Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Apr 2024 2:59

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 Nov 2003 10:49 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Jul 2002 23:00
Berichten: 69
We kunnen niet achterblijven natuurlijk...
:D

- Om te beginnen: I love UltraEdit... Het hele HTML-gedeelte van de site is dus in de beste teksteditor gemaakt...
- De pop-up: geen paniek! ikzelf haat evengoed pop-ups, maar deze is speciaal: hij komt maar 1 keer per dag te voorschijn...
- Het prikbord: Supermod (YaBBSE) met fora enkel voor geregistreerde leden en sommige enkel voor leiding. Het is wel niet zelf gemaakt, maar het is wel compleet verbouwd om bij onze site te passen.
- nog een nota: ik werk een beetje mee aan de onswikkeling van http://www.Supermod.org , dus 't is wel een beetje mijn werk... :wink: (ik ben McJeroen btw)
- het hele boeltje wordt tegenwoordig handig online ge-editeerd met een online content manager, zodat ik zeer snel aanpassingen kan maken...
- het fotoalbum wordt ook dynamisch gegenereerd, zodat ik enkel maar fotootjes moet uploaden en niet allemaal een voor een in een html-pagina moet zetten...
- kalender en chat zijn tegenwoordig geïntegreerd in het prikbord.
- spelletjes: ik ben nog op zoek naar leuke spelletjes die de mogelijkheid hebben om een lokale highscore-lijst bij te houden... Indien iemand mij hierbij kan helpen... 8)
- euhm... is er nog iets dat ik vergeten te melden ben? vraag maar op!

en natuurlijk de link: http://www.scoutsnijlen.be


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Dec 2003 3:21 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Hier ben ik om het startschot te geven voor een nieuwe sitecheck. Ja, zelfs op dit late uur.
Aan iedereen (jij ook) een oproep om je mening over deze site te geven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Dec 2003 15:20 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
- "Ga met de muis over de links, en kom te weten wat er zich achter bevindt!" --> werkt niet in Netscape 7.1
- Prikbord en chatbox zijn één en hetzelfde ding, waarom dan 2 links?
- 'k Vind hem persoonlijk nogal donker die site
- die info en fotootjes van de omgevind lijken mij wel interessant voor groepen die in Nijlen op weekend komen.
- 't Is niet direct mij ding, die site. Er is weinig 'hier-kom-ik-nog-eens-terug' feeling. Maar da's mijn gedacht natuurlijk...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Dec 2003 18:11 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Aug 2002 23:00
Berichten: 115
welk script gebruik jij voor de fotoalbums?
de beginpagina kan mss wel wat duidelijker


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Dec 2003 19:34 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Jul 2002 23:00
Berichten: 69
bart schreef:
welk script gebruik jij voor de fotoalbums?

dat is de vorige versie van EmAlbum (v1.3)
http://www.martinconsultingonline.com/scripts/emAlbum.html

bart schreef:
de beginpagina kan mss wel wat duidelijker

idd...
ik zal eens een leukere knoppenpagina moeten bedenken...
een nieuwe startpagina komt eraan (een van de dagen)
dan heb ik ook geen foutmeldingen meer met Netscape...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Dec 2003 19:38 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Jul 2002 23:00
Berichten: 69
bmollet schreef:
- "Ga met de muis over de links, en kom te weten wat er zich achter bevindt!" --> werkt niet in Netscape 7.1

zal ik oplossen met een nieuwe startpagina (zie vorig bericht)
bmollet schreef:
- Prikbord en chatbox zijn één en hetzelfde ding, waarom dan 2 links?

da's gekomen omdat dit vroeger 2 apparte dingen waren. Ik zal dit eens aanpassen, samen met de startpagina
bmollet schreef:
- 'k Vind hem persoonlijk nogal donker die site

mss moet ik 'em eens proberen op te frissen door iets meer leven erin te brengen? (fijere grafische elementen?)
bmollet schreef:
- die info en fotootjes van de omgevind lijken mij wel interessant voor groepen die in Nijlen op weekend komen.

en dat zijn er wel wat... :D
bmollet schreef:
- 't Is niet direct mij ding, die site. Er is weinig 'hier-kom-ik-nog-eens-terug' feeling. Maar da's mijn gedacht natuurlijk...

ideetjes/gedachten om die feeling wel te krijgen?
of kan je meer in detail gaan waarom?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Dec 2003 20:11 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
Ik heb je site eens bekeken met Opera en alles blijkt toch te werken op een ding na:
Als ik bij je fotoalbum het dropdown menu gebruik krijg ik volgende fout:
Code:
Content-type: text/html
Software error:

emAlbum Error: Cannot open <b>/scoutnet/users/nijlen/cgi-bin/fotoalbum/data/2001 - Mosselfeest?=5.dat</b>: No such file or directory

For help, please send mail to the webmaster (postmaster@scoutnet.be), giving this error message and the time and date of the error.


Mij lijkt het persoonlijk beter om met een overzicht van de foto's (thumbs) te werken. maar dat is misschien persoonlijk.

Die omgevingskaart vind ik wel goed.

