Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 20:11

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten. U kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: hotmail
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006 21:10 
Offline
Site Admin
Site Admin

Geregistreerd: 30 Sep 2002 23:00
Berichten: 1806
er is een probleem met de mailinglijsten wanneer je vanaf een hotmail-account mail stuurt naar een mailinglijst. De hotmail adressen die op deze mailinglijst staan ontvangen de mail niet.

Een voorlopige (pseudo) oplossing is geen mail versturen vanaf je hotmail account.

We hopen zo snel mogelijk een verklaring te vinden voor deze vreemde hotmail actie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2006 9:11 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005 0:00
Berichten: 353
zalige pseudo-oplossing :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2006 10:25 
Offline
 
 

Geregistreerd: 06 Aug 2006 23:11
Berichten: 21
Wat bij mij precies ook niet lukt is om mails te sturen nààr een hotmail-adres, onrechtstreeks via een email-alias. Kan het zijn dat het dus in beide richtingen niet lukt?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2006 15:04 
Offline
 
 

Geregistreerd: 27 Aug 2005 16:13
Berichten: 50
Woonplaats: Deurne
Is er nog steeds geen oplossing?

Momenteel heb ik met aliassen gewerkt, maar dat is ook verre van ideaal.

Mss eens opnieuw configureren/installeren? Of iets anders?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Aug 2006 9:46 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Aug 2006 21:15
Berichten: 24
Woonplaats: Wezembeek-Oppem
Mailinglisten hebben gewerkt, maar nu krijg ik vandaag ineens deze error als ik naar de mailinglist wil sturen. (Heb niet aan mailinglisten of mailaliassen veranderd)
Code:
Reporting-MTA: dns; leeuwarden.scoutnet.be
Received-From-MTA: DNS; bay0-omc3-s6.bay0.hotmail.com
Arrival-Date: Thu, 31 Aug 2006 10:43:53 +0200

Final-Recipient: RFC822; leiding@reynaert-beatrijs.be
X-Actual-Recipient: RFC822; sn1229_0@leeuwarden.scoutnet.be
Action: failed
Status: 5.4.6
Last-Attempt-Date: Thu, 31 Aug 2006 10:43:56 +0200

_________________
Da plakt nogal tegen mijn bericht


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Aug 2006 9:59 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Aug 2006 21:15
Berichten: 24
Woonplaats: Wezembeek-Oppem
Bon, nu zie ik dat alle mailinglistbestanden 0 bytes als grootte hebben snXXXX_X, klopt dit? terwijl ik dit typ zijn ze weer ineens allemaal gevuld 8O Begrijpen wie begrijpen kan.

_________________
Da plakt nogal tegen mijn bericht


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Aug 2006 11:53 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
Wij hebben ook problemen (allé ik toch)...
Er is een mail gezonden naar een mailinglist en die is bij sommigen toegekomen en niet bij mij (terwijl ik nog nooit problemen heb gehad ..)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Aug 2006 13:47 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
We hebben eergisteren het mailsysteem aangepast van mbox naar maildir (zie topic mbox -> maildir). Normaal gezien zou alles moeten functioneren als vroeger, maar kijk zeker na of alles nog werkt/in orde is als je .procmail gebruikt.

Als je twijfelt of vragen hebt, stuur je ons best een mailtje via info@scoutnet.be.

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Aug 2006 13:57 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
Wij gebruiken geen procmail ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Aug 2006 14:58 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Aug 2006 21:15
Berichten: 24
Woonplaats: Wezembeek-Oppem
Bolle schreef:
Wij gebruiken geen procmail ...

hier ook nooit procmail gebruikt
Code:
----- Transcript of session follows -----
554 5.4.6 aliasing/forwarding loop broken

Vermoed dat het probleem bij de aliassen ligt in de backroom

_________________
Da plakt nogal tegen mijn bericht


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Aug 2006 17:16 
Offline
Site Admin
Site Admin

Geregistreerd: 30 Sep 2002 23:00
Berichten: 1806
Dit is het antwoord van Microsoft op de vraag waarom er mail berichten verdwijnen. Ik heb het belangrijkste gemarkeerd:

Hotmail schreef:
Hi,


We have identified that messages from your IP’s are being filtered based on the recommendations of the SmartScreen filter. One possible explanation for this is the automatic forwarding of unfiltered inbound messages, including spam messages, to MSN/Hotmail addresses. SmartScreen is the spam filtering technology developed and operated by Microsoft. SmartScreen is built around the technology of machine learning. SmartScreen’s filters are trained to recognize what is spam and what isn’t spam. In short, we filter incoming emails that look like spam. I am not able to go into any specific details about what these filters specifically entail, as this would render them useless.

However, we also base our spam rating on the reputation of the sender. One way to positively impact the reputation of your IP is to obtain SPF/Sender ID records. This technology allows SmartScreen to better track emails from your IP, weeding out spoofed messages. You can find additional information on creating SPF records at http://www.microsoft.com/senderid.

Please confirm that your emails comply with MSN Hotmail’s technical standards. This information can be found at: http://advertising.msn.com/adproducts/Email_TechStd.asp.


Hotmail also has a sender complaint feedback loop program Junk Email Reporting Program (JMRP). Enrollment in this, free of charge, program will benefit you as a sender as it will keep your e-mail lists updated and populated with interested MSN Hotmail Customers. Participation in this program will remove those MSN Hotmail Customers who do not want to receive e-mails from your company. If you are interested in joining this program please email HMJMRX@microsoft.com.

