Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 16:22

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: 92
BerichtGeplaatst: 17 Nov 2003 15:53 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
Geert82 schreef:
Waar zie je die staan? Ikzelf gebruik mozilla. Dat prob heb ik enkel geizen bij de foto's (maar dat stuk doet iemand anders, maar wordt zeker aangepast.


Afbeelding

Citaat:
Wat zeer raar is, geen enkele link (behalve onder /links/) opent een nieuw venster. Bij mij toch niet, noch thuis, noch op werk.


Sorry, bij mij ook niet :-) Beetje scheef gekeken waarschijnlijk...

Citaat:
Bij leiding en leden heeft nog niemand commentaar gegeven op de verschillende layouts.


Tuurlijk niet, dat zijn zo geen neut-pipo's gelijk wij dat zijn :-)


Citaat:
Bedoel je dan een bron vermelding? want bij /links/ staat wel een link naar vvksm.

Ja, gewoon onder de tekst effe zetten: "Deze tekst komt van vvksm.be" of iets in die aard...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Nov 2003 20:45 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Ik het eens met de commentaar die ik hier al las, ik probeer nog enkele punten aan te halen.

Voor de leden en leiding in het bovenste menu zou het een hele verbetering zijn als de login in dezelfde layout op de site komt, met menu en logo's errond. Het zou nog beter zijn als het voor de bezoeker duidelijk wordt dat dit een aparte site is, misschien door de links ergens apart te zetten, niet tussen enkele gewone pagina's en waar de bezoekers ook interne pagina's verwachten. Waarom staan bvb de foto's, wontolla en steentje niet gewoon in het menu links? De contactadressen-link onderaan staat toch ook al in het linkse menu? Prefab-forums moeten zeker in de eigen layout kunnen, liefst in de site geïntegreerd zou ik zeggen.

Ik vraag me af waar een leden-only-deel goed voor is? Privacy? Kan je even kort vertellen wat daarachter zit? Ik ben benieuwd. Lijkt me zowiezo moeilijk om te controleren of de paswoordaanvragers effectief leden (ouders?) zijn en een deel vergeet toch zijn paswoord/vraagt het niet aan -> administratie.

Dropdownmenu's (ik denk aan javascript of java-applet) hebben ook zo hun nadelen. O.a. gevaarlijk voor browsercompatibiliteit maar ook nadelig voor de overzichtelijkheid en gebruiksgemak, vooral mensen die niet goed overweg kunnen met muis zoals jonge leden en een deel van de ouders. Maarjah, als je veel pagina's hebt is dit misschien toch het beste systeem.

Elke pagina moet apart gevalideerd worden als je het met W3C doet dacht ik (er bestaan nog validators). Meestal is het je totale layout het moeilijkst (table's enzo). Eenmaal je 1 pagina volledig correct hebt, gaat het heel snel voor alle andere. Je kan de andere pagina's bvb aanpassen als je voor iets anders die pagina moet aanpassen. Na een tijd is zo je hele site ok.

Ik vind de foto's nogal groot eigenlijk voor een normale schermresolutie. De pagina's zijn waarschijnlijk met een programmatje gemaakt, je volste recht want anders is het wel heel veel werk, maar de bestandsnaam vind ik eigenlijk helemaal niet interessant om weten. Misschien dat je dat kan uitschakelen in dat progje? Heb ik ook een beetje met de resolutie en bestandsgrootte, alhoewel dat eventueel wel nog nuttig kan zijn. Wie wil kan het ook onmiddellijk zelf zoeken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Nov 2003 14:04 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Geert82 schreef:
* Programma: leden en ouders weten dat ze daarvoor bovenaan op 'steentje' moeten klikken, wat dus de naam is van ons prgrammablad.

Oeps, sorry! :wink:

Geert82 schreef:
* Om een glow op dat logo te zetten lijkt me een goed idee, probleem is dat ik niet zo bedreven ben in PhotoShop en co, maar met lang genoeg zoeken zal het wel lukken (hoop ik).

Ik heb het even voor je (voor)gedaan:

Afbeelding

De kwaliteit van de png waarvan ik ben vertrokken is echter niet zo goed; misschien heb je op je pc wel een betere versie ervan. Zo ga je ter werk:
> Open de png in Photoshop (nogal wiedes)
> Selecteer de volledige figuur, kopier hem en plak het in een nieuw document.
> Teken een donkerrood vierkant over de volledige figuur.
> Zet deze layer (het vierkant bedoel ik) onder de "background"-layer (dat is de layer met het logo). Dit moet je doen in het "Layers"-venstertje (meestal rechts onderaan het scherm).
> Dubbelklik in datzelfde "Layers"-venstertje op de "background"-layer. Er opent zich een venster met de "Blending options". Daar kan je onder andere een glow instellen. Je kan wat spelen met de verschillende waardes; het effect wordt meteen zichtbaar als je "Preview" aanklikt.

Geert82 schreef:
* Wat die titel betreft; Mijn hoofdingen (incl <title> dus) worden met php ge-include(), Valt dit dan op een geautomatiseerde manier op te lossen of gewoon op elke pagina, voor de include een variabele zetten met de title?
Dit is zeker iets waar ik nog werk van moet maken.

