Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 20:57

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 Dec 2003 21:31 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Jul 2002 23:00
Berichten: 65
Woonplaats: Edegem
http://www.28edegem.be

Onze site is al een hele tijd in ontwikkeling maar nog maar aan versie 0.9 toe.
De idee van de site is dat de webmaster zich alleen bezighoudt met het programmeren van de php scripts. Het inhoudelijk aspect wordt voor een groot deel verzorgd door de leiding zelf.

groeten


Moderator: is voor 2 janunari 2004444444


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Jan 2004 0:24 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Na nog wat gefeest nog even online, net tijd om het startschot te geven voor deze sitecheck.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Jan 2004 9:41 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
- flikkerende titels vind ik irritant
- titels mogen voor mij gerust wat groter
- fotum en foto's openen in nieuwe pagina en zijn in andere layout ('t is wel reeds duidelijk uit vorige sitechecks dat dit iets is om te vermijden indien haalbaar)
- je werkt met zo van die scrollbare <div> dingen, maar vaak krijg ik slechts een halve pagina te zien en moet ik scrollen voor de rest terwijl alles gerust op een pagina kan zonder scrollen
- de menu-hoofdingen in het menu rechts zijn niet zichtbaar in mijne mozilla (firebird) Ik vermoed dat dit opgelost wordt door de url's in je css-file tussen quotes te zetten.
- ik vind dat het geheel er wat saai uitziet. Van mij mag je gerust wat meer kleur gebruiken en hier en daar wat afbeeldingen om de soms lange tekstblokken wat te breken.

Tot uw dienst,
Bart


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Jan 2004 14:42 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Het zijn examens, dus veel tijd voor sitecheck is er niet, maar toch een paar puntjes (het zijn voornamelijk details hoor, vermits hij er globaal gezien wel goed uitziet):

> Belangrijkste opmerking: forum en foto's opnenen in een nieuw venster en hebben een andere layout: niet doen! Wat het fotoscript dat je gebruikt betreft, zou ik gaan voor iets dat je zelf maakt: zo kan je het het gemakkelijkste inpassen in je eigen site, en geef je er de opties aan die jij wil (sorteren per werkjaar of sorteren per tak). Ook het forum zou je moeten kunnen stylen volgens jouw layout.

> Bij agenda staan alleen verjaardagen en enkele speciale activiteiten (ik zou beide trouwens een verschillende kleur geven, zodat je ze makkelijker van elkaar kan onderscheiden). Misschien is het handiger dat je in de agenda ook een overzicht zet van welke takken wanneer vergadering hebben? Zo maak je hem een stuk zinvoller denk ik.

> Ook in Netscape zie je de titeltjes "Takken", "Praktisch" en "Zijn Online" niet staan. In Internet Explorer blinkt de titel in het grijze balkje (h2) dan weer niet.

> Het lijkt me niet onhandig als bij de nieuwitems ook een datum stond (zo kan je oudere nieuwsitems beter "plaatsen")

> Bij "Takken" vind je alleen leidingsinformatie, terwijl ik er ook info over de takken zelf verwachtte. Als je niet van plan bent die er bij te zetten, zou ik de naam veranderen in "Takleiding" of "Leidingsgegevens". De info die je kan vinden bij "Leidingsinformatie - contacten" zou ik ook eerder bij de takinformatie plaatsen. Ik krijg nu het idee overal een beetje dezelfde info tegen te komen. (waarom is er een verschil tussen "Takken" en doorklikken op een persoon, en "Leidingsinformatie - contacten" en doorklikken op een persoon?)

> Bij "Leidingsinformatie - contacten" kan je niet klikken op de e-mailadressen van de takken.

> Bij het klikken op een tak onder "Leidingsinformatie - contacten" in Netscape, komen er soms vervelende scrollbalken, en soms ook niet (terwijl ze er eigenlijk nooit zouden moeten komen).

> "Gidske" > "...Archief" is een lege pagina ("wordt aan gewerkt..."). Mij hebben ze wijsgemaakt dat je dat niet zou mogen doen.

> Is het inloggen enkel voor leiding? Zo ja, is het misschien iets dat beter op een aparte pagina komt, vermits een groot deel van de bezoekers er niets "aan heeft". Nu maakt het de meeste pagina's ook iets langer (misschien zet je het loginform beter relatief in een tabel zodat het naar boven opschuift op pagina's met minder tekst).

> En tot slot: ik vind het geheel ook precies iets te droog. Wat foto'tjes hier en daar is inderdaad geen slecht idee. Hetzelfde voor de witte achtergrond en de beperkte breedte die nogal sober overkomen.

Maar voor je nu geel van achter je pc loopt: over het algemeen is dit een mooie site. Je maakt duidelijk gebruik van de mogelijkheden die php biedt. En daar zeggen we op: knap gedaan! Of beter: het was weer een aangename surfervaring!

Linker,

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Jan 2004 16:20 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Nov 2003 0:00
Berichten: 20
Ten eerste, je doet heel veel dingen goed. Daar zwijg ik over.

Ten tweede, ik herhaal bewust enkele van bovenstaande zaken, enkel om ze kracht bij te zetten.

