Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 21:13

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15 Nov 2003 17:06 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
http://www.vvksmlatem.be:
- gemaakt in dreamweaver (gebruik makend van de ingebouwde template-voorzieningen)
- heel wat zaken in php & mysql
- voor de gewone bezoeker zijn de cliché-functies voor handen (info, programma, leidingsgegevens, foto's, ...)
- leidingsdeel (waar ge natuurlijk niets van kunt zien, hoewel ge moogt proberen uiteraard :-) ) bevat: ledenlijsten, downloads, lijst van onze bibliotheek, maillists, uploadfunctie voor foto's (die ik zelf in de albums plaats), mogelijkheid om kalender aan te passen, ...
- leidingsdeel ook volledig in de site geïntegreerd, de menu is uitgebreider als je ingelogd bent.
- als 'k mij goed herinner zijn alle scriptjes selfmade
- op startpagina ook een random fotooke met een link naar het album
- ook 't laatste nieuws dat ik van site vvksm rip staat op startpagina (met toestemming van j.v. reusel, mocht iemand interesse hebben, laat maar weten)
- vol fouten tegen deftige HTML, maar in Netscape en IE ziet alles er naar mijn goesting oké uit
- en het totemgalg-spelleke is een redelijk succes als tijdverdrijf aan de logs te zien ;-)

En als ge veel goesting hebt, moogt ge http://www.m4f.be ook eens bekijken :)

'k Zal mijn best doen om ook opbouwende kritiek te geven op andere sites... Maar als de dingen al gezegd zijn, moet ik ze niet meer zeggen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Nov 2003 23:10 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Vanaf 21 nov.

Open.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Nov 2003 11:24 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2002 23:00
Berichten: 52
Woonplaats: Bilzen
Overzichtelijke duidelijke site, met een kalme uitstraling.

Twee kleine opmerkingen:
Groepsaktiviteiten wordt niet helemaal getoond in het menu (menu is te klein)
en de ruimte boven de header en de pagina zou wel wat kleiner mogen zijn (ik persoonlijk vind dat mooier, maar smaken verschillen)

Cool!
Frederik
http://www.schorave.be


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Nov 2003 14:34 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Jul 2002 23:00
Berichten: 69
eerst enkele kleine zaakjes...
- op een groter scherm blijft de site een vaste breedte hebben. Dit geest de indruk dat alles tegen de linkerkant plakt...
- bij de nieuwsbrief verschijnt het menu onder de drop-down box van het archief
- bij de takken zie je ipv een @ [AT] ... dit heeft niet veel zin volgens mij. Als dit is om spybots te misleiden, vangt ge bot denk ik, want de link is nog wel correct...


enorm leuk op deze site:
- alle verjaardagen van de leden/leiding/stam
- leuke e-cards!
- mooie layout


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2003 0:17 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Heel veel kan ik daar niet meer aan toevoegen. Wat ik toch nog wil zeggen:

> Persoonlijk vind ik het ook een beetje jammer dat je site zo strikt voor 600*800-gebruikers werkt. Op zich is daar niks mis mee hoor, maar ik gun de mensen met een groter scherm liever hun voordeel. In elk geval zou ik het eigenlijke kader centreren. Zo valt de leegte rechts alvast wat minder op.

> Er is nog een probleempje met de weergave van de nieuwsbrief. Als ik de eerste brief wil bekijken, staat het laatste stuk er niet meer op. Blijkbaar komt dat doordat je dat tekst-veld disabled.

> Foto 0, 28 en 29 in het foto-album van het Sollweekend bestaan niet. Ergens een foutje?

> 't Boekske: het duurde even vooraleer ik ontdekte dat je op de jpg's kan klikken op de volgende pagina te bekijken. Misschien zijn een pijltje naar links & rechts, boven en onder de jpg hier ook niet slecht.

> Staan er bewust alleen foto's vanaf de kampen 2003 op jullie site?