While using the SNDS tool, enrollment in the JMRP or having your IPs registered with Sender ID will not allow emails from your mail servers to bypass our filters, these are in place to help legitimate companies deliver their emails to Hotmail Customers. Many legitimate mailers and marketers have qualified an d joined this “white listing” program to improve mail deliverability and decrease email from being filtered to the Junk E-mail Folder. Sender Score is a third party program, administered by Return Path. Sender Score (http://www.senderscorecertified.com) is the only White Listing service to which we subscribe.


Thanks

Tarun

MSN hotmail Domain Support


We zijn testen aan het doen met die spf-records.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Aug 2006 23:31 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
Mooi zo ...

Eindelijk wat medewerking/uitleg van hun kant.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Sep 2006 14:02 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Aug 2006 21:15
Berichten: 24
Woonplaats: Wezembeek-Oppem
Bij ons blijkt het weer te werken na een dag te hebben plat gelegen. Ik vind het wel sneu als het zou gebeuren als de ouders iets naar de leiding willen sturen en alleen error reports terg gestuurd krijgen

_________________
Da plakt nogal tegen mijn bericht


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Okt 2006 19:16 
Offline
Site Admin
Site Admin

Geregistreerd: 30 Sep 2002 23:00
Berichten: 1806
om deze "hotmail kwestie" te omzeilen kan je gebruik maken van procmail. Hiermee ga je alle mail (ipv direct te forwarden naar de adressen op de lijst) laten toekomen op de server waar je deze door procmail verder laat afhandelen.

zo ga je te werk: ACTIVERING PROCMAIL

1) mocht "shell access" nog niet geactiveerd zijn, stuur mail naar info@ met de vraag.

2) maak een directory ".procmail" in je home-directory
in de directory zet je een file "accountnaam.rc" met volgende inhoud:

Code:
VAN=`formail -rtzxTo:`
SENDMAILFLAGS="-oi -f $VAN"
SUBJ=`formail -x"Subject: "`
:0:
{
:0c
* ^(To|Cc).*xxx1@domeinnaam\.be
{
:0f
| formail -I"Subject: [subjectprefix] $SUBJ"
:0
! snyyyy_z@scoutnet.be
}

:0c
* ^(To|Cc).*xxx2@domeinnaam\.be
{
:0f
| formail -I"Subject: [subjectprefix] $SUBJ"
:0
! snyyyy_z@scoutnet.be
}


}
:0:
{
:0 fw
| formail -i"Subject: [ONBESTAAND] $SUBJ"
:0
! catchall@domeinnaam.be
}


z = nummer van de mailinglijst
yyyy vervang je door je sn-nummer
xxx1 is de emailalias naar de eerste mailinglijst
accountnaam en domeinnaam pas je ook aan.
subjectprefix = tekst die je kan toevoegen in de subject van de mail
het laatste gedeelte is de "catch-all"
vervang catchall@domeinnaam.be door het emailadres waar je alle niet-gedefinieerde mail wil laten terecht komen.
Hier in het voorbeeld zijn er 2 lijsten gedefineerd. Je kan natuurlijk meerdere lijsten aanmaken.

3) in je home-directory plaats je een file ".procmailrc"
deze ziet er zo uit:

Code:
PMDIR=$HOME/.procmail
DEFAULT=/var/spool/mail/snyyyy
LOGFILE=$PMDIR/log
INCLUDERC=$PMDIR/accountnaam.rc


4) kreeg je reeds bevesting van scoutnet dat "shell access" geactiveerd is?

5) in de home-directory zet je een file ".forward" met daarin:

Code:
"|IFS=' ' && exec /usr/bin/procmail || exit 75 #snyyy"


6) laat de catchall in de emailaliases verwijzen naar snyyyy
dus in je emailaliases schrijf je :
@domeinnaam.be snyyyy
verwijder in de emailaliases alle verwijzingen naar een mailinglijst:
xxx1@domeinnaam.be snyyyy_z (deze lijnen moeten er dus uit)
(of indien je nog met de "file" emailaliases werkt is dit xxx1@accountnaam.scoutnet.be snyyyy_z)

7) klaar.


Er is ook een nieuw (2de) mailinglijst systeem geinstalleerd.
Kandidaten voor stress-testing mogen zich steeds melden op info@

Verder wil ik nu ook al even melden (we komen hier later uitgebreid op terug) dat het belangrijk is dat de emailadressen in de lijst correct zijn. Yahoo bv. gaat de afzender van lijsten met meerdere foutieve emailadressen al gauw op hun blacklist zetten.
Lijsten met heel veel adressen worden dan ook beter op een andere manier verstuurd. Hiervoor zal je "mass mailing" kunnen gebruiken. (zijn we momenteel ook aan het testen)


Laatst gewijzigd door jorisp op 28 Nov 2006 17:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Nov 2006 11:29 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2002 23:00
Berichten: 65
Woonplaats: Puurs
Hoi,

Wou dat procmail ook eens testen aangezien het makkelijk is om je mailberichten te taggen zodat ik direct een overzicht heb van welke mailinglijst een bepaalde mail nu komt.

Ik heb de verschillende stappen gevolgd, maar spijtig genoeg is het niet gelukt om dit werkende te krijgen.

Bij onderdeel 6 lees je dat je in de grote tabel waar je alle mailaliassen definieerd moet schrijven dat:

@scoutskalfort.be sn0710

Dit heb ik geprobeerd maar het lukte niet, zelfs sn0710 vervangen door sn0710@scoutnet.be lukt niet.

Verder lees ik hier dat er een 2de nieuw mailinglijst-systeem is, kan je hier ook de mails taggen? of weet er iemand wat er verkeerd is zodat ik toch dit procmail werkende krijg.

ALvast bedankt, Wim
Scouts Kalfort


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten. U kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.