Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 20:53

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: www.18bp.be
BerichtGeplaatst: 06 Feb 2005 13:42 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 Nov 2003 0:00
Berichten: 6
Ik heb als ex groepsleidster mezelf geengageerd om deze site ineen te boxen. Ik ben gestart met kennis "nul" en dit is het uiteindelijke resultaat.
Vermits ik maar een amateurke ben denk ik dat er wel veel zaken zijn die beter kunnen. Graag dus jullie reacties, maar formuleer je uitleg op een begrijpelijke manier aub!

PS: ik zou graag een forum op deze site hebben. Indien iemand me kan doorverwijzen naar een eenvoudig nederlandstalig stapppenplan om dit te realiseren dan ben ik u zeer dankbaar.


Groetjes, Inventieve Seriema


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Feb 2005 13:17 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Jan 2003 0:00
Berichten: 221
Woonplaats: Scheldewindeke
Het mag zeker gezien zijn, maar zelfs de beste site kan nog verbeteren, dus ook deze site. We zijn hier trouwens allemaal amateurs.

Blijkbaar is 25% van je bezoekers niet echt welkom, want dat is zowat het aantal mensen met resolutie 800x600. Het is helemaal niet nodig die mensen uit te sluiten. Door het linkerframe weg te laten (dat eigenlijk toch overbodig is) zou je site ook geschikt zijn voor die mensen.

Bij mij valt er een gedeelte weg van het rechterframe (en ook bij het linkerframe). Minder inhoud of scrollbars lijken een 'oplossing'.

Je geeft een aantal afbeeldingen kleiner weer dan ze in werkelijkheid zijn. Dat zorgt ervoor dat er meer gedownload moet worden dan nodig.

Overload aan frames.

Het is zeker een bruikbare site voor jullie leden en leiding. Als je tijd en zin hebt om verder te kijken dan Frontpage, is volgende site zeker aan te raden:

http://www.htmldog.com/

Met de kennis die je daar kan opdoen, kan je frames en tabellen overboord gooien en nog vele andere verbetreingen maken.

_________________
Als het konijn niet in de hoed wil ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Feb 2005 0:14 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2002 23:00
Berichten: 209
Woonplaats: Kortrijk, Gent, Antwerpen
De site ziet er eigenlijk heel goed uit, proficiat daarvoor.

Ik wil je wel enkele zaken aangeven waarmee je site op technisch- en gebruikersvlak echt beter wordt.

Zoals mijn voorganger al zei, je kan frames gerust achterwege laten. Hiervoor hoef je slecht één heel klein stukje php te kennen en dat is de functie include(). Op zich zelfs eenvoudiger dan frames.

Ander punt is je intro. Heel leuk maar na één bezoek gaat dit al snel vervelen. Het is extra werk, extra download en eigenlijk heeft je bezoeker er niets aan. Gewoon weglaten die boel, Flash is goed voor andere zaken.

Je wil blijkbaar graag een forum. Hoewel ik niet zo te vinden ben voor een openbaar forum (voor leden) kan ik je wel zeggen dat phpBB iets voor u is. Ervaring heb ik er niet mee maar google wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Feb 2005 11:59 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Op zich is het inderdaad best aangenaam om even op jullie site te vertoeven. Een paar kleine tips:

> Inderdaad, frames maken het je echt niet makkelijk. Momenteel surf ik met een 1024px-scherm in Firefox en de pagina home_links.htm is niet helemaal zichtbaar (het onderste stukje valt weg).
> Ook het submenu ziet er in FF een beetje raar uit: de subitems verschijnen door de dubbele groene lijn in plaats van erboven (waardoor je een soort doorhaalde tekst krijgt).
> Ook het rechterframe ziet er blijkbaar anders uit als ik het vergelijk met IE: in FF vind ik geen teller terug, en geen "actueel". Het eerste wat ik te zien krijg is "zondag 6" (ik had dus ook niet door dat de kalender over december gaat; kan vervelend zijn :wink: ). In IE is het rechterframe dan weer te lang zodat het "jarigen-varkentje" er niet helemaal op staat, en ook het Scoutnet-logo onzichtbaar is in mijn venster.
> En tot slot: als ik van jou was, zou ik eens piepen bij wat php allemaal kan. Ik kan me inbeelden dat het nu ontzettend veel werk is om alles manueel aan te passen en te updaten. Php kan je er bij helpen!

O ja, phpBB is inderdaad een goed en eenvoudig (lees: gebruiksvriendelijk) forum. Ik merk net dat hun site offline is na een ernstig incident met hackers, maar je kan alle bestanden via deze link. Installatie is niet moeilijk:

> Alles unzippen & uploaden naar je Scoutnet-account (de map "docs" hoef je niet te kopiëren)
> Chmod de toegangsrechten van het bestand config.php naar 666 ofte -rw-rw-rw- (met je ftp-programma)
> Surf naar http://www.18bp.be/phpBB2/install/install.php en vul de velden in. Je laat best staan wat phpBB zelf al heeft ingevuld.
> Daarna moet je het bestand config.php chmodden naar 644 ofte -rw-r--r-- en de mappen "contrib" en "install" verwijderen.
> Je forum is nu bereikbaar via http://www18bp.be/phpBB2/. Je kan inloggen met je gekozen Administrator-gebruikersnaam/wachtwoord en fora beginnen aanmaken via het admingedeelte van de site.

Wel belangrijk: je moet een mySQL-database hebben. Als je die nog niet hebt, kan je ze aanvragen via de my-site.

Succes ermee!

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Feb 2005 17:58 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Je site ziet er heel leuk uit voor een eerste poging! Gevoel voor design en grafiek heb je blijkbaar wel, nu technisch nog wat bijschaven (To, sibbe en sn1029 haalden enkele goeie puntjes aan) en je bent goed op weg voor een prachtige website :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Dankjewel
BerichtGeplaatst: 20 Feb 2005 3:28 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 Nov 2003 0:00
Berichten: 6
Alvast bedankt voor deze reacties met zeer nuttige opmerkingen.
Ik deze zeker gerbuiken om de site te verbeteren!


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Sep 2005 20:04 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Jan 2003 0:00
Berichten: 5
Woonplaats: Gent
idd puike prestatie voor een eerste site !!! knap.
alsik toch met een minpuntje mag komen aandraven? 't grbuik van tables voor opmaak? aw :p
probeer er zelf vanaf te geraken ... en CSS helpt daar aardig bij !!!

succes
yeppie

_________________
Pientere Timka
http://www.olvglimlach.be


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 06 Sep 2005 23:11 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Sep 2004 23:00
Berichten: 22
Veerle_Hendrickx schreef:
Ik ben gestart met kennis "nul" en dit is het uiteindelijke resultaat.

Yep same here ... ben zonder kennis geboren.. en kijk eens aan..:)

los daarvan.. propere site met nog wat afwerkingsfoutjes , maar een site is eigelijk nooit helemaal af.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Sep 2005 9:09 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Jul 2003 23:00
Berichten: 96
Woonplaats: edegem
kben al jaloers,
een extra impuls om ook onze "beginnende" site eens eindelijk on-line te krijgen..


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.