Waar ik zelf wel van op kijk: Totemgalgje: knap werk!

To

ps: voor het intranet (voor leiding) op onze site, zou het nieuws-rippen vanop VVKSM wel handig zijn. Wil je mij/ons dat stukje code bezorgen? Tnx!


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2003 9:57 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
schorave schreef:
Twee kleine opmerkingen:
Groepsaktiviteiten wordt niet helemaal getoond in het menu (menu is te klein)

Juist... Is aangepast.

schorave schreef:
en de ruimte boven de header en de pagina zou wel wat kleiner mogen zijn (ik persoonlijk vind dat mooier, maar smaken verschillen)


'k Zie niet direct hoe ik die kleiner krijg dus zal ik maar zeggen: "daar smaken verschillen zal ik het laten zoals het is" :-)

Bart


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2003 10:03 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
sn0860 schreef:
- bij de nieuwsbrief verschijnt het menu onder de drop-down box van het archief


'k Weet het... Nog niet gevonden hoe ik dit oplos. In netscape is dit geen probleem.

sn0860 schreef:
- bij de takken zie je ipv een @ [AT] ... dit heeft niet veel zin volgens mij. Als dit is om spybots te misleiden, vangt ge bot denk ik, want de link is nog wel correct...


In die links staat ipv @ een %40, maar dat zal inderdaad mss ook niet veel helpen. 'k Zal bij gelegenheid eens arrangeren dat het emailadres gesplitst wordt in de links. pom.php?email1=mijn.adres&email2=provider.be of zoiets.

sn0860 schreef:
enorm leuk op deze site:
- alle verjaardagen van de leden/leiding/stam
- leuke e-cards!
- mooie layout


Mijn oprechte dank daarvoor.

Bart


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2003 10:24 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
To schreef:
> Persoonlijk vind ik het ook een beetje jammer dat je site zo strikt voor 600*800-gebruikers werkt. Op zich is daar niks mis mee hoor, maar ik gun de mensen met een groter scherm liever hun voordeel. In elk geval zou ik het eigenlijke kader centreren. Zo valt de leegte rechts alvast wat minder op.


Ik zit zelf ook met een schermresolutie van 1280x1024 pixels en ik heb er persoonlijk helemaal geen problemen mee met die lege rechterkant. Centreren vind ik al helemaal lelijk :-) 'k Zal bij gelegenheid ne keer kijken of ik hem over de hele breedte kan uitsmeren. 'k Vermoed dat ik het lelijk zal vinden...

To schreef:
> Er is nog een probleempje met de weergave van de nieuwsbrief. Als ik de eerste brief wil bekijken, staat het laatste stuk er niet meer op. Blijkbaar komt dat doordat je dat tekst-veld disabled.


Ah ja, eerste keer dat ik het zie. In netscape is 't echter wel goed. Maar bon, 't is aangepast.

To schreef:
> Foto 0, 28 en 29 in het foto-album van het Sollweekend bestaan niet. Ergens een foutje?


Yep. Is ook in orde nu. Bedankt voor de melding.

To schreef:
> 't Boekske: het duurde even vooraleer ik ontdekte dat je op de jpg's kan klikken op de volgende pagina te bekijken. Misschien zijn een pijltje naar links & rechts, boven en onder de jpg hier ook niet slecht.


Zoiets?

To schreef:
> Staan er bewust alleen foto's vanaf de kampen 2003 op jullie site?


Ja... Ik heb iets tegen eindeloos grote foto-archieven :-) Die van de kampen vliegen tegen januari of zo ook weg. En bovendien zijn wij twee jaar geleden gestart met de verkoop van alle foto's op cd-rom en als ze allemaal op de site te vinden zijn, is dat ook onnozel, niet? (Die cd-roms verkopen trouwens als zoete broodjes)

To schreef:
Waar ik zelf wel van op kijk: Totemgalgje: knap werk!


