Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Apr 2024 0:36

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2004 12:29 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Mrt 2004 0:00
Berichten: 6
Hier is mijn eerst probeersel. Ik heb deze gemaakt in Dreamweaver MX 2004. Het wel nog een probeersel, het is de bedoeling dat deze wel nog uitgebreid wordt. Tevens zijn de foto's ook nog niet upgeload.
PS weet er iemand een heel eenvoudige manier om een propere gallery in te voegen. Ik ben wel een totale leek in PHP.

http://users.scoutnet.be/AkabeSintUrsmarus

Groeten Pepijn en alvast bedankt voor de hulp

mod: 19 maart


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2004 22:21 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
Deze is open.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2004 11:38 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Sep 2002 23:00
Berichten: 137
Woonplaats: Gent
- nu heb ik het gevoel dat er 2 "welkompagina's" zijn. Eerst klik je op logo om site binnen te gaan en dan staat er weer een pagina met enkel "welkom..." Fin, je snapt wel wat ik wil zeggen. Zo'n intropagina kan ermee door, maar dan verwacht ik op de eerste echte pagina ook wel al wat info (aankondiging activiteiten, laatste nieuwtjes, ... )
- gebruik niet te veel kleurkes. Bv contactpagina: zwart, rood, grijs en wit. Ik zou gaan voor een tekstkleur en een linkkleur. Opvallen van tekts kan dan met vet of cursief of onderlijnen.
- Die navigatie vind ik vreselijk moeilijk. Die links onderaan helpen wel. 't Zou misschien leuk zijn mocht je site ook toegankelijk zijn voor de akabe-leden en dan lijkt me een duidelijke navigatie een must (en dus niet dat kleine dingetje met die bollekes)
- foto-album: zo zijn er genoeg te vinden op 't net (bv http://www.hotscripts.com) Als je echt niks van php kent en je wil snel een album online, zou ik starten met een of ander programmatje dat een html-pagina-foto-album genereert. Als je wat geprutst hebt met php is het gebruiken van een php-album geen probleem meer.

Blijven prutsen en foefelen en proberen en 't komt dik in orde (denk dat de meeste zo begonnen zijn ;-) )

Bart


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2004 14:08 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Ik was hem een beetje uit het oog verloren, maar zoals de traditie het wil: geen sitecheck zonder mijn opmerkingen.

> Eerste gedacht: lang geen slechte site voor "een eerste probeersel"! Ik merk dat je met templates werkt, je maakt waarschijnlijk gebruik van een programma'tje?

Dan maar gewoon wat tips of suggesties:
> Probeer je afbeeldingen niet te vervormen. Als de originele figuren te groot/klein zijn, bewerk ze dan met een fotobewerkingsprogramma naar de juiste grootte. Als je ze gewoon aanpast door het opgeven van een width/height, dan maken de browsers een beetje een soep van (vervormingen).

> Ik merk dat de fotopagina staat op photo's.htm. Dat accent zou je moeten vermijden in bestandsnamen, net als spaties of andere speciale karakters.

> Wat de foto's betreft, zou ik in jouw geval ook opteren voor het systeem dat bmollet voorstelt. Het huidige systeem, waarbij een foto telkens in een popup verschijnt, vind ik geen goed idee.

> Ik neem aan dat het maar een begin is voor een meer uitgebreidere site. Een maandprogramma/activiteitenkalender is zeker een goed idee. Misschien zou je ook de informatiepagina nog wat kunnen uitbreiden (info over wie precies welkom is in jullie akabegroep, waar jullie lokalen liggen, hoeveel leden/leiding jullie scoutsgroep telt,...). Een gastenboek is altijd tof om bezoekers de kans te geven te vertellen wat ze van je site/jullie groep vinden.

Ziezo. Maak er iets tof van, je bent goed op weg!

To


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.