Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Apr 2024 11:56

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 Jan 2004 20:29 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Sep 2002 23:00
Berichten: 4
Woonplaats: Bredene
yupse,

ik zou mijn site ook enes willen laten keuren door deskundigen,

surf naar : http://www.noordlandbredene.be

en zeg wat beter kan, wat goed is, ....


:D Alvast bedankt :D ,

koenraad Vanhove

Mod: vanaf 30 jan


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Jan 2004 0:33 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Nog even naar boven schoppen en we zijn vertrokken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Jan 2004 9:27 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
- klopt het dat 't enige verschil tss de flash- en de html-site die header is? Zoja, zou ik geen onderscheid maken en voor één van beide kiezen.
- 'k vind het een leuke hebbedingetje, dat menuutje op de startpagina, maar meer dan een hebbedingetje vind ik het ook niet. 'k Vind het wat onhandig.
- op de inhoudspagina's: klikken bovenaan op 'startpagina' en 'contact' opent een nieuw venster -> mag in 't zelfde venster
- ik heb een raar gevoel bij die structuur van de site. 't Is voor mij echt niet handig om door de hele site te navigeren ('k moet telkens weer vanaf de startpagina beginnen om naar een ander onderdeel te gaan, en dan gaan die blokjes vlug tegensteken)
- ook bizar dat je bij aanklikken van een onderdeeltje (pakweg vzw) eerst een lege pagina te zien krijgt en dat je pas inhoud krijgt op 't moment dat je iets kiest uit dat menuutje. Misschien op die eerste pagina een kort woordje zetten of al meteen die 'welkom'-pagina tonen?
- nog veel pagina's met oproepen 'Denk je iets te hebben dat op deze pagina..' Beter deze pagina's weglaten tot je er ook echt inhoud voor hebt
- die menuutjes op de pagina's zijn prentjes. Dat ken best vervangen worden door platte html met een css hover effectje. (als je hier niet te veel van kent, google is je vriend)
- Op de vzw-pagin kan ik trouwens niet op 'startpagina' en 'contact' klikken, daar loop ik dus helemaal vast op je site :-)
- het welpenmemory-spel is wel leuk
- het kleurenpalet is ook niet echt mijn genre, maar da's persoonlijk gedacht (BTW: onlangs ontdekt: http://kohaistyle.com/scripts/quickcolor/ , best handig voor kleurkes te kiezen)

Bon, globaal gezegd heb ik den indruk dat je wel wat inhoud te bieden hebt, maar het zit een beetje verscholen in de onhandige navigatie. Misschien daar wat werk van maken ?

Bart


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Jan 2004 10:48 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Voor de meeste dingen sluit ik me aan bij bmollet. Sommige dingen wil ik nog benadrukken of toevoegen:

STARTPAGINA
> Info bij de gezichten op de foto is leuk, maar het lijkt alsof je er kan op klikken (laat de <i>href="#"</i> gewoon weg in je area). Weet ook dat in andere browsers dan IE wel het "klik-handje" verschijnt, maar niet de alternatieve tekst (ik denk dat je dat kan oplossen met een <i>title</i>-element in je area-tag).
> Het zwarte logo linksboven is erg moeijlijk zichtbaar op de donkergroene achtergrond.
> Door een verkeerde instelling van breedtes van je tabel, komt er een horizontale schuifbalk in IE (niet met Mozilla).
> Je geeft aan dat je pagina HTML 4.01 Transitional gevalideerd zou zijn, maar dat blijkt niet te kloppen (check validatie).

NAVIGATIE
> De blokjes zijn één keer leuk, maar de tweede en alle volgende keren ronduit vervelend. Je moet telkens terug naar de index en terug op al die blokjes klikken om op een bepaalde pagina te geraken. Misschien toch denken aan een praktischer alternatief?
> Waarom gebruik je Flash voor de "knopjes" bij de takken? Je kan toch net hetzelfde doen met een gewone <i><a href></i>, zoal je doet op de html-versie?
> Ik wil kunnen klikken op de nieuwsitems in je marquee (hoewel ik een marquee eigenlijk niet zo handig vindt; je moet altijd een tijdje wachten vooraleer je alle nieuwsitems kan lezen, terwijl het net zo goed in één blik kan zonder marqee).
> Links in dezelfde kleur en zonder hover zijn een beetje verwarrend (je moet "zoeken" en "proberen" om te ontdekken of er een link achter een woord staat). Onderstrepen, vetjes, italic, andere tekstkleur,... er zijn alternatieven genoeg.

VARIA
> De links van andere groepen zijn heel uitgebreid. Waarschijnlijk heb je de oude linkspagina van VVKSM gebruikt om deze op te stellen. Leuk maar niet echt praktisch. De link bij onze groep (B2212G) is bijvoorbeeld fout ('t moet *.be zijn ipv *.com). Als je zoveel links hebt, moeten ze regelmatig gecheckt woren om te zien of ze nog wel werken. Of maak een pagina om gebroken links te melden. Of misschien toch beter gewoon linken naar http://www.vvksm.be/links/ ? De "Interesant" links bij "Andere" zijn nogal klein (lettergrootte aanpassen bedoel ik).
> Kan het logo van de Jonggivers (bij hun leidingspagina bijvoorbeeld) wat beter uitgeknipt/bewerkt worden? (maak er bijvoorbeeld een jpg van met als achtergrond het lichtgroen van je pagina).
> Als ik vanop de Jonggiverspagina's (in de HTML-versie van je site)bovenaan klik op "Contact", krijg ik twee frames op de plaats van de header. Het contactframe zelf is nauwelijks zichtbaar (in de oorspronkelijke header is geen target aangegeven). Bij het klikken op "Contact" in de html-versie kom ik ook terecht op de "Flash-versie" van je contactpagina.
De contact-pagina maakt gebruik van het <i>action="mailto:sn0791@scoutsnet.be"</i>. Dat is niet zo heel gebruiksvriendelijk, want het doet beroep op het e-mailprogramma van de bezoekers. Je kan misschien de Scoutnet Formmail gebruiken.