Dank. Was niet simpel om die code (die in 't Italiaans geschreven is) aan te passen aan mijn strenge eisen, maar 't is goed gelukt.

To schreef:
ps: voor het intranet (voor leiding) op onze site, zou het nieuws-rippen vanop VVKSM wel handig zijn. Wil je mij/ons dat stukje code bezorgen? Tnx!


Zie hieronder. Kan veel beter, maar 't is in een rapke keer gemaakt om wat te prutsen. Maar 't werkt...

Code:
<table>
<?
$html = implode ('',  file ('http://www.vvksm.be/nieuws/index.asp'));
$start = strpos($html,'<h3>Nieuws</h3>');
$stop = strpos($html,'</table>');
$html = substr($html,$start,$stop);
$html = explode("\n",$html);
foreach ($html as $line_num => $line) {
   if( strpos($line,"<tr><td width="20%">") === 0 ){
       $line =  str_replace("href="full.asp"," target="_blank" href="http://www.vvksm.be/nieuws/full.asp",$line). "\n";
      $line = ereg_replace("/[0-9][0-9][0-9][0-9]","-",$line);
      $line = str_replace("-</td><td align="left">","@ ",$line);
      $line = str_replace(" width="20%">","><small>",$line);
      $line = ereg_replace("@",": </small></td><td><small>",$line);
      $line = ereg_replace("</a></td>","</a></small></td>",$line);
      echo $line;
   }
}
?>
</table>


Dank voor de opmerkingen.

En nu ga 'k mandarijntjes in zakskes gaan proppen zodat onze gasten iets te verkopen hebben deze namiddag :-)

Bart


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Nov 2003 11:37 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2002 23:00
Berichten: 52
Woonplaats: Bilzen
bmollet schreef:
'k Zie niet direct hoe ik die kleiner krijg dus zal ik maar zeggen: "daar smaken verschillen zal ik het laten zoals het is" :-)
Bart


Je kan die kleiner maken door de margin van je tabel op 0 of een andere waarde te zetten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Nov 2003 19:35 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Eerste probleem: ik zie maar één pagina's ...tot ik IE nog maar eens opstartte. Menu werkt dus niet in Opera.

De site plakt inderdaad tegen de linkerkant en vind ik ook redelijk storend. Een vaste breedte op websites wordt afgeraden maar is wel veel gemakkelijker om te maken. Het valt minder op als het in de midden staat denk ik. Breder gaan mét die achtergrond zou ik niet doen, is niet mooi (zie vvksm.be: anderhalf logo zichtbaar).

Ivm foto's volg ik niet, volgens mij is het echt wel leuk om foto's van enkele jaren geleden terug te zien. Ik laat oude jaren staan maar de albums worden beperkt tot 20 a 30 foto's per activiteit. Honderden foto's van een kamp lijken vaak op elkaar en het is gewoon veel om alles via web te bekijken. Ik verkies voor de website kwaliteit (enkel de beste en van verschillende onderwerpen) boven quantiteit. Maar hier geldt zeker dat iedereen doet wat hij denkt dat goed is. Systeem van slideshow is leuk gevonden.

Wat mij direct opgevallen is, is het programmaboekje. En dan wel de manier van voorstellen. Je bent op zoek gegaan naar een beter alternatief dan .pdf en bent daar voor mij in geslaagd. Pdf is echt niet handig. Per pagina is er dus een andere jpg. Ik hoop dat je dat niet een voor een moet maken. Zonee, mag ik weten met welk programma je dat doet. Eigenlijk zou .gif veel beter zijn voor die pagina's: kleinere bestandsgrootte en scherper. Maar het is wel goed leesbaar nu.

Als anti-spam maatregel op emailadressen werk ik met een javascriptje die het @ symbool tussen naam en domein plaatst, is te zien op de pagina's van leidingsvoorstelling. Werkt in alle browsers (aanklikbaar), volgens mij kunnen de bots dit nog niet onderscheppen. Alleen niet W3C-compatibel :(

Totemgalgje vind ik ook leuk :-)

Mooie sobere site en redelijk overzichtelijk, jammer van het menu.

