Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 14:28

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25 Nov 2003 19:54 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Nov 2003 0:00
Berichten: 133
Yo,

http://www.scoutskortemark.be is een site over scouts " Robrecht De Fries" Kortemark

Greetz
HL


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Dec 2003 13:25 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Een nieuwe sitecheck.
Nog eens een oproep aan iedereen om ook jou mening over deze site te geven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Dec 2003 14:47 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
> Auw, geen popup voor nieuws-items. Zet ze op je homepage; er nog plaats genoeg (zeker geen popup als er geen nieuws is). Weet ook dat sommige bezoekers popups blokkeren en dus helemaal niks te zien krijgen.

> Bij Info staat nogal veel door elkaar: geschiedenis, foto's, uitnodiging. Ik verwachtte er eerder een algemene uitleg over onze scouts: wat wie hoe wanneer.

> Als ik naar "Takken" ga, kan er geen logo worden weergegeven (scoutslogo.gif). Foutje of is het een fout in het javascript?

> De thumbnails van jullie foto's staan bijna allemaal op de algeme foto-pagina. Da's niet erg vriendelijk voor mensen zonder kabel/ADSL. Je kan beter op deze "index" linken naar de verschillende albums, die dan album per album openen op een eigen pagina. Er zijn ook heel wat foto-errors op die pagina.

> Downloads: zo te zien zijn ze voor leiding bedoelt. Misshien maak je beter een afzonderelijke sectie voor leiding (best wachtwoord beveiligd).

> Teksten: zoals op nog andere plaatsen op jullie site, kom ik verschillende styles tegen. Daarmee bedoel ik verschillende lettertypes voor hetzelfde soort tekst (titels, tekst, footer,...). Op deze pagina is bijvoorbeeld Times New Roman met Arial gemixt. Ik raad je aan om, eventueel bij een volgende grote update, zoveel mogelijk te gaan werken met css voor alles wat met opmaak te maken heeft.

> Roddels & Gastenboek: een link naar een (anderstalige)pagina met een hoop links is echt niet nodig als lid van Scoutnet. Met de php die je er krijgt aangeboden kan je ofwel zelf een gastenboek/roddelhoek ineensteken, ofwel gewoon een script afhalen. Je vindt er honderden op internet (http://www.hotscripts.com bijvoorbeeld).

> Forum: probeer het te integreren in je huidige site, dat verhoogt het gebruiksgemak van de site. Ook hier kan je gerust op Scoutnet blijven; je kan het dan volledig naar je eigen hand zetten en hoeft de reclame op de index-pagina van je forum er niet bij te nemen. PhpBB is een zeer gebruiksvriendelijke en gratis forum-platform dat je kan installeren op Scoutnet.

> Het lettertype 'Stencil' dat je gebruikt voor de titels is een niet zo bekend lettertype. Mogelijk zien heel wat bezoekers dit titels in een ander lettertype omdat ze het lettertype niet hebben. Als je toch dat lettertype wil behouden, denk ik dat je er beter images van maakt.

> Hier en daar is er nog wat werk aan wat ik een "standvastige site" noem: pagina's met een lichtjes verschillende opmaak, enzovoort. De pagina "Kampen" heeft bijvoorbeeld geen achtergrond. Als je jouw site wil verbeteren, is het gebruik van css zeker een goeie optie. Je zal merken dat je er je site op een minimum van tijd helemaal anders mee kan laten uitzien.

Ik zie in de headers staan dat je de site hebt gemaakt met Frontpage. Lang geleden ben ik ook zo begonnen. Als je er echt wil voor gaan, kan je echter beter kiezen voor een beter programma, of zelfs gewoon voor de simpele notepad. Alleen zo heb je alles zelf in handen, en maak je de site volledig zoals jij dat wil. Het vraagt allemaal tijd een veel proberen, maar het loont. Succes!

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Dec 2003 19:28 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
Er is natuurlijk al veel gezegd, popup werkt inderdaad storend

Je intro blijft zicht blijkbaar herhalen, misschien dat het beter is om deze na 1x afspelen autmatisch naar de site zelf te laten gaan.

Foto's: Er worden blijkbaar een aantal thumbs niet geladen (andere en groetpsfoto)

Voor met frontpage gemaakt te zijn vind ik dat het er toch goed uit ziet?
Volgens mij zit er toch dreamweaver tussen ook, functes die met MM_ beginnen, is dit normaal niet van dreamweaver?

