (zie software)
  • Forum met zowel publieke als interne gedeeltes voor de verschillende groepen, leiding...
  • Berichten --> eenvoudig berichtsysteem, gekoppeld aan het forum en met de gebruikersmanager
  • 4Sinten --> de naam voor het boekje met onze maandprogramma's in, sinds dit jaar valt de papieren versie volledig weg en wordt alles digitaal, iedereen spreekt echter wel nog van "de 4sinten"
  • Contact spreekt voor zich.
  • Lokaalverhuur idem.
  • Dan is er nog per groep en per tak een gedeelte met informatie over de leiding, een pagina voor het maandprogramma en een link naar hun gedeelte in het foto-album. Eventueel kunnen er ook extra onderdelen toegevoegd worden.
  • Gebruikers kunnen in speciale groepen geplaatst worden met de mogelijkheid om een bepaald gedeelte van de site te onderhouden, zo kan elke tak zijn maandprogramma, leidingspagina, ... up-to-date houden, of bijvoorbeeld een nieuwsbericht plaatsen. Ze krijgen dan ook toegang tot de forum-gedeeltes en de evenementen in de kalender die voor hun bestemd zijn.

Gebruikte software: Joomla, met een hele hoop plugins. Voor de geïnteresseerden wat meer details:

  • Joomla 1.0.12 Sommige componenten zijn al ouder en ik ga dus niet meer upgraden om te zorgen dat alles blijft werken. Joomla 1.5 ziet er leuk uit maar tot nu toe ook niet genoeg ondersteuning voor ACL. Ik ben wel al aan het experimenteren uiteraard en hopelijk komen er van al mijn plugins zo rap mogelijk compatibele versies uit.
  • Community Builder 1.0.1 Gebruikers met profiel, avatar, ... volledig zelf te kiezen aantal velden die ingevuld worden bij registratie, handig om een database aan te leggen met gebruikersgegevens. Gekoppeld aan Forum & Berichten
  • Content Publisher Eenvoudige component die het toelaat om via de frontend zaken te publiceren.
  • DOCman 1.4.0 --> uploaden van maandprogramma's, verslagen, ... is helaas niet compatibel met JACL dus ik moet elke gebruiker apart instellen om te mogen uploaden.
  • JEvents 1.4.2 --> Kalender, compatibel met JACL dankzij een kleine aanpassing in de code (zelf moeten doen, was nergens te vinden)
  • JACLPlus --> de component/hack die custom groups toelaat voor de permissies in te stellen, deze functionaliteit zit nog niet standaard in Joomla maar is dus wel noodzakelijk.
  • JA Submit --> Component die gebruikers toelaat om inhoud/nieuws voor te stellen (je kan zelf kiezen voor welke onderdelen)
  • JCE --> zeer handige editor
  • Joomlaboard Forum --> Eenvoudig forum, compatibel met JACL en gelinkt aan Community Builder (avatar, profiel) & PMS (berichten)
  • MyPMS II --> voor het versturen van privé-berichten
  • RSGallery2 --> album component, deze is echter niet compatibel met JACL en heeft mij al serieus wat koppijn bezorgd.
  • Nog enkele administratie-componenten voor beheer van FTP enz.


Voorlopig kunnen enkel administrators fotos online plaatsen, ik ben nog op zoek naar een alternatief maar tot nu toe zonder succes. Heb ook al een php-guru warm gekregen om eens op mijn probleem te zoeken 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: re
BerichtGeplaatst: 14 Okt 2007 23:38 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
Bij ons kan iedereen foto's online plaatsen, en dit via windows zelf.
Foto's selecteren, en links klikken op "deze items op het web publiceren", en boenk, ze staan erop.

Dit gebeurt via Coppermine (coppermine.sourceforge.org).
Heel handig :-)

http://www.scoutseeklo.be/new/fotoalbum.php

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Okt 2007 23:21 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Sep 2003 23:00
Berichten: 108
Woonplaats: De Magneet
Wij gebruiken Gallery 2 op onze site welke je met Gallery 2 Bridge gemakkelijk aan de joomla gebruikers kan koppelen en je kan gebruikers ook zelf albums laten aanmaken en foto's laten uploaden via Gallery Remote, een java applet of windows zelf (zoals bij Coppermine).

Mooie site voor de rest, alleen snap ik het menu vanboven niet direct. Zijn dat gewoon de verschillende groepen in beveren? Een aanduiding in het menu zelf van bij welke groep je zit zou mss wel handing zijn, iets dat naar beneden schuift ofzo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Okt 2007 8:04 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005 0:00
Berichten: 353
ziet er strak uit

heel strak, joomla-strak

maar das nogal subjectief, want ik ben de laatste tijd een beetje in de ban van web2.0-designs, en dat wijkt nogal hard af van dit design


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Okt 2007 17:03 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
Natrium schreef:
ziet er strak uit

heel strak, joomla-strak

maar das nogal subjectief, want ik ben de laatste tijd een beetje in de ban van web2.0-designs, en dat wijkt nogal hard af van dit design


Voor Joomla heb je ook wel van die zogenaamde web2.0 design hoor.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Okt 2007 18:31 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005 0:00
Berichten: 353
Geert82 schreef:
Natrium schreef:
ziet er strak uit

heel strak, joomla-strak

maar das nogal subjectief, want ik ben de laatste tijd een beetje in de ban van web2.0-designs, en dat wijkt nogal hard af van dit design


Voor Joomla heb je ook wel van die zogenaamde web2.0 design hoor.


best mogelijk, maar dit is het alles niet...


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.