(Ik val niet aan, verdedigen hoeft niet.)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Nov 2003 20:51 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
Sibbe schreef:
Eerste probleem: ik zie maar één pagina's ...tot ik IE nog maar eens opstartte. Menu werkt dus niet in Opera.


Potvolkoffie... In Opera heb ik onze site eigenlijk nooit gecheckt. Moet inderdaard opgelost worden. 'k Zal dus eens op zoek gaan nr een nieuw menu dat wel werkt (is nu trouwens dezelfde menu als vvksm.be)

Sibbe schreef:
De site plakt inderdaad tegen de linkerkant en vind ik ook redelijk storend. Een vaste breedte op websites wordt afgeraden maar is wel veel gemakkelijker om te maken. Het valt minder op als het in de midden staat denk ik. Breder gaan mét die achtergrond zou ik niet doen, is niet mooi (zie vvksm.be: anderhalf logo zichtbaar).


Neen, dat is juist. Als ie al breder wordt, zal 't met een andere achtergrond zijn. Op vvksm.be trekt het inderdaad op geen ***.


Sibbe schreef:
Ivm foto's volg ik niet, volgens mij is het echt wel leuk om foto's van enkele jaren geleden terug te zien. Ik laat oude jaren staan maar de albums worden beperkt tot 20 a 30 foto's per activiteit. Honderden foto's van een kamp lijken vaak op elkaar en het is gewoon veel om alles via web te bekijken. Ik verkies voor de website kwaliteit (enkel de beste en van verschillende onderwerpen) boven quantiteit. Maar hier geldt zeker dat iedereen doet wat hij denkt dat goed is.


Als ik een selectie maak van foto's krijg ik de fotograaf-leider/ster op mijn dak :-)


Sibbe schreef:
Maar hier geldt zeker dat iedereen doet wat hij denkt dat goed is.


Waarschijnlijk wel hé...

Sibbe schreef:
Systeem van slideshow is leuk gevonden.



Systeem van slideshow is leuk afgekeken :-)

Sibbe schreef:
Wat mij direct opgevallen is, is het programmaboekje. En dan wel de manier van voorstellen. Je bent op zoek gegaan naar een beter alternatief dan .pdf en bent daar voor mij in geslaagd. Pdf is echt niet handig. Per pagina is er dus een andere jpg. Ik hoop dat je dat niet een voor een moet maken. Zonee, mag ik weten met welk programma je dat doet. Eigenlijk zou .gif veel beter zijn voor die pagina's: kleinere bestandsgrootte en scherper. Maar het is wel goed leesbaar nu.


'k Heb hier Adobe Acrobat 5.0 staan en daarmee kan je een pdf omzetten naar een serie jpg's. (Ik krijg 't Boekske in pdf-formaat van onze Layout-leider)

Sibbe schreef:
Als anti-spam maatregel op emailadressen werk ik met een javascriptje die het @ symbool tussen naam en domein plaatst, is te zien op de pagina's van leidingsvoorstelling. Werkt in alle browsers (aanklikbaar), volgens mij kunnen de bots dit nog niet onderscheppen. Alleen niet W3C-compatibel :(


Dat ziet er inderdaad niet slecht uit. Ga ik meteen overtypen...


Sibbe schreef:
Totemgalgje vind ik ook leuk :-)


Ik niet meer :-)

Sibbe schreef:
Mooie sobere site en redelijk overzichtelijk, jammer van het menu.


Dank. Menu moet inderdaad iets aan gebeuren.

Sibbe schreef:
(Ik val niet aan, verdedigen hoeft niet.)


Ik kan wel leven met uw opmerkingen, wees gerust :-) En mijn reacties zijn geen verdediging. Enkel reacties, niks meer en niks minder.