PRIORITAIR
- Sterf, flikkerende tekst, sterf
- Sterf, website met vaste breedte, sterf
- Sterf, log-inscherm waar 90% van uw doelpubliek geen boodschap aan heeft en daar alleen staat om mij te pesten, sterf
- Sterf, "under construction/wordt aan gewerkt"-pagina, sterf

OOK WEL BELANGRIJK
- ik wil op het logo kunnen klikken om terug naar de home te gaan
- De links naar pagina's waarbij het linkermenu blijft staan en links naar pagina's waarbij het linkermenu plots onverwacht verdwijnt staan door elkaar. Zo weet je nooit wat te verwachten als je op iets klikt.
- Nog geen last van spam? De e-mailadressen staan onbeveiligd op de website.

DETAILS
- Ik weet niet of browserinteroperabiliteit wel zo'n detail is, maar bon, op korte termijn in elk geval wel. Je hebt me in elk geval verplicht m'n immer crashende en niet-opnieuw-installeerbare Internet Explorer boven te halen.
- Op de uniformpagina mag er wel een tekeningetje.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2004 1:35 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Jul 2002 23:00
Berichten: 65
Woonplaats: Edegem
bedankt alvast voor de bruikbare informatie.

Er wordt gesproken over een flikkerende tekst. Nu heb ik daarzelf een enorme hekel aan maar heb ze zelf niet gezien. Dit is waarschijnlijk te weiten aan een browser incompabiliteit. (ie <-> netscape) Enig idee hoe ik dit oplossen?

Wat die onbeschermde mailadressen betreft: is het mogelijk om met php text -> gif. Zo kan ik de informatie in een gif steken die niet zo eenvoudig valt te grabben...

groeten Stijn


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2004 2:01 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Dan gebruik jij een slechte browser vrees ik want in je body.css staat dat <h2> en a:hover moet knipperen (=blink). Dat eruit halen lost dit probleem dus op.

Als anti-spam kan je ook de emailadressen op de pagina plaatsen met javascript. Eerst de naam voor de @, dan de @ en daarna het domein.
Wat je schrijft kan ook maar lijkt me moeilijker.

Leuk dat er al wat aanpassingen gebeurd zijn.

De pagina's van 'Gidske' zijn echt lange blokken tekst -> schrikt af.

Is me niet echt duidelijk dat de taklinks aan de linkerkant dienen om de leiding te tonen. Jammer dat de leidingsfoto'tjes niet allemaal even groot zijn. De extra info van de leiding is leuk.

Ik vind een witte achtergrond eigenlijk nog altijd het beste/gemakkelijkste. Ik zou ook voor meer illustraties gaan.

Je html ziet er goed uit. Bijna perfecte html 4.01 (alt bij img vergeten en je moet &amp; gebruiken ipv gewoon &).
Als je altijd je tags blijft afsluiten (oa. <br />) komt ook xhtml 1.0 dichterbij.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Jan 2004 17:48 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Jul 2002 23:00
Berichten: 65
Woonplaats: Edegem
kleine reactie.

Die takken is blijkbaar een terugkerende struikelpunt. Ik ben van plan om dit verder uit te breiden. Alle informatie gerelateerd aan die tak zal daar terecht komen. (foto's, gidske, andere info)
De grootte van de foto's heb ikzelf niet onder controle. Mijn doel is deze site VOLLEDIG te laten runnen zonder webmaster. Dit impliceert dat de leiding een hoop taken zelf moeten doen. Zoals hun foto online plaatsen.
Het gidske wordt eveneens online geplaatst door de leiding en om alles eenvoudig te maken laat ik ze ineens een hele reeks plaatsen. Om de tekst een beetje gestructureerd te houden zorgen we voor een constante formatering. Ik denk dat dit een goed compromis is.

BTW: ik zal binnenkort een nieuwe sitecheck aanvragen daar ik een volledige nieuwe sitelayout aan het bouwen ben. Zal natuurlijk rekening houden met de commentaar die hier is geplaatst.

Wat betreft dat zichtbaar login scherm ga ik niet helemaal akkoord met je 'is voor 10 % dus laat het maar weg' denken. Onze leidingsploeg bestaat voor 90% uit dames die uitblinken in hun computerontwetenheid. Zaken 'verstoppen' zoals de login maakt het alleen maar moeilijker en resulteert in frustraties en uiteindelijk non-gebruik van de site. Ik kan je redenering voor het merendeel van de sites volgen maar hier ben ik voorstander om het duidelijk zichtbaar te maken.

Ik besef dat het gebruikte fotoalbum niet past in de site (evenals het forum) en zit al geruime tijd met het idee om er zelf een te maken. Het album zou plaatsen van foto's via de site mogelijk moten maken.
Heeft er iemand dit al gedaan? Was het veel werk?

groeten


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Jan 2004 18:47 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jan 2003 0:00
Berichten: 483
Woonplaats: boekhoute
op http://forum.scoutnet.be/viewtopic.php?t=303 vind je mijn fotoalbum, het uploaden van foto's is (nog) niet mogelijk...


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.