Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 22:11

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Nov 2003 1:55 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Nov 2003 0:00
Berichten: 20
Schitterende aanpassingen, wat mij betreft.

Het beleid ivm. foto's on-line zetten en zo moet je idd aanpassen aan wat ouders, leden en medeleiding vragen.

Ik heb ergens wel begrip voor die vaste breedte. Alles staat nu heel mooi gerangschikt. Maar toch wordt het algemeen aanzien als "bad practice".

Toch nog een paar opmerkingskes over het menu:
- het eerste hoofditem "VVKSM Latem", daar kan je op klikken. Op de andere hoofditems niet. Da's niet consistent.
- Het menu-item "Startpagina" lijkt me overbodig of slecht geplaatst.
- Een menu-item met de naam "Informatie" of "Algemeen", dat geeft geen enkele extra informatie aan de gebruiker. Een submenu is op zich ook niet handig. 'k Zou de menustructuur in z'n geheel eens herdenken.
- Nu je een handigere interface hebt voor 't Boekske, kan je misschien die submenu's onder "Takken" weglaten. Submenu's vragen al redelijk veel muisvaardigheid. Een test die ik vroeger deed, was het menu met m'n linkerhand proberen te bedienen. (Nu ben ik al veel te handig geworden met m'n linkerhand ook :-)).
- "Links" staat onder "Interactief" => niet zo logisch. De titel "Interactief" is sowieso al geen spetterende verzamelnaam.
- "Leidingssite" als hoofditem hoort niet echt in dat menu thuis. Toch zeker niet met "Foto's" ernaast die dan wél weer voor de bezoekers bedoeld is. Suggestie: ergens een klein VVKSM-leidingslogootje zetten dat de leiding wel terugvindt, maar een nietsvermoedende gebruiker niet direct tegenkomt.

Tot slot kwam ik nog een klein technisch foutje tegen: op deze pagina http://www.vvksmlatem.be/kalender/boekske.php verschijnt het menu VVKSM Latem onder het nieuwe roll-down menu, waardoor "Nieuwsbrief" niet meer zichtbaar is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Nov 2003 13:32 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
pitkonijn schreef:
Schitterende aanpassingen, wat mij betreft.


Vind ik ook. Hoewel er uiteraard geen kat van wakker ligt :D

pitkonijn schreef:
Toch nog een paar opmerkingskes over het menu:
- het eerste hoofditem "VVKSM Latem", daar kan je op klikken. Op de andere hoofditems niet. Da's niet consistent.
- Het menu-item "Startpagina" lijkt me overbodig of slecht geplaatst.
- Een menu-item met de naam "Informatie" of "Algemeen", dat geeft geen enkele extra informatie aan de gebruiker. Een submenu is op zich ook niet handig. 'k Zou de menustructuur in z'n geheel eens herdenken.
- Nu je een handigere interface hebt voor 't Boekske, kan je misschien die submenu's onder "Takken" weglaten. Submenu's vragen al redelijk veel muisvaardigheid. Een test die ik vroeger deed, was het menu met m'n linkerhand proberen te bedienen. (Nu ben ik al veel te handig geworden met m'n linkerhand ook :-)).
- "Links" staat onder "Interactief" => niet zo logisch. De titel "Interactief" is sowieso al geen spetterende verzamelnaam.
- "Leidingssite" als hoofditem hoort niet echt in dat menu thuis. Toch zeker niet met "Foto's" ernaast die dan wél weer voor de bezoekers bedoeld is. Suggestie: ergens een klein VVKSM-leidingslogootje zetten dat de leiding wel terugvindt, maar een nietsvermoedende gebruiker niet direct tegenkomt.


Die menu zit inderdaad niet zo degelijk in elkaar. Dat vind ik al langer dan vandaag. Maar 'k heb er mij nog nooit aangezet. Die submenu's in de takken heb ik wel reeds weggemoffeld. IVM klein dingetje voor de leidingsite: op een vroegere versie was er zoiets en dan kreeg ik het gemekker dat ze dat zo moeilijk vonden :roll: Vandaar dat het er nu zo duidelijk op staat... Inderdaad misschien niet helemaal op zijn plaats, maar goed.

pitkonijn schreef:
Tot slot kwam ik nog een klein technisch foutje tegen: op deze pagina http://www.vvksmlatem.be/kalender/boekske.php verschijnt het menu VVKSM Latem onder het nieuwe roll-down menu, waardoor "Nieuwsbrief" niet meer zichtbaar is.


Is niet het geval in Netscape, wel in IE. Zal misschien verholpen worden als ik ooit een menu pak dat ook in Opera werkt :roll:

Bart


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 27 Nov 2003 0:34 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Nov 2003 0:00
Berichten: 20
Takken > Kapoenen geeft een 404


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2004 11:07 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
'k Heb me tijdens de examens in juni wat beziggehouden met vanalles en nog wat te lezen en uit te proberen. 'k Heb de code nu terug opgevist en 't resultaat is te zien op http://www.vvksmlatem.be/v2

Staat nog niet helemaal op punt, maar voor 'k de oude site vervang door de nieuwe mogen jullie nog eens commentaar spuien.

Grootste wijzigingen:
- nieuw design (en ook 100% breed)
- veel css en div ipv table
- 'k heb geprobeerd om 'klantvriendelijke' url's te fabriceren. Niet dat 't zo belangrijk is, maar tijdens de examens is alles beter dan studeren :-)

Bart


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2004 1:14 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Waw, proficiat. De site zit goed in elkaar en bevat een groot aantal punten waar ook wij in een volgende versie willen aan werken (o.a. compatibiliteit verhogen en meer met div's gaan werken ipv tabellen). Een propere site die er echt mag wezen!

Eén opmerking nog: misschien is een link leggen achter jullie logo (links boven) geen slecht idee). Vraag me niet waarom maar veel mensen verwachten dat je op zo'n "ankerafbeelding" kan klikken.

Goed bezig!

To


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.