Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 18:32

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 Nov 2003 11:43 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
Soms kan het wel handig zijn, denk ik toch.

bv bij de lancering van onze nieuwe site had ik de 'links' pagina niet volledig af (was alles in database aan t steken, vroeger was dit gewoon html). Dus had ik er 'under construction' op gezet zodat de bezoekers weten dat deze pagina nog terugkomt, maar met wat vertraging.

Ik vind dan ook wel dat je met die pagina's effectief moet bezig zijn en dat dit er geen maanden zo opstaat. Die links-pagina was een week of max 2 in orde.

Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 Nov 2003 13:02 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2002 23:00
Berichten: 52
Woonplaats: Bilzen
Geert82 schreef:
Soms kan het wel handig zijn, denk ik toch.

Dat is een feit, maar 'k wou het gebruik maar wat ontmoedigen ;-)
Een goede planning, een goed design en wat lokaal development kunnen wonderen doen!

Voor lokaal development gebruik ik volgende tool: MiniXamp!
http://www.apachefriends.org/wampp-en.html
De gewone xamp bevat ook nog ondersteuning voor perl etc.

ff de manual lezen en go! ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Nov 2003 13:22 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
Ik heb apache, mysql en php zelf geïnstalleerd, maar die xampp ziet er ook wel goed uit (heb vroeger ook gelijkaardige zaken gebruikt, maar problemen mee gehad).

Bij mij lag het probleem dat de site dat weekend online moest, maar de links nog niet afwaren. Normaal probeer ik dit ook zo weinig mogelijk te gebruiken.

Geert


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Nov 2003 14:12 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Nog even reageren:

Ik ben persoonlijk ook geen voorstander van "halve" sites (waarbij de helft van de pagina's "under construction" staat). Dat we het voor onze nieuwe site toch gebruikt hebben, heeft 2 redenen:

> De site moést dringend online. De oorspronkelijke release was voorzien voor bij ons startweekend, op 21 september. Maar de site was toch nog verre van af. Uiteindelijk hebben we 5 november als death-line genomen (omwille van de grote vraag van leden, ouders en leiding). We hebben de weken ervoor nog volle bak gewerkt om zoveel mogelijk af te krijgen, maar helemaal is dat niet gelukt.
> We hebben alleen een "under constrution" geplaatst op pagina's die de leden, oudleden en oudleiding kennen van op onze oude site. Zodat ze weten dat die er nog wel opnieuw komen, maar nog niet "ge-upgrade" zijn naar de nieuwe site. Het opknappen van ons foto-archief (2200 foto's) naar een volledige nieuwe php-structuur waarbij alles in de database terechtkomt, vraagt nu eenmaal tijd.

Voor wie zich afvraagt wat "oudleidingsgegevens" en "oudleidingslijsten" betekenen: het eerste is een pagina waarop oudleiding zijn/haar gegevens kan droppen, zodat ze opnieuw contacten kunnen leggen/kunnen blijven onderhouden met andere oudleiding. Ze kunnen er ook opgeven of ze nog willen meehelpen met bepaalde activiteiten, of willen fourieren, enzovoort. Het tweede is een overzicht per jaar van wie bij welke takken in leiding stond, waar ze op kamp gingen en met welke fouriers.

Groeten,

To


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 21 Nov 2003 23:56 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
doomer schreef:
Inderdaad een titanenwerk. Nu nog een link naar http://www.scoutnet.be en je hebt mijn stem 8)

Eindelijk, aangepast :wink: . (wachten op uw stem dus :))

Linker,

To


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.