Zoals reeds gezegd mag de beginpagina wel iets overzichtelijker en is het idd een vrij donkere site.

Geert (die toch goed heeft kunnen slapen in jullie zetels :-))


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Dec 2003 0:32 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Nov 2003 0:00
Berichten: 20
- de namen van de leiding zijn onderstreept (bvb. op http://www.scoutsnijlen.be/site/wie_materiaal.htm) => enkel links mag je onderstrepen (ook op http://www.scoutsnijlen.be/site/waar.htm is iets onderstreept)

- het hangman spelletje vind ik zeer leuk

- het breakout spelletje gaat veel te snel om het nog te kunnen spelen

- de acht knoppen bovenaan vind ik superhandig wat betreft aantal en plaatsing: er zijn niet teveel knoppen en met 1 klik ben je meteen op de pagina die je wilt.

- bij "downloads" staan de "nuttige documenten" bij mij buiten beeld, waardoor ik er makkelijk kan overkijken, terwijl dit juist iets handigs en belangrijks is.

- op "Varia" (http://www.scoutsnijlen.be/site/varia.htm) staat er een dode koppeling naar het prikbord

- "Varia" kan je maar beter meteen "Links" noemen

- de zaken waar de knoppen bovenaan naar linken worden nog eens herhaald op de home page => totaal onnodig, dit maakt het lijstje enkel veel te lang

- de foto's in landschapstand vind ik persoonlijk wat klein van formaat

- bij het overzicht van het fotoalbum staat telkens het aantal foto's en de datum van laatst gewijzigd. Dit komt teveel naar voren (schermvervuiling, teveel informatie). Misschien kan je dit in een kleiner lettertype zetten. Of in kolommen, zodat je niet telkens de tekst "aantal foto's" en "laatst gewijzigd" moet herhalen.

- Onder andere bij het overlopen van alle leiding van alle takken moet ik nogal veel op de "terug"-toets klikken. Misschien kan je me die klik telkens uitsparen door een menu te gebruiken die in beeld blijft.

- ik zou linken naar de foto's vanuit de knoppen bovenaan (vervang die van chatbox). Zo houd je onder "homepage" (wat ik zou vervangen door "onze groep") enkel nog deze items over:
Wie zijn wij?
Waar vindt u ons?
Ons lokaal
De omgeving
Hoe kontakteert u ons?

- Boven het kaartje van "de omgeving" staat veel te veel tekst. Vat dit samen in 1 korte zin, iets als "Klik op de cirkels voor foto's". Eventueel daaronder nog "gebruik de rechtermuisknop om in te zoomen". Het zou in 1 blik duidelijk moeten zijn wat me te doen staat zonder heel die handleiding te lezen. (De pagina "Ons lokaal" doet het uitstekend wat dat betreft.)

- Voor de kaartjes van de korte wegbeschrijving maak je gebruik van maporama en mapblast. Waarom niet ook linken naar die sites (met het adres van het lokaal reeds ingevuld)?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Dec 2003 22:24 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Ik ga akkoord met de meeste commentaar hier en probeer nog aan te vullen.

Ik vind het heel mooie kleuren (zie http://www.sibbe.tk :-) ) maar idd nogal donker, zeker voor een scoutsgroep die normaal heel levendig is.

De spat als achtergrond komt gelukkig geen anderhalve keer op mijn scherm (zoals op VVKSM.be), maar het zou nog beter zijn hij in het midden van de pagina staat (niet links). Een achtergrond op een website is eigenlijk veelal storend, zie je pagina's met foto's of andere afbeeldingen.

Ik heb iets met (tegen) prefab-dingen. Bij jou: forum, foto's en agenda. Deze onderdelen hebben een afwijkende opmaak en lijken aan de site geplakt met plakband. Misschien zit ik hier verkeerd om telkens opnieuw het wiel te willen uitvinden, het spaart inderdaad wel tijd voor de webmaster.

De jpg-compressie van de foto's is beetjeslecht naar mijn idee en idd wat kleine foto's.

Vind logo linksboven toch nog altijd gemakkelijk om naar de home te gaan.

Probeer eens een kader (border) rond je foto's te zetten, komt mooier uit op je achtergrond denk ik.

Popups zijn niet goed te praten :-)

Je gebruik van frames is origineel, maar er zijn ook nadelen aan: minder schermruimte vrij, moeilijk met zoekmachines, moeilijk om rechtstreekse links van paginas uit te wisselen, refresh werkt niet, voortdurend target="" moeten definieren in je html, minder overzichtelijk. Met een simpele include in php kan het beter/eenvoudiger en heb je dezelfde mogelijkheden, misschien iets voor een volgende update (gaat sneller dan je denkt: ik heb er 1u over gedaan om mijn huidige site frameloos werkend te krijgen).

Prikbord, forum, chat... wat is het nu?

Tekst centreren in het midden, vind jij dat niet lastig om lezen?

Misschien eens een teskt-schrijver in de groep zoeken voor de site (moet ik dringend ook eens doen).

Misschien kan je wat meer op je nieuwe home zetten dan wat links, ik denk aan nieuws of andere belangrijke dingen (ipv die popup misschien).


