Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 16:39

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12 Nov 2003 16:57 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Er bestaat hier op scoutnet wel wat interesse om sites van andere webmasters te bekijken en (opbouwende) kritiek te geven.

Je eigen site laten checken is natuurlijk veel leuker/leerrijker dan zelf commentaar te moeten uitvinden. Daarom een oproep om ook moeite te doen anderen te helpen met hun sites, dan zal ook jij geholpen worden.

Om het geen kortstondige hype te laten worden en het nog beetje leuk en overzichtelijk te houden probeer ik met dit topic een beetje coördinatie erin te geven. Ik had gedacht aan één site per week te behandelen. Als je jouw site wil laten "sitechecken", kan je dit hier laten weten. Dan kom je hier in een soort wachtrij.

Het is niet omdat onlangs quasi perfecte sites gepasseerd zijn dat er geen kleinschaliger projecten mogen passeren. Graag zelfs, want net aan die kan er nog wat gesleuteld worden. Sites van alle niveau passeren, commentaar zal op hetzelfde niveau zijn. Enkele kleine aanpassingen kunnen een site bvb al veel verbeteren.

Iedereen kan eruit leren.

Het is de bedoeling dat de webmaster die aan beurt is zelf zijn site even kort inleidt.


Laatst gewijzigd door Sibbe op 05 Feb 2004 22:31, in totaal 3 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 Nov 2003 17:25 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
Allé. Bij deze plaats ik onze website in de wachtlijn. En aangezien er een inleidend woordje van de webmeneer wordt verwacht zal ik dat ook maar proberen zeker...

http://www.vvksmlatem.be:
- gemaakt in dreamweaver (gebruik makend van de ingebouwde template-voorzieningen)
- heel wat zaken in php & mysql
- voor de gewone bezoeker zijn de cliché-functies voor handen (info, programma, leidingsgegevens, foto's, ...)
- leidingsdeel (waar ge natuurlijk niets van kunt zien, hoewel ge moogt proberen uiteraard :-) ) bevat: ledenlijsten, downloads, lijst van onze bibliotheek, maillists, uploadfunctie voor foto's (die ik zelf in de albums plaats), mogelijkheid om kalender aan te passen, ...
- op startpagina ook een random fotooke met een link naar het album
- ook 't laatste nieuws dat ik van site vvksm rip staat op startpagina (met toestemming van j.v. reusel, mocht iemand interesse hebben, laat maar weten)
- vol fouten tegen deftige HTML, maar in Netscape en IE ziet alles er naar mijn goesting oké uit

En als ge veel goesting hebt, moogt ge http://www.m4f.be ook eens bekijken :)

'k Zal mijn best doen om ook opbouwende kritiek te geven op andere sites... Maar als de dingen al gezegd zijn, moet ik ze niet meer zeggen.[/list]


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Nov 2003 21:17 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Mooi zo. Ik zie dat de laatste sitecheck vorige vrijdag gestart is, daar is ondertussen het meeste gezegd. De 92ste.be staat nog met een leeg topic te wachten omdat er toen 3 op een rij kwamen. Ik stel voor dat die voor gaat en eind volgende week nemen we vvksmlatem.be onder de loop.

Met dat inleiden bedoelde ik de openingspost van je sitecheck. Hier hoeft dat dus nog niet. Gewoon even aanmelden in dit topic.
Algemene zaken ivm de sitechecks kan je hier natuurlijk ook in kwijt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Nov 2003 23:31 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Aug 2002 23:00
Berichten: 473
Woonplaats: Tongerlo
Misschien nogal aan de late kant zoals gewoonlijk, maar is hier misschien beter een apart forum sitechecks voor te starten. Joris kan gegarandeerd wel wat truks uit de mouw schudden om een en ander te regelen :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Nov 2003 17:48 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Voila zie, Joris heeft dat al in orde gebracht.
In dit forum zullen we dus proberen verder te doen met de sitechecks. Nog kandidaten?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Nov 2003 22:17 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
En sibbe al meteen moderator :-)

nog ff wachten op router en dit weekend nog is mee gaan koken en dan hopen da ik wa meer tijd heb om andere website mee te bekijken.

Geert


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Nov 2003 9:02 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Mooi zo, een eigen forum! 't Is alleen jammer dat ik vanop kot nog stees alleen maar kan toekijken en niks kan posten (invalid_session), en ik dus voorlopig niet vaak commentaar kan geven...

Vanavond zal 'k alles eens bekijken, want er zijn verschillende topics waar ik wil op reageren :wink:

Cya,

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Nov 2003 11:42 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Welja, ik ben dus blijkbaar ook moderator op dit forum geworden.
En aangezien de meeste forumbezoekers blijkbaar niet de gewoonte hebben de FAQ te lezen gaan we het anders doen. Ik kan topics blokkeren en deblokkeren, het komt misschien wat grof over en het was hier niet de gewoonte maar ik zou daar gebruik willen van maken. Nieuwe sites kunnen gewoon hun topic openen (titel=url), als ik dit zie post ik een datum wanneer die aan de beurt komt en wordt ie geblokkeerd tot dan. Normaalgezien kan ik voldoende online komen om dit te regelen.

Nu wil ik die keuze wel nog even duidelijker verantwoorden dan ik al gedaan had. Uit ervaring weet ik dat een leuk idee (hier: sitechecks) op forums toch wat geregeld moeten worden, zeker als het serieus bedoeld is. Als er nu plots zo 10 site's langskomen in een week, hebben we nu een overvloed en later is er niets meer over. 10 sites in een week kan niemand bekijken en commentaar op leveren, tenzij je weinig andere verplichtingen hebt.

Als het aantal in de tijd beperkt wordt is er veel kans dat dit een blijver wordt. Maar nog veel belangrijker is dat een site die 'gecheckt' wordt goed doorgrond en besproken wordt. Dat we iets dieper kunnen gaan dus dan wat de eerste poster te zeggen heeft en iedereen ermee akkoord gaat.

Wat je ook zou hebben als meerdere sites tegelijk gecheckt worden is dat de minder leuke sites geen commetaar krijgen en de andere alle aandacht. Voor iedereen gelijk dus.

Doe de moeite om anderen te helpen en wordt zelf geholpen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Nov 2003 12:49 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
Sibbe schreef:
Welja, ik ben dus blijkbaar ook moderator op dit forum geworden.
En aangezien de meeste forumbezoekers blijkbaar niet de gewoonte hebben de FAQ te lezen gaan we het anders doen.


Als je dit topice er nu eens als aankondiging of sticky opzet (edit), dan komt het al bovenaan de lijst, misschien dat er dan al meer deze faq lezen?

Geert


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Nov 2003 16:19 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Had ik ook aan gedacht, maar ben maar een light-mod, die mogelijkheid heb ik niet. Soit, denk dat met het locken en unlocken wel opgelost is. Ook minder omslachtig.

bmollet mag dus zijn inleiding in een nieuw topic zetten en dan wachten we af tot na 92ste.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Dec 2003 21:27 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Jul 2002 23:00
Berichten: 65
Woonplaats: Edegem
kan ik http://www.28edegem.be laten checken?

bedankt
Stijn


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.