Hier en daar is er dus nog wel wat werk om het surfen op je site aangenamer te maken. Maar je zal zien dat het loont: met een aangenamere site komen je bezoekers vanzelf. Als alles up-to-date is en je hebt wat interactiefs (zoals jullie forum bijvoorbeeld) zullen ze ook blijven komen.

Veel succes ermee!

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Jan 2004 12:19 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2003 0:00
Berichten: 68
veel muggeziften, maar dat was toch de bedoeling niewaar?

-in 800x600 is de hoofdpagina niet helemaal zichtbaar - opzij scrollen vraagt echt veel moeite...
-het laatste nieuws plakt echt helemaal tegen de linkerkant...beetje padding?

-in 800x600 zijn alle pagina's voor de helft gevuld met de flash-header of zelfs foto, niet echt praktisch omdat je zelfs bij de allerkleinste pagina's naar beneden moet scrollen.
-in de header opent de link naar startpagina een nieuw scherm. En dan nog die met de foto, echt niet handig...
Verder is het de enige manier om terug te kunnen gaan, geen menu of iets anders...en dan weer die blokjes :?
-in de header van de html-pagina opent de link naar contact de contact-pagina van de flash-site!!!

-zels sommige links in het menu openen een pop-up, andere niet. Enige logica zie ik wel niet...
-alle links in het programma openen een pop-up met info, met als titel 'humortheater'. Hum hum....
-takken >>> leiding: Welkom, Op deze pagina staat informatie voor en over de leiding....maar verder geen info of iets??
En dan wel een apart menu-item 'leiding'.
-takken >>> leiding: materiaalmeesterslink werkt niet...
-takken >>> leiding: link naar vzw opent de hele pagina (incl. banner) banner in mijn al-te-klein frame...
-takken >>> leiding: in het agendapuntje plots geen links meer naar de activiteiten :(

zo, mijn eerste site-check. Natuurlijk, als de bedoeling is om een heel nieuwe site te maken, is dit wel dom :)
Ik denk niet dat je veel weet van dhtml en php enzo, dus 'k zou zeggen, als je geen zin hebt om het te leren, en je wilt 'snel' een echt showe site online, dan kan je best http://phpnuke.org/ of http://www.postnuke.com gebruiken.
Voor een voorbeeld van een site die daarmee gemaakt is: http://www.scoutingranst.be
Natuurlijk: wat je zelf doet, doe je meestal beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 01 Feb 2004 20:07 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Sep 2002 23:00
Berichten: 4
Woonplaats: Bredene
yupse,

bedankt voor de tips,

ik ga het blokjesmenu vervangen door een "gewoon" menu.

Het is wel mooi maar niet praktisch,


greetz

Koenraad


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Mei 2004 15:12 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Sep 2002 23:00
Berichten: 4
Woonplaats: Bredene
ik heb hem in een nieuw jasje gestoken. Zeg maar gerust wat je er nu van vindt???

ipv blokjes menu een flash menu,

greetz

Koenraad


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2004 23:59 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Apr 2004 23:00
Berichten: 1
Woonplaats: Bierbeek/Hasselt
Ik ben absoluut en per definitie de laatste als het op dt-fouten aankomt en van West-Vlaams heb ik al helemaal geen kaas gegeten, maar deze keer heb ik ze toch gevonden: twee schrijffouten op de home-pagina:

:: Bij "Klein Kamp" staat er: ...het 'klein' kamp vind plaats... Ik kan mij vergissen maar volgens mij gaat het hier om een onvoltooid tegenwoordige tijd, derde persoon enkelvoud: het kamp vindT dus plaats.

:: Bij "Nieuw Ontwerp" staat er: ...laat gerus tiets weten... Waarschijnlijk te wijten aan te snelle vingers (of te trage computer), maar het moet dus "laat gerust iets weten" zijn.

Voila, sorry voor de muggenzifterij, maar 't is maar dat je het weet...

Greetz,

a r c h i m e d o.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2004 11:00 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 Jan 2004 0:00
Berichten: 94
Woonplaats: Berchem (Antwerpen)
Ik gebruik IE 6.0, heb alle flash plugins geinstalleerd,
heb een resolutie van 1280x1024, ...

En toch, als ik uw flash-menukes open krijg ik nooit de volledige woorden te zien.

Onder Programma komt "et prograa voor et ganse aar" tevoorschijn.
Bij Flash: "ae esiare asen unt u ier online raadpegen".
Bij linken: "ier vind u ae inen over redene en outing" (Outing? lol).
Bij Andere: "Veruur eesttent oru erseriten".
En bij Contact: "ier unt u gerust een oodsap naaten".

Swat, dit gezegd zijnde:
ik heb er geen idee van hoe het komt.
Ligt het aan u of ligt het aan mij?
Het is maar dat ge weet dat ik misschien niet de enige ben...


ThDC

_________________
- O Lord, raise me to Thy right hand -
- and count me among Thy Saints! -


Laatst gewijzigd door ThDC op 11 Mei 2004 12:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2004 12:11 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Jul 2002 23:00
Berichten: 236
Citaat:
Het is maar dat ge weet dat ik misschien niet de enige ben...

Ge zijt niet de enige: Ik krijg ook enkel de letters uit
"Kapoenen Wouters Jonggivers Givers Leiding VZW" te zien.

Caygull


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.