Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 14:33

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 21 Jan 2004 14:34 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Nov 2003 0:00
Berichten: 22
Woonplaats: Stekene
ja zeg maar wat je er van vind. dit is nog de oude site. ben ondertussen aan een nieuwe aant werken in templates.

http://users.scoutnet.be/moerbeke-waas/index.html


edit: url werkend gemaakt
mod: dit is dan een sitecheck in functie van de nieuwe?
vanaf 6 februari


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Feb 2004 0:42 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Deze is open. En er mag zich een nieuwe site aanbieden voor volgende week.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Feb 2004 11:36 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Omdat je aan een nieuwe site aan het werken bent; geef ik een paar algemene tips of dingen die je in een nieuwe versie best kan vermijden.

> De intropagina waarop bezoekers moeten kiezen voor smallband of broadband vind ik niet zo'n goed idee. Het enigste verschil is de foto op de achtergrond? Dan zou ik een andere oplossing zoeken (foto kleiner maken/kwaliteit verminderen tot 70 kb ipv 477 kb).

> Het "venstertjes-idee" vind ik ook niet praktisch; je moet telkens twee keer klikken (één keer om te openen en één keer om te sluiten), en kan het venterformaat niet aanpassen (handig voor pagina's met meer informatie op, zoals het leidingsoverzicht).

> Het menu bovenaan is enkel gemaakt voor bezoekers met een schermresolutie van 1024x768 px. Wanneer je het met grotere resolutie bekijkt, zijn de tabs naar de knoppen (leuke woordspeling :P ); hetzelfde geldt voor bezoekers met 600*800-resolutie. Ook de achtergrondfoto staat niet meer wanneer je met grotere resolutie kijkt: rechts vind je dan opnieuw een stukje van de linkerkant van de foto. Opera heeft ook moeilijkheden met de site (venstertjes zien er anders uit enz).

> Forum en "Belangrijk" van leiding openen in een nieuw venster: niet doen. Probeer dat forum ook te integreren qua layout (je kan een reclameloos forum op Scoutnet installeren als je extra lid bent). Wat ik met integratie in de site bedoel: kijk eens op forum.scoutsmeerdaal.be.

> Er staan nog teveel pagina's als "Binnenkort zult u hierover evenveel weten als wij." De maandprogramma's van de takken zouden altijd up-to-date moeten zijn. Ik weet dat zoiets niet makkelijk is, maar na een tijdje wordt het bij leiding een gewoonte om een kopietje van hun programma naar het webteam te sturen.

Ziezo, nog een laatste tip: zorg dat je site zoveel mogelijk mensen kan bereiken. Je zou hem dus moeten kunnen bekijken op alle schermresoluties en met verschillende browsers.

Veel succes; laat ons iets weten als hij af is!

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Feb 2004 10:00 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Jan 2004 0:00
Berichten: 4
Woonplaats: Roosendaal
Voor de foto's zou ik werken met http://gallery.sourceforge.net/

En ik zou het onderste fram iets verder naar boven plaatsen

Verder leuke site en veel suc6

Thomas


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Feb 2004 14:03 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Aug 2003 23:00
Berichten: 19
Mooi ontwerp en idee, mss nog een ideeke, ge werkt met een foto als achtergrond, nu ge kunt meerdere fotokes in een array steken en die dan om een bepaalde tijd laten op de achtergrond laten komen. Zodat ge eigenlijk een slideshow hebt van fotokes op uwe achtergrond, en dan pakt ge fotokes van de voorbije vergadering ofzo hé. Zeker scoren bij u bezoekers! :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Feb 2004 15:48 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Nov 2003 0:00
Berichten: 22
Woonplaats: Stekene
Zeffe schreef:
Mooi ontwerp en idee, mss nog een ideeke, ge werkt met een foto als achtergrond, nu ge kunt meerdere fotokes in een array steken en die dan om een bepaalde tijd laten op de achtergrond laten komen. Zodat ge eigenlijk een slideshow hebt van fotokes op uwe achtergrond, en dan pakt ge fotokes van de voorbije vergadering ofzo hé. Zeker scoren bij u bezoekers! :D


af ge refresht dan krijgt ge n anderen foto. Er zijn er wel maar 4 beschikbaar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Nov 2004 18:13 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Nov 2004 0:00
Berichten: 7
vreselijk als ge met hogere resolutie werkt!!


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.