Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 21:38

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2004 1:43 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Haha, voor wie dacht dat er deze vrijdag geen nieuwe sitecheck zou zijn heeft het mis.

http://users.scoutnet.be/test

Joris (en anderen?) zijn de laatste tijd bezig geweest aan een aparte site van Scoutnet. Er werd ooit eens op een IRC-vergadering aangehaald dat mensen die Scoutnet niet kennen op de huidige site niet veel te zien krijgen. Het is dus de bedoeling dat die site de mensen overtuigt om hun site bij Scoutnet onder te brengen. Een site dus waar Scoutnet voorgesteld wordt, wie en wat is Scoutnet... Het was vooral belangrijk dat die site er grafisch beter uit zag.

De site zou in de laatste fase zitten maar is nog niet helemaal af. Aan ons om hier meteen een sitecheck op te doen voordat ie echt online gaat (en dus het www-adres vervangt).

[edit] ondertussen online op http://www.scoutnet.be


Laatst gewijzigd door Sibbe op 13 Mrt 2004 10:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2004 9:59 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
Enkele dingetjes:

Beetje "té standaard gemiddelde hostingsfirmawebsite" is mijn eerste indruk. Ik veronderstel dat die foto's van hippe kostuumpeten vervangen worden door de scoutsfoto's waar jorisp een oproep voor deed? 'k Zal ook eens in ons archief duiken.
Misschien toch site uitsmeren over hele breedte ?
Ik zou alle U 's vervangen door je's (nu is 't een mengelmoes...)
Lettertype mag voor mij ook wat groter.

Bart


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2004 22:52 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Jul 2003 23:00
Berichten: 96
Woonplaats: edegem
zekerenvast ni slecht, maar heb ook wel de neiging om aan een ander hosting bedrijf te denken. Vervang die saaie pieten eens door mensen in scoutsuniform. Of een reeks van scoutsfoto's. Er zijn genoeg mensen die hun foto's in bruikleen willen geven denk ik wel. Je kan bijvoorbeeld elke maand een andere groep hun foto's er op tonen (met dan bijvoorbeeld ne link naar hunne site, geeft ook een idee wat men doet met jullie hosting...)

De letter grootte stoort me ni echt.
Wat me wel stoort is dat 'sorry dat ik dat zo uitleg, mislukte spinnenwebje. Dat kan verzorgder, nu ist precies een paint-tekeningetje.

greetz
Tomas


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2004 1:28 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
En ondertussen al echt online zie ik. Wij mogen onze bookmarks aanpassen naar forum.scoutnet.be?

Mijn eerste indruk was van, waaaw cool. Komt heel professioneel over, misschien zelfs té. Zouden nieuwe leden (beginnelingen) niet afgeschrikt worden?
Nadat ik zo alle pagina's bekeken had, had ik toch het gevoel dat ik op een template zat.

Er is niets mis met templates, de layout van ons intranet was vroeger ook een template (http://www.oswd.org). Maar het geeft toch een onpersoonlijker gevoel, daarom treed ik ook mijn twee voorgangers bij, we moeten helpen zoeken naar echte scoutsfoto's. En het spinneweb kan idd beter.

Qua inhoud heb ik alweer heel wat bijgeleerd over Scoutnet. Ik kijk al uit naar de Pro-account en zie dat er nu ook tarieven zijn voor meer ruimte of trafiek. Mijn groepsleiding heeft al toegezegd dat we meer mogen uitgeven voor de site als het nodig is, en ik zal wel zorgen dat het nodig is :-)

Heel vreemd, ik zie niet echt een vaste structuur in de site, maar ik vind wel altijd terug wat ik zoek en ook nieuwe dingen. Een verwijzing naar de sites die momenteel bij Scoutnet staan zou leuk zijn voor nieuwe gebruikers ('links' of 'leden' op de community hier).

300 groepen op Scoutnet wil zeggen dat nog niet de helft van de scoutsgroepen Scoutnet ontdekt hebben. Er is nog groei mogelijk. Ook nog franstalige plannen zie ik.

Met de foto's moet het persoonlijker, meer 'scouts' worden!


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2004 9:13 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
Sibbe schreef: "Met de foto's moet het persoonlijker, meer 'scouts' worden!"

En als 't van mij afhangt: liefst zo snel mogelijk. Gelijk het nu is, vind ik het echt vreselijk. Dus stel ik voor om meteen allemaal alternatieven te maken voor de bestaande prentjes.

huidig: http://www.scoutnet.be/img/connecting.jpg

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2004 9:21 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
huidig: http://www.scoutnet.be/img/horden.png

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2004 10:16 
Offline
Site Admin
Site Admin

Geregistreerd: 30 Sep 2002 23:00
Berichten: 1806
Sibbe, de link naar de site waar we onze inspiratie haalden, heb ik verwijderd.

En inderdaad, dat zijn de fotos die we nodig hebben! blijven zoeken en posten! alvast bedankt.

Da spinnewebke kan zeker beter. iemand? (mss. toch beter ons 'spinneke' als logo gebruiken?)