Bart


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Nov 2003 9:28 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Nov 2003 0:00
Berichten: 20
Die vaste breedte van de website is echt niet mooi. Centreren zou al beter zijn. Helemaal goed zou een variabele breedte zijn, natuurlijk.

Oude kampfoto's slechts tot januari op de site laten vind ik heel erg kort. Ik begrijp uw argument van het verkopen van CD-ROMs. Daarmee schaad je natuurlijk wel de site. Het is een kwestie van prioriteiten. Een tussenweg lijkt me dat de foto's op de site niet in afdrukbare kwaliteit staan. Op de CD-ROMs dan wel en misschien ook meer foto's op de CD-ROM.

In de rechterkolom: op de afbeelding van de voorkaft van het boekske kan je klikken, maar op de random foto niet. Dat is niet consistent. Maak die foto ook aanklikbaar.

De tweede pagina van het boekske is blijkbaar een lege pagina. Best verwijderen, want nu zat ik te wachten tot de afbeelding geladen was, maar blijkbaar stond die er al.

Het systeem van het boekske is beter dan een PDF-document, maar blijft erg onhandig. Als ik als welpenleider het programma wil terugvinden door rechts op "'t boekske" te klikken, dan moet ik wel 20 keer klikken. In een paar muisklikken zou je er moeten zijn.
Als ik via het menu ga naar het programma van de welpen, dan lukt dat in 1 klik, maar kan ik niet meer handig bladeren in het boekske. Je maakt nochtans gebruik van dezelfde jpg's. Maak dan ook eenzelfde interface ervoor die je via twee wegen kan benaderen.

Staat alleen het laatste boekske erop in jpg? Wanneer verschijnt het boekje van december? Verdwijnt het boekje van november dan?

De jpg's van het boekske zijn een onhandig formaat. De gebruiker moet telkens naar beneden scrollen. Als je de tekst letterlijk zou overnemen, de volledige breedte van het scherm gebruiken én bovenaan het scherm niet zo nodeloos ruimte laten (komt dat door "topmargin="00"?), dan zou de tekst van 1 pagina uit het boekske perfect op 1 scherm kunnen zonder te scrollen.

Ik zou ergens boven op het logo of op die jpg linksboven moeten kunnen klikken om terug naar de Startpagina te gaan.

Op de kalender staan de verjaardagen en de activiteiten door elkaar. Als ik naar de datum van een bepaalde activiteit zoek, dan moet ik telkens al die namen scimmen.

Goeie site, weinig beginnersfouten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Nov 2003 11:33 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
pitkonijn schreef:
Die vaste breedte van de website is echt niet mooi. Centreren zou al beter zijn. Helemaal goed zou een variabele breedte zijn, natuurlijk.


Blijkbaar stoort het inderdaad wel wat mensen. De volgende grote update van de site zal ik die breedte variabel maken, maar dat is niet voor de komende weken want veel te druk nu.

pitkonijn schreef:
Oude kampfoto's slechts tot januari op de site laten vind ik heel erg kort. Ik begrijp uw argument van het verkopen van CD-ROMs. Daarmee schaad je natuurlijk wel de site. Het is een kwestie van prioriteiten. Een tussenweg lijkt me dat de foto's op de site niet in afdrukbare kwaliteit staan. Op de CD-ROMs dan wel en misschien ook meer foto's op de CD-ROM.


Is mss inderdaad een mooie gulden middenweg, maar ga voorlopig niet wijzigen van site-strategie :-) Tenzij ik dezelfde opmerkingen van leden/ouders/leiding begin op te vangen. Als die al kritiek geven natuurlijk want voor hen is zo'n site bijna vanzelfsprekend iets geweldigs :-)

pitkonijn schreef:
In de rechterkolom: op de afbeelding van de voorkaft van het boekske kan je klikken, maar op de random foto niet. Dat is niet consistent. Maak die foto ook aanklikbaar.