Geert


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Dec 2003 0:50 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Nov 2003 0:00
Berichten: 20
De zwaarste beginnersfouten:
- intro,
- pop-up,
- bewegend tekst scriptje,
- onderstreepte tekst die geen koppeling is
- de teller die prominent geplaatst wordt
- het scriptje dat de statusbalk overschrijft

Jammer:
- vaste breedte van de site

Leuk:
- kerstthema (kerstmannetje en kerstblaadjes)

Detail:
- plannetje van lokaal: straatnamen zijn niet goed leesbaar => afbeelding iets groter maken


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Jan 2004 21:37 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Nov 2003 0:00
Berichten: 133
To schreef:
> Auw, geen popup voor nieuws-items. Zet ze op je homepage; er nog plaats genoeg (zeker geen popup als er geen nieuws is). Weet ook dat sommige bezoekers popups blokkeren en dus helemaal niks te zien krijgen.To

Die pop-up is soms tof wanneer er bv een kindje is geboren van een ex-leiding of zo en ik vinne da schoon en er zijn er nu ook niet zoveel die popups blokkeren

To schreef:
> Bij Info staat nogal veel door elkaar: geschiedenis, foto's, uitnodiging. Ik verwachtte er eerder een algemene uitleg over onze scouts: wat wie hoe wanneer.To

Het is info over scouts kortemark en niet over scouts algemeen dat kan je overal vinden

To schreef:
> Als ik naar "Takken" ga, kan er geen logo worden weergegeven (scoutslogo.gif). Foutje of is het een fout in het javascript?

Sorry logo was niet ge-upload

To schreef:
> De thumbnails van jullie foto's staan bijna allemaal op de algeme foto-pagina. Da's niet erg vriendelijk voor mensen zonder kabel/ADSL. Je kan beter op deze "index" linken naar de verschillende albums, die dan album per album openen op een eigen pagina. Er zijn ook heel wat foto-errors op die pagina.To

hieraan wordt gewerkt

To schreef:
> Downloads: zo te zien zijn ze voor leiding bedoelt. Misshien maak je beter een afzonderelijke sectie voor leiding (best wachtwoord beveiligd).To

wordt aan gewerkt, en zal misschien verdwijnen

To schreef:
> Teksten: zoals op nog andere plaatsen op jullie site, kom ik verschillende styles tegen. Daarmee bedoel ik verschillende lettertypes voor hetzelfde soort tekst (titels, tekst, footer,...). Op deze pagina is bijvoorbeeld Times New Roman met Arial gemixt. Ik raad je aan om, eventueel bij een volgende grote update, zoveel mogelijk te gaan werken met css voor alles wat met opmaak te maken heeft.To

kan iemand me uitleggen hoe ik bv voor elke pagina zo'n css maak of kan iemand eentje aanmaken conform met mijn pagina's, achtergrond, links, ...

To schreef:
> Roddels & Gastenboek: een link naar een (anderstalige)pagina met een hoop links is echt niet nodig als lid van Scoutnet. Met de php die je er krijgt aangeboden kan je ofwel zelf een gastenboek/roddelhoek ineensteken, ofwel gewoon een script afhalen. Je vindt er honderden op internet (http://www.hotscripts.com bijvoorbeeld).To
wordt aangewerkt, roddels gaan verdwijnen en er komt een forum voor leden, gastenboek blijft omdat dit al jaren bestaat

To schreef:
> Forum: probeer het te integreren in je huidige site, dat verhoogt het gebruiksgemak van de site. Ook hier kan je gerust op Scoutnet blijven; je kan het dan volledig naar je eigen hand zetten en hoeft de reclame op de index-pagina van je forum er niet bij te nemen. PhpBB is een zeer gebruiksvriendelijke en gratis forum-platform dat je kan installeren op Scoutnet.To
we hebben een gedeeld forum voor leiding met jeugdhuis van kortemark en dit is vrij populair

To schreef:
> Het lettertype 'Stencil' dat je gebruikt voor de titels is een niet zo bekend lettertype. Mogelijk zien heel wat bezoekers dit titels in een ander lettertype omdat ze het lettertype niet hebben. Als je toch dat lettertype wil behouden, denk ik dat je er beter images van maakt.To

Oeps da wist ik niet en da wordt weer veel werk, pfff

To schreef:
> Hier en daar is er nog wat werk aan wat ik een "standvastige site" noem: pagina's met een lichtjes verschillende opmaak, enzovoort. De pagina "Kampen" heeft bijvoorbeeld geen achtergrond. Als je jouw site wil verbeteren, is het gebruik van css zeker een goeie optie. Je zal merken dat je er je site op een minimum van tijd helemaal anders mee kan laten uitzien.To

met die css kan ik niet goed werken, als iemand dat kan verklaren

To schreef:
Ik zie in de headers staan dat je de site hebt gemaakt met Frontpage. Lang geleden ben ik ook zo begonnen. Als je er echt wil voor gaan, kan je echter beter kiezen voor een beter programma, of zelfs gewoon voor de simpele notepad. Alleen zo heb je alles zelf in handen, en maak je de site volledig zoals jij dat wil. Het vraagt allemaal tijd een veel proberen, maar het loont. Succes!To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Jan 2004 23:23 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Als ik een van de komende dagen even tijd heb (examens, hé :x ) zal ik 's een css-bestandje voor je maken.

Heb je zelf wat tijd, dan kan je alvast heel wat leren op online cursussen over css, bijvoorbeeld:

> http://www.bitstorm.org/edwin/cursus/css.html (uitgebreid!)
> http://www.cssref.be/cursus/cursus.asp
> http://www.dynamicdeezign.com/csscur/index.html (goed gestructureerd)
> http://www.mijnhomepage.nl/csscursus/cs ... rzicht.php

enzovoort (zoek maar even op Google; het aanbod is onuitputtelijk...)