Op onze site werken we ook met een include voor de hoofding, maar we zetten een variabele die de ondertitel aangeeft vóór deze include. De include-php vraagt die dan op en zet ze na de hoofdtitel:

Code:
<?php
$titel = "Activiteiten";
include ("../../bestanden/hoofding.php");
?>

op de index-pagina van "Activiteiten" en
Code:
<title>Scouts Meerdaal Haasrode - <?php echo ("$titel"); ?></title>

in hoofding.php geeft:
Code:
<title>Scouts Meerdaal Haasrode - Activiteiten</title>

in de uiteindelijk gegenereerde pagina.

Cya,

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Nov 2003 15:49 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
Sibbe schreef:
Ik het eens met de commentaar die ik hier al las, ik probeer nog enkele punten aan te halen.

Voor de leden en leiding in het bovenste menu zou het een hele verbetering zijn als de login in dezelfde layout op de site komt, met menu en logo's errond. Het zou nog beter zijn als het voor de bezoeker duidelijk wordt dat dit een aparte site is, misschien door de links ergens apart te zetten, niet tussen enkele gewone pagina's en waar de bezoekers ook interne pagina's verwachten. Waarom staan bvb de foto's, wontolla en steentje niet gewoon in het menu links? De contactadressen-link onderaan staat toch ook al in het linkse menu? Prefab-forums moeten zeker in de eigen layout kunnen, liefst in de site geïntegreerd zou ik zeggen.

De login zal waarschijnlijk in de zelfde layout komen, nog bezien hoe dat mogelijk is, want dat is ook weer een bestaand script en met leden en leidingsite moei ik mij normaal niet.

Oorspronkelijk was het plan om van steentje, wontolla en foto's ook een apparte site te maken. (foto's en steentje zouden door iemand anders gemaakt worden, van wontolla had ik al een voorontwerp)

De bedoeling was dat de links bovenaan apparte sites openen maar wel heel nauw betrokken bij de groepssite.
Wat een 2e optie was voor steent, wontolla en fotos was da zelfde layout behouden, maar een ander menu links (per subdomein dan).

Dat is zowat kort samengevat waarom die zaken bovenaan staan, maar ik moet idd nog eens bezien wat ik er definief mee ga doen.

Citaat:
Ik vraag me af waar een leden-only-deel goed voor is? Privacy? Kan je even kort vertellen wat daarachter zit? Ik ben benieuwd. Lijkt me zowiezo moeilijk om te controleren of de paswoordaanvragers effectief leden (ouders?) zijn en een deel vergeet toch zijn paswoord/vraagt het niet aan -> administratie.

Echt geheime dingen zitten er niet achter, het geeft leden wel het idee om hun eigen ding te hebben, het is dan ook meer een amusementsite, alle info voor ouders staat op de groepssite (http://www.92ste.be)
Er staat oa een gastenboek/ranzzboek op, spellekes, ...

Citaat:
Dropdownmenu's (ik denk aan javascript of java-applet) hebben ook zo hun nadelen. O.a. gevaarlijk voor browsercompatibiliteit maar ook nadelig voor de overzichtelijkheid en gebruiksgemak, vooral mensen die niet goed overweg kunnen met muis zoals jonge leden en een deel van de ouders. Maarjah, als je veel pagina's hebt is dit misschien toch het beste systeem.

ik zou dat in php doen, waarschijnlijk wel klein stukje javascript (onchange) maar dit blijkt toch al in mozilla, opera en msie te werken (heb het getest op een andere site die ik gemaakt heb). tenzij javascript volledig wordt uitgeschakeld. Ik zal er dan zeker voor zorgen dat er niks aan functionaliteit verloren gaat, daar ben ik alijd zeer voorzichtig mee, ik kan trouwens ook een button bijzetten voor Submit.

wat de link van dat logo bovenaaan betreft heb ik toch kunnen oplossen, het probleem was een gekleurde achtergrond (border:0 stond al in mn css).
Ik heb het wel omslachtig moeten doen, de class van de bovenste td aanpassen om bij links ook een rode ipv gele achtergrond te geven.

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen, ik ga er zeker rekening mee houden, maar vrees een beetje dat niet alles de komende dagen kan aangepast worden -> tijdsgebrek en levering van nieuwe pc waar ik al veel te lang op wacht :( )

Geert


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Forum
BerichtGeplaatst: 28 Nov 2003 23:54 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
McJeroen schreef:
- het forum zou ook in de site-kleuren moeten...
!

Bedoel je dan de basiskleuren van de site gebruiken of het forum (phpbb2) in de site integreren zoals dit hier in phpnuke het geval is?
(Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is met phpbb? Ik heb al wel gevonden om headers en footers te includen, maar komen die dan niet in conflict met die van phpbb (oa voor css styles).

btw, ik weet dat er aan onze site nog niks veranderd is, maar ik heb, geplaagd door netwerkprobs, de kans nog niet gehad.

Geert


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2003 14:45 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Jul 2002 23:00
Berichten: 69
je moet er eigenlijk alleen maar op letten dat de mensen zien dat alle onderdelen van 1 en dezelfde site ook daardwerkelijk bij elkaar lijken te horen. Dat het forum in een nieuw window opent, vind ik persoonlijk niet zo erg... Ik heb hier nu wel een groot scherm, maar voor bezoekers met een resolutie van 800x600 is elke uitgespaarde pixel nuttig!

Over hoe phpbb2 of phpnuke werkt weet ik niet.
Op de site van scoutsnijlen (binnenkort te keuren) maak ik gebruik van Supermod. (een variant van YaBBSE)
Hier kan je (maar dat heb ik niet geïmplementeerd) gegevens van het forum ook in de rest laten zien dmv SSI... maar daarvoor verwijs ik je naar hun site http://www.supermod.org


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.