Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 21:41

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09 Jan 2009 14:45 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Sep 2003 23:00
Berichten: 108
Woonplaats: De Magneet
Na 2 jaar hebben we onze site nog eens ne flinke update gegeven.

http://www.scoutingranst.be/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 22 Jan 2009 10:36 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005 0:00
Berichten: 353
niet slecht

joomla, valt wel op, maar er staat veel en duidelijke info die gemakkelijk te vinden is

--> Takken. Spreken jullie elkaar altijd aan met de totem of zo? Als ik een ouder was, en ik zou iemand van de leiding opbellen, dan zou ik moeten vragen: "Spreek ik met Genietende Stokstaart?" en dat lijkt me nogal dom.

Wat is het verschil tussen Welpen Waigunda en Welpen Sionie ?


In uw menu staat een spelfout: "Financieële Hulp"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 22 Jan 2009 11:02 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Sep 2003 23:00
Berichten: 108
Woonplaats: De Magneet
ja eigenlijk wel, word wel een gewoont van gemaakt in onze groep om elkaar met den totem aan te spreken.

En het verschil is dat dat gewoon 2 verschillende takken zijn, al onze takken buiten de jins zijn gesplitst omdat we anders met takken zitten van 60 leden en das nu ook niet alles.
Nog niet al onze takken en leiding staan erop omdat de leiding zelf een 'profiel' moet aanmaken met zijn gegevens en een foto'ke.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 22 Jan 2009 12:09 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
Mooie site!
Juist misschien de grijze horizontale balk onderaan een achtergrondje geven? (tenzij dat dat aan mijn webbrowser ligt)

en mooie takkentekens trouwens :p

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 22 Jan 2009 17:04 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005 0:00
Berichten: 353
En zet iets nuttiger in uw title-tag, gewoon Home, Kalender, Foto's... dat zegt niet veel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 22 Jan 2009 23:31 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Sep 2003 23:00
Berichten: 108
Woonplaats: De Magneet
Natrium schreef:
En zet iets nuttiger in uw title-tag, gewoon Home, Kalender, Foto's... dat zegt niet veel


ja ben nog aant zoeken om dat te veranderen. Das natuurlijk het nadeel van Joomla te gebruiken, specifieke aanpassingen houden meestal wat zoekwerk in


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 Jan 2009 8:34 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005 0:00
Berichten: 353
maar alles wel beschouwd is de site wel netjes!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 Feb 2009 17:09 
Offline
 
 

Geregistreerd: 22 Dec 2006 12:05
Berichten: 7
Hey,

De site ziet er proper afgewerkt uit. Ik heb zelf ook al enkele website's gemaakt in joomla en weet ondertussen dat hier niet zo simple is van alle componenten aan te passen aan de gewenste template. Maar dat ziet er bij jullie allemaal goed gedaan uit. Wel heb ik nog enkele kleine foutjes en zaken die ik misschien zou veranderen gevonden.
  • Zo werken de takicoontjes momenteel niet en de link naar de takkenpagina links in het menu ook niet. Zo werken de takicoontjes momenteel niet en de link naar de takkenpagina links in het menu ook niet.
  • Het registratieformulier is nog gedeeltelijk in het engels: standaard velden+de uitleg van de icoontje
  • De login kader aan de linkerkant is ook nog in het engels
  • De pagina's van flaboree, sjors,... openen in hetzelfde venster als de website, de site verdwijnt dus als men op de icoontje klikt, misschien is het handiger als de pagina's in een nieuw venster openen.
  • Als je bij de kalender (eventlist component) op een categorie klikt, krijg je bovenaan steeds de standaard image van eventlist. Staat er een beetje raar. voorbeeld http://www.scoutingranst.be/index.php/component/option,com_eventlist/Itemid,77/id,1/view,categoryevents/
  • Bij elke titel van een artikel staan steeds de icoontjes voor pdf, mailen en printen. Ik weet niet of dit een bewuste keuze is maar ik denk dat ht mooier is als die weggelaten worden.

Ik vroeg me nog af welke component jullie gebruiken om het registratieformulier uit te breiden en welke template jullie gebruiken vor het fotoboek (dat gallery2 als ik geod gezien heb).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 Feb 2009 23:43 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Sep 2003 23:00
Berichten: 108
Woonplaats: De Magneet
bedankt voor de commentaar.

- over de dingen die nog in het engels staan. Das inderdaad nog wat vertaalwerk wat moet gebeuren. Maar dat is nogal saai opzoekwerk dus staat ergens onderaan de to-do lijst :)
- de takpagina's, bedankt voor het opmerken. Hebben altijd gewerkt, raar dat ze het nu niet meer doen. Is mijn eerste zelf geschreven component, zal wel ergens een foutje zijn ingeslopen.
- die standaard afbeeldingen bij de kalender had ik zelf ook nog niet gezien, ook eens iets aan doen
- en die icoontjes bij de artikels, het pdf en print icoontje zijn bewust erbij gezet omdat dat wel gebruikt word. Ik heb het e-mail icoontje er dan maar ook inneens bijgezet.

Als template voor gallery gebruiken wij Siriux, standaard template voor van gallery.
En de uitbreiding van het registratie formulier is een onderdeel van community builder.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 26 Feb 2009 21:03 
Offline
 
 

Geregistreerd: 22 Dec 2006 12:05
Berichten: 7
Hey,

Ik heb nog een tip om dat engels in jullie registratieformulier en de login weg te krijgen. Je moet gewoon het nederlandse taalpakket voor community builder downloaden op hun website. Registratie is wel verplicht, maar aangezien jullie de component al gedownload hebben zal dat wel in orde zijn. Hier de link (ik heb er wel even achter gezocht)
http://www.joomlapolis.com/component/option,com_mtree/task,listcats/cat_id,178/Itemid,55/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 27 Feb 2009 14:16 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Sep 2003 23:00
Berichten: 108
Woonplaats: De Magneet
bedankt voor de tip.
Wij gebruikte nog RC4 waarvoor er nog geen nederlandse vertaling was, maar nu hebben we CB ineens een update gegeven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 28 Feb 2009 23:18 
Offline
Site Admin
Site Admin

Geregistreerd: 30 Sep 2002 23:00
Berichten: 1806
Pershing schreef:
..., maar nu hebben we CB ineens een update gegeven.


super. Hou je open source programma's steeds up-to-date ! (we kunnen het niet genoeg herhalen)


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.