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Dec 2003 10:31 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Er is al veel over gezegd, maar dit wou ik er nog aan toe voegen:

> Popup is inderdaad niet erg aangenaam. Op de homepage staan op dit moment enkel links; daar kan je zeker nog plaats maken voor het nieuws uit de popup.

> Ik vind je frames-oplossing ook niet echt prima. Ik heb vooral de indruk dat je er (te) veel plaats mee verliest, en dan vooral voor het gedeelte van YaBB. Als ik op 1024-scherm het prikbord open, verschijnen 2 schuifbalken. Bovendien verliest YaBB ook nog eens 10% van zijn ruimte, waardoor er links en rechts (te) veel grijs staat. Volgens mij kan je beter de tabel van YaBB, nu ingesteld op width=90%, verbreden naar +/- 98%.

Er zijn nog dingen, maar tijd is op. Wat ik wel nog wil zeggen: het is mooi te zien dat bepaald onderdelen wel helemaal op elkaar ingesteld zijn (die van YaBB): prikbord, kalender,... en dat deze afgesteld zijn voor gebruik door jullie scoutsgroep (onderverdeling leiding, groepsleiding, enzovoort).

Meer volgt later nog wel!

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Dec 2003 15:53 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Jul 2002 23:00
Berichten: 69
tot zover alvast ENORM bedankt voor jullie commentaar!

Momenteel ben ik bezig met een nieuw feature van het Supermod-forum uit te testen (als medewerker aan Supermod, ben ik nu ook tot beta-tester gebombardeerd).
Hiermee is het mogelijk om je site (php of statische HTML) helemaal in het prikbord te verwerken. Hierdoor kan ik alle gebruikersinstellingen van Supermod ook in de site verwerken (nieuws, gebruikersrechten, ...)

In een eerste faze ga ik de design aanpassen, en enkel de huidige site in het forum integreren (natuurlijk rekening houdend met al jullie hints en tips).
Daarna, als dit allemaal werkt, ga ik alles compleet naar PHP omzetten, om alle extra mogelijke functies van Supermod compleet te benutten.

Natuurlijk zullen bepaalde acties overlappen, maar als alles klaar is, laat ik hier zeker nog een berichtje achter zodat jullie je kritisch oog op de vernieuwde site kunnen loslaten! :wink:

Natuurlijk is alle commentaar nog steeds welkom!!!

McJeroen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Jan 2004 11:29 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Jul 2002 23:00
Berichten: 69
pfiew....

na een hoop bloed, zweet en tranen, ben ik al enkele lichtjaren dichter gekomen bij een dynamisch geïntegreerde site.

Prikbord en website zijn 1 geworden. Dit dankzij een nieuw (nog uit te brengen) feature van Supermod (de uitgebreide versie van YaBBSE)

De omgevings-pagina en de spelletjes zijn de enige die nog omgezet moeten worden momenteel.

De wie-is-wie en alle andere email-adressen en dergelijke zijn vanaf nu volledig van de buitenwereld afgesloten. Enkel als je ingelogd bent, kan je deze informatie raadplegen. Dankzij de login-procedure van Supermod, kunnen spiders hierdoor ook niet meer automatische registraties doorvoeren.

De kleuren zijn gebleven... (da's een kwestie van smaak natuurlijk)

grafisch is 'ie een beetje opgekrikt...


nogmaals bedankt voor al jullie opmerkingen!
site: http://www.scoutsnijlen.be
oude site (tijdelijk nog gedeeltelijk te bezien): http://www.scoutsnijlen.be/index2.htm


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Jan 2004 13:24 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jan 2003 0:00
Berichten: 483
Woonplaats: boekhoute
hello, ziet er goed uit

nog een opmerking;

Als je naar de thumbnails kijkt van je fotoalbum dan staat er rond de foto's telkens een kader, en die zou ik weglaten

ik zou in je stylesheet zetten:

Code:
img { border:1; }


Je moet ook nog de breedte van het pup-up venster bij de foto's aanpassen, omdat de horizontale foto's niet volledig zichtbaar zijn.

Voor de rest: bedankt om men fotoalbum te gebruiken, als je er op- af aanmerkingen over hebt, let me know


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Jan 2004 13:25 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jan 2003 0:00
Berichten: 483
Woonplaats: boekhoute
die code moet dus zijn:

Code:
img { border:0; }


dus 0 ipv 1


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Jan 2004 13:15 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Jul 2002 23:00
Berichten: 69
Idd...

die kader moest nog weg, en die pop-up moet nog aangepast worden...
Ik was van plan om eens te zoeken naar een scriptje dat de grootte van de popup wijzigd naar de grootte van de foto...

Ik heb vanalles in uw script aan't wijzigen geweest (ik hoop dat dat mocht?) Ik ben wel van't principe dat de originele eigenaar bekend blijft (zie links)

Ik moest vanalles aanpassen, omdat ik geen mogelijkheid tot commentaar wou hebben, en dat het in het portal-gedeelte van onze site moest passen.

merci, nogmaals....


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.