Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 23:13

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 Jan 2004 16:51 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Sep 2003 23:00
Berichten: 108
Woonplaats: De Magneet
http://www.scoutingranst.be is de site van Siegfried Ranst, en als jullie toch bezig zijn mischien die van ons ff checken.

mercikes

Mod: vanaf 23 jan. Misschien nog beetje meer uitleg?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Jan 2004 14:24 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Het is 24 jan geworden, sry.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Jan 2004 15:07 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
- ziet er goed uit.
- beetje 'n vreemde openingspagina. Ik dacht te kunnen klikken op die foto om naar het laatste nieuws of zo te gaan. Of klikken op de koppen of zo... Mooi niet.
- ik heb zo 'n beetje 't gevoel dat een pagina niet echt aan elkaar hangt . 'k Zou de inhoudblokken breder maken zodat ze aansluiten bij de blokken opzij en dat de inhoud ook aansluit bij 't menu.
- De titels in het menu misschien een iets groter letterype geven en ze ook in 't midden van hun boxje uitlijnen ipv ze tegen de onderrand te plakken
- The foekie Page misschien in een nieuwe pagina openen?
- Lijk mij vreselijk veel werk om al die prentjes voor titelkes en zo te maken (tenzij ge daar een scriptje voor hebt uiteraard)
- titelke bij mandarijnenverkoop is verloren prentje
- ik klik een onderwerp aan bij de artikels, dan moet ik nog eens een link aanklikken om 'alle artikels in dit onderwerp' te bekijen om dan vast te stellen dat er geen artikels zijn voor die categorie... Misschien die categorieën zonder artikelen weglaten op de overzichtspagina
- heel veel (te veel ?) informatie

[edit]
- en ik ben ook van 't gedacht dat als je iets gebruikt van een ander, dat je dit minstens ergens vermeldt. (postnuke...)
[/edit]

Voorlopig hou ik het hierbij. Enkel nog even terugwijzen naar mijn eerste opmerking :-)

Bart


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Jan 2004 18:17 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2003 0:00
Berichten: 68
edit: het staat wel degelijk vermeld: bij links...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Jan 2004 18:43 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
maarten schreef:
edit: het staat wel degelijk vermeld: bij links...


Inderdaad. Over het hoofd gezien.

Bart


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Jan 2004 19:15 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Ik vind die foto's op de voorpagina heel tof. Dat is de volledige leidingsploeg neem ik aan? Goeie keuze om dat in zwart wit te doen. En leuk voor de ouders denk ik, dat maakt je site meteen een stuk huiselijker.
Maar ik zou die hartjes daar wel niet te lang laten staan, kweetnie echt wa daar de bedoeling van is :)

Veel succes er mee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Jan 2004 23:45 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
*natuurlijk* wil ik hem ook even sitechecken...

ALGEMEEN
> Schermgrootte: de site is precies gemaakt voor bezoekers met een schermresolutie van > 1024 x 768px. Op die resolutie kan je alles zien (geldt niet voor de homepage met de brede foto), maar heb je wel nog horizontale schuifbalk. Voor bezoekers met een 600 x 800-scherm blijft er van je site niet veel meer over. Een beetje jammer, niet?
> Het is soms wat verwarrend op welke menu-items je wel en dan weer niet kan klikken.
> Je maakt veel gebruik van jpg's, da's leuk en maakt de site heel aangenaam om te bezoeken. De header vind ik wel te groot (148px + menu), opnieuw voor de bezoekers met een kleinere schermresolutie. Mischien zijn "alt's" bij de jpg's ook geen overbodige zaak.

STRUCTUUR
> Takken > Groepsleiding: hier kan je niet op klikken. Foutje?

SIEGFRIED COMMUNITY
> Het weer: een beetje raar om dat tegen te komen op een scoutssite, maar goed, waarom niet? De figuurtjes kunnen wel niet weergegeven worden.
> Postkaart sturen: de image bovenaan is van zeer slechte kwaliteit.

Ziezo, veel meer kan ik er niet op aan- of opmerken eigenlijk. Het is een grote maar visueel aangename site, knap gedaan. Ik hoop dat je de "pictures coming asap..."-teksten ook echt vervangt door foto's, dat maakt het nog aangenamer. Ik vind het altijd leuk om sites van zo'n grote groepen te bekijken: ferm wat jullie allemaal op een werkjaar doen en hoe alles zo netjes georganiseerd is (zelfs een design- & archiefploeg!). Go on!

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Jan 2004 14:13 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Ik ga akkoord met To, hopla en Bart hierboven.

Ik ging al eerder deze site checken maar toen ik ging kijken vond ik niet veel om iets over te zeggen. Enkel de grote header met enkele woorden waar ik niet eens op kan klikken en de nieuws-scroll.

Vandaag nog eens gaan kijken en ik kreeg zonet een ingeving, misschien moest ik IE nog maar eens opstarten. Dat was inderdaad de oplossing, het menu werkt dus niet in Opera en dan kon ik enkel het nieuws zien.

Wat ik naast dit het belangrijkste vind van bovenstaande opmerkingen:
2. te breed, zou zonder horizontale scroll moeten lukken op 800x600
3. te grote header en als links lijkende tekst erin
4. coming soon... opmerkingen
5. het menu vind ik ook wat verwarrend.

Grote groep, uitgebreide site. Het is een uitdaging om alles gestructureerd online te krijgen. Ik kan ervan meespreken. Daarom dat onze site (en groep) eerder takgericht is dan groepsgericht.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Feb 2004 21:09 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Jul 2002 23:00
Berichten: 65
Woonplaats: Edegem
zeer kort

- Een zeer frisse scoutssite.

- De structuur is me niet altijd direct duidelijk. Soms is het zoeken naar een bepaald onderwerp.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2004 14:34 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Sep 2003 23:00
Berichten: 108
Woonplaats: De Magneet
hopla schreef:
Maar ik zou die hartjes daar wel niet te lang laten staan, kweetnie echt wa daar de bedoeling van is :)


we plaatsen elke keer zoiets van de periode daar, bv met kerstmis ne kerstman, bij een speciale groepsactiviteit komt daar dan ook iets te staan, soms veranderen we de banner vanboven ook, met kerstmis en achtereen met pasen.
Het hart verwijst dus naar valentijn, staat der alleen al wat lang (te lang) :?


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.