Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 16:48

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 Dec 2003 17:08 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Jan 2003 0:00
Berichten: 6
Woonplaats: Antwerpen
http://www.impeesa.be

We zijn amateurs in het bouwen van websites. Zouden jullie alle commentaar kunnen geven, zo kunnen we veel bijleren.
Thx to you all

Tayra


Moderator: is voor 26 december


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Dec 2003 1:33 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Vorige sitecheck misschien 'maar' 3 reacties, er is wel veel nuttige info uitgekomen. Blijven gaan dus.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Dec 2003 9:22 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
Zo amateuristisch ziet het er niet uit hoor.

Maar omdat deze topic er toe dient volgende opmerkingen:
- Geel op grijs vind ik niet echt duidelijk. Eigenlijk vind ik die grijze achtergrond op zich al niks.
- 'k Vind het ook verwarrend dat de items onder bv 'den info' naar een *pdf linken (zo zijn er nog in je menu). Ik wordt persoonlijk graag op voorhand verwittigd als er 'iets speciaals' gaat gebeuren. Misschien die subitems uit het menu halen en de links op een aparte pagina plaatste met de vermelding dat het pdf's zijn.
- ik zou ook de foto's in het kader rechts laten verschijnen ipv in een nieuw venster.
- ik vraag mij af of het voor zo'n site als die van jullie niet eenvoudiger is om gewoon in html (of php) te werken ipv flash (Voor zover ik er wat van weet lijkt mij flash niet zo gemakkelijk om te onderhouden ?)

doei,
Bart


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Dec 2003 17:06 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Ok, ik doe ook gauw even moeite om wat aan te vullen:

> Misschien is het grijs inderdaad wat te "plat" voor een scoutsgroep; een iets levendigere kleur komt enthousiaster over volgens mij. Bovendien is het lichtgeel dat gebruikt wordt als submenu (bv. bij "Extra") niet duidelijk leesbaar. Ofwel moet je er een ander geel voor gebruiken, ofwel schaduw/outline op zetten, ofwel de grijze achtergrondkleur veranderen.

> Er openen nog te veel zaken zich in een nieuw venster (pdf's, maar ook bv. het forum en de foto's). Dat vind ik niet zo'n goeie zaak.

> Sommige menu-items doen een submenu verschijnen. Als ik op één van die submenu's klik, verdwijnt dat submenu echter. Stel dat ik bijvoorbeeld eerst contactinformatie van de bevers wil, en dan van de eenheidsleiding, dan moet ik twee keer dat submenu opvragen.

> De vele pdf's die zich zomaar openen, storen een beetje. Ik denk dat het beter zou zijn om de inhoud van die pdf's in een html-versie op jullie site te zetten; eventueel met een link naar de pdf-versie ervan. Het inladen van zo'n pdf-document duurt te lang om het surfen aangenaam te houden.

> De wist-u-dat-rubriek wijkt af van de layout die voor andere pagina's gebruikt wordt.

> Ook het forum kreeg een andere look mee, en opent in een nieuw venster. Bovendien is het gehost bij een webhosting met reclame-popups. Je kan hetzelfde phpBB-forum gratis afhalen (http://www.phpBB.com) en installeren op Scoutnet. Je past de lay-out dan helemaal aan zoals jullie zelf willen, zodat het mooi geïntegreerd is in jullie site.

> Ik sluit aan bij bmollet wat betreft het gebruik van Flash. Ik heb totaal geen problemen met Flash-sites, maar ze zijn meer werk om te onderhouden, en als je er grafisch niets mee doet, geef je misschien toch beter de voorkeur aan html/php/... Ik bedoel hiermee: je kan net dezelfde site maken als jullie huidige, zonder gebruik te maken van Flash (met uitzondering van de lokaal-pagina's). Opteer je toch voor Flash, haal er dan het maximum uit door beweging of andere opties die je met html/php-sites niet kan realiseren.

Voor ik het vergeet: misschien krijg je nu de indruk dat jullie site niet goed is. Helemaal niet! Bekijk mijn opmerkingen of suggesties als dingen om eens over na te denken. Globaal gezien mag je er zeker best tevreden over zijn.

Nog een laatste tip: maak je site dynamischer; dat zorgt ongetwijfeld voor meer bezoekers, of beter: het zorgt ervoor dat bezoekers nog zullen terugkomen.

Groetjes en nog veel succes!

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Dec 2003 1:39 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Nov 2003 0:00
Berichten: 20
PRIORITAIR
- weg met die titelpagina (index.htm)
- die pdf's zijn rampzalig: zet die om of geef minstens een waarschuwing
- de foto's in de fotosectie openen in een nieuw venster. Ze zouden beter in hetzelfde venster openen.

DETAILS
- het kaartje is totaal onduidelijk bij mij (tenzij ik inzoom)
- de foto's van de leiding (bij "contacts") zijn niet goed verkleind: je zou ze beter eerst bijsnijden (= crop)
- een klik op "agenda" zou onmiddellijk de huidige maand moeten tonen


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Dec 2003 15:21 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Het eerste dat me opviel (na de introductiepagina) is dat de website in Flash gemaakt is. Er is heel wat leuk te doen met flash, maar er zijn ook heel wat nadelen aan. Ik zie bijna niets van de voordelen gebruikt (animatie, interactieve zaken,...) dus hou je alleen nog de nadelen over (geen zoekmachina's, geen rechtstreekse links, niet voor iedereen zichtbaar,...)

Zoals anderen al zeiden zou ik het ook gewoon bij html (php) houden. Dan zijn de problemen om bepaalde zaken in die flash te zetten ook van de baan (wat nu in pdf staat). Omdat zo'n aanpassing nogal wat werk vraagt kan je misschien het menu dat je nu in flash hebt behouden en eronder verder doen in html. Wat nu in flash staat hoef je eigenlijk nog niet onmiddellijk om te zetten naar html, dat kan je ook gewoon blijven gebruiken.

Die pdf's die onaangekondigd openen zijn heel storend. Nieuwe pagina's in het algemeen zelfs.

Bij foto's zie ik op de eerste pagina een groepsfoto en 4 logo's. Is het omdat ik niets van FOS ken dat ik totaal geen idee heb waarvoor die logo's staan?

Detail: er zit een ander kleurtje rond het menu-item 'extra'.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Dec 2003 14:26 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Jan 2003 0:00
Berichten: 6
Woonplaats: Antwerpen
Ja inderdaad de dingen die jullie nu zeggen kloppen wel als je het goed bekijkt, we gaan binnenkort er weer eens aan werken. Ik vind het wel fantastisch dat jullie je mening echt geven. Nogmaals bedankt en een gelukkig nieuwjaar.
Greets Tayra


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.