Veel succes ermee!

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Jan 2004 1:21 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Nov 2003 0:00
Berichten: 20
pop-ups zijn niet schoon
pop-ups zijn vervelend
pop-ups zijn zelfs zó vervelend dat Microsoft in de volgende Service Pack voor Windows XP een pop-up blocker voor Internet Explorer voorziet: http://www.arstechnica.com/wankerdesk/04q1/sp2-beta-3.html


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Jan 2004 23:13 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Nov 2003 0:00
Berichten: 133
danke To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2004 9:57 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Nov 2003 0:00
Berichten: 133
Er staan foto's online, gebruikers klagen dat ze deze moeilijk of niet kunnen bekijken, thuis kan ik die perfect bekijken, op me pc opt werk is er ook geen probleem, Kunnen jullie me eens helpen en dit ook eens proberen, indien niet werkt wat zou het probleem kunnen zijn


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2004 12:41 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Ik ervaar ook geen problemen bij het bekijken van de foto's.

Ik merk dat je ondertussen je weg wel gevonden hebt met css: goed zo! Misschien leuk als je op je linkspagina een link legt naar onze scouts (http://www.scoutsmeerdaal.be), want ik merk dat je ons copyright bv. gekopieerd hebt (en dan nog wel juist het "copyright" :cry: ). Niet zo'n probleem hoor (al horen we dat liever vóór we het zelf moeten ontdekken), maar we zouden het wel tof vinden als je ons dan ergens vermeldt.

We vinden het niet zo leuk regelmatig te moeten vaststellen dat andere groepen onze teksten en pagina's kopiëren zonder toestemming, hoewel op elke pagina een copyright staat en in elke source een waarschuwing staat. Zijn er andere groepen die dat ook voor hebben? Kan je er iets meer aan doen dan wat wij op dit moment doen?

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2004 14:29 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Citaat:
Kan je er iets meer aan doen dan wat wij op dit moment doen?

Slechtere sites maken :p


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2004 14:43 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Nov 2003 0:00
Berichten: 133
To schreef:
Misschien leuk als je op je linkspagina een link legt naar onze scouts (http://www.scoutsmeerdaal.be), want ik merk dat je ons copyright bv. gekopieerd hebt (en dan nog wel juist het "copyright" :cry: ). Niet zo'n probleem hoor (al horen we dat liever vóór we het zelf moeten ontdekken), maar we zouden het wel tof vinden als je ons dan ergens vermeldt.

We vinden het niet zo leuk regelmatig te moeten vaststellen dat andere groepen onze teksten en pagina's kopiëren zonder toestemming, hoewel op elke pagina een copyright staat en in elke source een waarschuwing staat. Zijn er andere groepen die dat ook voor hebben? Kan je er iets meer aan doen dan wat wij op dit moment doen?

To


Beste to, ik heb hiervoor een mailtje gestuurd naar een adres van op deze site of ik deze tekst mocht gebruiken en aanpassen, helaas noois een antwoord op gekregen
Bij deze mijn excuses en ik zal de copyrightpagina aanpassen !!!!!!

Maar die foto's er zijn meerdere die hierover klagen, zou graag zoiets maken met php maar ik ben namelijk wel een SUPER amateur vergeleken bij de meesten onder jullie. WIE WIL ME HELPEN :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2004 19:53 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
De foto's geven bij mij (Opera) ook geen problemen.

To schreef:
We vinden het niet zo leuk regelmatig te moeten vaststellen dat andere groepen onze teksten en pagina's kopiëren zonder toestemming, hoewel op elke pagina een copyright staat en in elke source een waarschuwing staat. Zijn er andere groepen die dat ook voor hebben?

Ik heb ook ooit eens een tekst vanop onze site tegengekomen op http://www.scoutsboekhoute.be Het ging welliswaar om een tekst vanop scout.org die we met toestemming en link overgenomen hebben. De aanpassingen die ik gedaan had (css-classes, p, h enzo) waren precies hetzelfde. Mailtje gestuurd en plots was die pagina weer weg.

Citaat:
Kan je er iets meer aan doen dan wat wij op dit moment doen?

Je kan er niet veel meer aan doen denk ik. Zorg zelf dat je geen copyrights schendt en als je eigen copyrights geschonden worden moet je dat melden. Ook bij mij volstaat het om gewoon de toestemming te vragen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2004 21:04 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jan 2003 0:00
Berichten: 483
Woonplaats: boekhoute
idd, dat was nog in de periode dat ik net het site bouwen ontdek had, momenteel is doe ik dat niet meer, of ik vraag toestemming en ik heb zelf enkele scriptjes online gezet (fotoalbum, totemdatabase,...)

bepaalse teksten zijn ook dikwijls standaard, denk maar aan alle techniekenpagina's. dikwijls kom je op verschillende sites dezelfde (goede) teksten tegen, en dit ook zonder bronvermelding, dus je weet dan de echte bron niet

jah, het zal altijd een probleem blijven denk ik


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.