Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 6:46

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 Jun 2005 9:21 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Apr 2005 23:00
Berichten: 31
ik heb verschillende phpbb-stijlen gemaakt: genaamd rood, blauw,...
normaal kunnen de gebruikers van het forum dan kiezen welke stijl ze willen, en zolang ze ingelogd blijven, hebben ze dezelfde kleur

nu wil ik dit anders:
ik wil voor elk lid, een eigen pagina geven (beetje gelijk een msn-spaces) , voor deze pagina kunnen ze dan de kleur kiezen. Als dan iemand surft naar die pagina, is zowel de pagina, als het forum in dezefde kleur, maw. kleur van forum hangt niet vast aan gebruiker, maar aan pagina, waarin het ge-included wordt.(vb. in de url staat dan de kleur.

hoe doe ik dit?

(ik kan goed werken met css maar niet echt met tpl)
(de site bestaat nog niet, maar ik zou da graag zo maken)

_________________
aparte seriema
http://sjors.be/jamboree
http://100jaar.gouwheide.be


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Jun 2005 12:44 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Als ik het goed begrijp, wil je de door een gebruiker ingestelde stijl van het forum ook op andere plaatsen gebruiken?

In de tabel users is een veld user_style met daarin het nummer van de gewenste stijl. 't Komt er dus op aan dat nummer ook op andere plaatsen op te vragen (voorwaarde is wel dat je gebruiker zich ook op de andere plaatsen van de website kenbaar maakt, door bijvoorbeeld ingelogd te zijn). Het nummer verwijst dan naar het veld themes_id in de tabel themes.

Als je wil weten waar de gekozen css-instellingen van een gebruiker op een forum-pagina worden ingevoegd: in de page_hearder.php (bevindt zich in de map includes) op regel 405 (als je versie 2.0.15 gebruikt).

Is dat een beetje het antwoord op je vraag?

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Jun 2005 9:44 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Apr 2005 23:00
Berichten: 31
euh, ik weet het niet goed, ik zal het eens duidelijker proberen uit te leggen

ik heb het domein jinternet.be aangemaakt

doelstellingen
:arrow: ik wil een algemene site op http://www.jinternet.be
:arrow: daar staat alle algemene informatie op, een forum,...
:arrow: ik wil ook voor elke jin een 'eigen pagina' maken,
:arrow: vb. 2 jins jan en piet
:arrow: die eigen pagina kan elke jin dan aanpassen zoals hij/zij zelf wilt
:arrow: op die pagina kunnen ze ook zelf info zetten over zichzelf, hobby's...
:arrow: ze kunnen ook de kleur veranderen: jan kiest vb. groen, piet voor blauw
:arrow: als piet of een bezoeker dan op de pagina van jan komt is die groen
:arrow: in de pagina kan je ook het forum openen
:arrow: als piet (of jan of een bezoeker) op de pagina van jan het forum opent, moet dat forum dus ook groen zijn.

hoe wil ik het doen:
:arrow: subdomeinen, jan.jinternet.be verwijst naar jinternet.be/index?jin=jan
:arrow: als je het forum laad in de pagina van jan: jinternet.be/index?jin=jan&include=foum
:arrow: alle jins en andere geregistreerden kunnnen een thema kiezen op het forum: vb van stijlen: rood, groen, geel,... (ik heb meerdere stijlen gemaakt dus dit marcheert, daar moet ik niets meer aan doen)
:arrow: er bestaat een functie in phpbb dat de gebuikers een stijl kunnen kiezen, maar dat die genegeerd wordt en vervangen door de standaardstijl.
:arrow: ik zou nu willlen dat als iemand naar deze pagina gaat: jinternet.be/index?jin=jan&include=foum, dat zijn persoonlijke stijl genegeert wordt en dat de stijl van jan gebruikt wordt.

_________________
aparte seriema
http://sjors.be/jamboree
http://100jaar.gouwheide.be


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Jun 2005 10:54 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
Begin eerst met de site, en leg dan de link met het forum.

Eerst stappen en dan lopen ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Jun 2005 13:50 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Hmm, ik denk dat het toch niet slecht is om met dat plan van in het begin rekening te houden...

Ik heb even in de phpBB-code zitten snuffelen, maar die is en blijft toch wel verdraaid ingewikkeld. *Ergens* (niet in de templatefiles natuurlijk) moet er in die code iets te lezen zijn als "zoek in de tabel users naar het gewenste thema (user_style); vang die gegevens op en steek ze in de array $theme. Wat je moet doen als je dat gevonden hebt (be sure: dat wordt zoeken geblazen!), is niet de gegevens van de geregistreerde user selecteren, maar die van de juiste jinner.

Ik zou daarom het userid van de jinner op het forum (tabel users dus) ergens bijhouden. Misschien best laten opzoeken bovenaan in je index.php-code? (mbv naam: "jan" > zoek in forum-tabel naar deze gebruiker, en steek de waarde van zijn userid in een variabele)

Als je dat userid hebt, maak je op de juiste plaats in het phpBB-forum de aanpassingen zodat niet van de ingelogde gebruiker het thema wordt gebruikt, maar van de gebruiker met userid in onze variabele van hierboven.

phpBB is een erg goed forum, maar als je zelf wat dingen wil aan gaan aanpassen, wordt het best moeilijk.

To


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.