Er is inderdaad nog ruimte om te groeien. Het is alvast mijn ambitie om alle scoutsgroepen op scoutnet te krijgen.
Willen we dit waarmaken dan hebben ook wij je hulp nodig. -- webmaster helpen scoutnet --

Bart, kan je het origineel van die foto eens posten of mailen?

Ook goed idee om 'linken' te voorzien naar de websites van scoutnetters.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2004 10:49 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Woeps, tis geen free template ofzo? Sorry voor de link dan, in die paar uren zullen ze da nie opmerken in hun logs.

Ondertussen heb ik al wat foto's voorgesteld in het topic daarover.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2004 15:04 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
All right. Een nieuwe Scoutnet-site, die vraagt om een sitecheck. Ziehier mijn opmerkingen/indrukken:

> Mijn eerste gedacht was: oei, zo serieus? Ik bedoel dat de site erg professioneel overkomt, en in die zin het vrijwilligerswerk van Scoutnet in een donker hoekje zet. Ik had eigenlijk gedacht dat het beetje een "scoutievere" site zou worden, speelser. Foto's van scouts zullen natuurlijk al veel doen.

> In een tweede indruk begin ik geïnteresseerd rond te klikken, maar voor ik het besef weet ik niet goed meer waar ik eigenlijk ergens in de site zit. Misschien ligt het aan mij (wáárschijnlijk :wink: ), maar misschien ligt het ook een beetje aan de structuur van de site. De titels bovenaan zijn niet altijd consequent (bv.: normaal zie je er altijd het hoofdonderdeel, bv. "Hosting" bij het surfen op de pagina's extra en basic, maar bij "Domeinnamen" komt er dan weer een eigen titel). Ik heb ook de indruk dat de links mij té vaak naar één en dezelfde pagina brengen.

> "Online Privacy" en "Data Protection" leiden naar dezelfde pagina.

> De zoekfunctie bovenaan elke pagina werkt (nog) niet? Dat is waarschijnlijk ook de reden dat de rode pijl niet als knop werkt. Voorlopig dan maar weglaten?

> De knoppen bovenaan zijn niet allemaal hetzelfde. Zo verschilt de achtergrondkleur van "Nieuws" en "Contact" met de achtergrondkleur van "Home", "Over Scoutnet" en "Lid worden". De "O" in "over Scoutnet" moet met een hoofdletter, hetzelfde geldt voor de "L" in "lid worden".

> Zoals al ergens anders gezegd, zou ik het zwart-wit spinnenweb linksboven vervangen door het Scoutnet-logo: spin + kaartje van België + "Scoutnet.be - we connect scouts".

> De vraagtekentjes (figuurtjes) bij "Hosting - overzicht" doen hun werk niet, want ze geven geen verdere info.

> Het is soms niet duidelijk wat links zijn, en wat niet. Vb: Nieuwspagina: er is geen verschil tussen de subtitels en de link forum.scoutnet.be.

> Bij de link "Abonneren op e-nieuwsbrief" verwachtte ik geen algemeen contactformulier.

Ziezo. Mijn besluit is iets in de zin van: het is goed dat er (eindelijk) een algemene Scoutnet-site is. Dat is een goeie zaak voor iedereen die Scoutnet niet kent en er kennis wil mee maken. Toch had ik andere verwachtingen van de site: eentje die creatiever zou zijn. Maar dat kan altijd nog komen natuurlijk.

Scoutnet doet het goed!

To

Btw: het lijkt mij goed dat Scoutnet een eigen stijlspoor opstelt en dat nadien ook gebruikt. Dat stijlspoor zou dan in de mate van het mogelijke moeten terugkomen in al de verschillende deelssites van Scoutnet, maar ook in brieven, mails of andere communicatiekanalen. Ons webteam stelde er ook eentje op vóór we aan onze nieuwe site begonnen. Zeker niet overbodig wanneer je met verschillende mensen aan een website werkt en wil dat overal dezelfde regels gehanteerd worden!


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2004 20:53 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Nov 2003 0:00
Berichten: 30
Ik vind het menu(bovenaan) persoonlijk niet zo geslaagd. Die home is bijvoorbeeld niet zo goed leesbaar. Verder zijn er, volgens de weergave op mijn pc, twee kleuren aanwezig in het menu. Is daar een reden voor, anders zou ik alles in hetzelfde kleur maken. Ook het spinnenwebje past niet. Verder ziet alles er goed uit.

http://www.tilleghem.be


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: mooi mooi
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2004 23:26 
Offline
Site Admin
Site Admin

Geregistreerd: 08 Aug 2005 21:32
Berichten: 9
hehe een hele verbetering die nieuwe site, proficiat hij ziet er mooi uit ;-)

als ik dan toch wat opbouwende kritiek(feedback) mag geven (en het is hier al gezegd) die corporate images en ja ik mis ook het lijstje van scoutnet leden (stond vroeger op users.scoutnet.be). Was wel leuk om de laatste nieuwe sites eens te bekijken.

Voor de rest zijn jullie zeer goed bezig (meer dan 600 leden in de community, dat kan tellen).

groetjes,

bram


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.