Bij deze. BTW: 't jaarthema was ook niet aanklikbaar, foei!

pitkonijn schreef:
De tweede pagina van het boekske is blijkbaar een lege pagina. Best verwijderen, want nu zat ik te wachten tot de afbeelding geladen was, maar blijkbaar stond die er al.


Dat komt omdat we 't Boekske in pdf formaat naar 't copycenter mailen. Zij zetten dan reclame van hen op die lege pagina (binnenkant van de kaft)

pitkonijn schreef:
Het systeem van het boekske is beter dan een PDF-document, maar blijft erg onhandig. Als ik als welpenleider het programma wil terugvinden door rechts op "'t boekske" te klikken, dan moet ik wel 20 keer klikken. In een paar muisklikken zou je er moeten zijn.
Als ik via het menu ga naar het programma van de welpen, dan lukt dat in 1 klik, maar kan ik niet meer handig bladeren in het boekske. Je maakt nochtans gebruik van dezelfde jpg's. Maak dan ook eenzelfde interface ervoor die je via twee wegen kan benaderen.


Goede opmerking. Is aangepast. Voldoet het nu aan uw strenge eisen?

pitkonijn schreef:
Staat alleen het laatste boekske erop in jpg? Wanneer verschijnt het boekje van december? Verdwijnt het boekje van november dan?


De laatste vergadering van de maand wordt het nieuwe boekske uitgedeeld op de vergadering. Dan verschijnt 't nieuwe boekske ook op de site. Dan verdwijnt boekske van november inderdaad. Wel nog eventjes beschikbaar in pdf-formaat.

pitkonijn schreef:
De jpg's van het boekske zijn een onhandig formaat. De gebruiker moet telkens naar beneden scrollen. Als je de tekst letterlijk zou overnemen, de volledige breedte van het scherm gebruiken én bovenaan het scherm niet zo nodeloos ruimte laten (komt dat door "topmargin="00"?), dan zou de tekst van 1 pagina uit het boekske perfect op 1 scherm kunnen zonder te scrollen.


Zoals hierboven al gemeld krijg ik 't Boekske in pdf formaat van de Layout-smurf. Omzetten naar jpg is slechts een klik van de muis. Die ruimte bovenaar moet inderdaad weg te krijgen zijn. Suggesties welkom. Nu staat topmargin inderdaad gelijk aan 0 en toch zoveel wit??

pitkonijn schreef:
Ik zou ergens boven op het logo of op die jpg linksboven moeten kunnen klikken om terug naar de Startpagina te gaan.


Asjeblief, klik er maar op los.

pitkonijn schreef:
Op de kalender staan de verjaardagen en de activiteiten door elkaar. Als ik naar de datum van een bepaalde activiteit zoek, dan moet ik telkens al die namen scimmen.


Ze staan nochthans in verschillende kolommen... Activiteiten links en verjaardagen rechts...

pitkonijn schreef:
Goeie site, weinig beginnersfouten.


Dank voor de opmerkingen.

Bart


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Nov 2003 14:06 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
bmollet schreef:
Zoals hierboven al gemeld krijg ik 't Boekske in pdf formaat van de Layout-smurf. Omzetten naar jpg is slechts een klik van de muis. Die ruimte bovenaar moet inderdaad weg te krijgen zijn. Suggesties welkom. Nu staat topmargin inderdaad gelijk aan 0 en toch zoveel wit??


Heb even moeten zoeken maar het toch gevonden: de fout zit in je css. Daar staat bij body:
Code:
body {
   font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size: 9px;
   padding: 40px 10px 10px 10px;
}


Die padding 40px vervangen door bv. 10px en 't is opgelost :D

Groetjes,

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Nov 2003 14:31 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
To schreef:
Die padding 40px vervangen door bv. 10px en 't is opgelost :D
Groetjes,
To


Yep. 't Is in orde nu.
Bedankt,
Bart


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.