Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 6:30

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 27 Okt 2005 12:23 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Bolle schreef:
Kga het even anders stellen ...

Zou het mogelijk zijn om als een gebruiker in het leidingsgedeelte zit, hem ook toegang te geven naar phpbb ?

Denk gewoon die sessie aanmaken zeker ?

Denk dat het al moet lukken door gewoon een cookie aan te maken die de permanente login gegevens bezat. Maar die cookies zijn meestal geincrypteerd en zo, dus hoe je het precies moet doen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: re
BerichtGeplaatst: 28 Okt 2005 14:30 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
erm?
Dit marcheert gewoon direct normaal zenne...
Want als je in het leidersgedeelte zit, ben je eigenlijk ingelogd via phpbb...
En de permissies kun je baseren op dezelfde groups...

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2006 14:49 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
Zijn er ondertussen nog mensen die ervaringen hebben met het loginsysteem van phpBB te hergebruiken?

Ik ben nl. nog steeds van plan om een soort (beperkt) cms systeem te maken (zoals in dit topic vermeld.
Hetgeen ik wil bereiken ligt vrij hard bij dat van phpBB, behalve dat ik veel meer gegevens over leiding, oudleiding en andere medewerkers wil houden (die nu al in een tabel zitten) aangezien ik deze gegevens ook op andere plaatsen wil gebruiken (zoals adressenlijst). Ook wil ik adhv groepen mailinglijsten gaan aanmaken.

Er zijn uiteraard ook gewone forumgebruikers die niet in mijn eigen tabel zitten (zoals leden, hun ouders)

Je mag toch rekenen dat ik op termijn een 30-tal groepen zal nodig hebben (of misschien meer als ik voor leden ook groepen ga maken), en misschien wordt het dan wat moeilijker met phpBB? Ik ga heb dus vooral een aantal zelfgeschreven dingen en wil er nog bijmaken die ik wil centraliseren in één systeem.

Iets in de trend van scoutseeklo zoals in
dit topc lijkt me wat ik van plan ben. Deze werkt blijkbaar ook via phpBB maar ik weet niet of er van groepen wordt gebruikgemaakt. Thijsvdv? (ik dacht met userlevels, maar dit zou voor mij iets te beperkt zijn.)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2006 15:20 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Geert82 schreef:
Zijn er ondertussen nog mensen die ervaringen hebben met het loginsysteem van phpBB te hergebruiken?

Ik heb gisteren rap rap iets geschreven om de commentaar functie van het fotoboek van onze gouw te integreren in phpBB, adhv van deze uitleg http://www.sollu.com/solutions/post-7.html die Velle hier eens gepost heeft.

Voorbeeld: http://gouwnoordzee.be/gouw/fotos.php?& ... CT0306.JPG

Als je commentaar wil posten neemt die dus automatisch de naam waarmee je bent ingelogd, bij de commentaren die er al zijn toont hij automatisch de avatars.

Deze regeltjes vullen $userdata met alle info over de huidig ingelogde user:
Code:
define('IN_PHPBB', true);

$phpbb_root_path = "./phpBB2";
include($phpbb_root_path . 'extension.inc');
include($phpbb_root_path . 'common.php');
include($phpbb_root_path . 'config.php');

$userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_INDEX);
init_userprefs($userdata);


Met print_r($userdata) kan je dan eens vlug overlopen wat daar allemaal inzit.

Hoe je een login formpje moet laten tonen in je gewone pagina's ben ik nog niet aan uit. Maar Velle heeft dat al gevonden denk ik?

Als je gegevens wilt opvragen over een andere user dan die die ingelogd is kan dat met:
Code:
$someuserdata = get_userdata($user);

Waarbij $user ofwel een userid is ofwel een username. Die functie get_userdata is al geinclude in je pagina via die vorige includes. Als je wil weten hoe die werkt, hij is gedefinieerd in phpBB2/includes/functions.php

In de functions.php kan je waarschijnlijk wel nog een heleboel leuke dingen vinden.


Laatst gewijzigd door hopla op 30 Jan 2006 23:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2006 15:46 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Jan 2005 0:00
Berichten: 127
Woonplaats: Bredene
login:

Code:
if( $userdata['username'] == 'Anonymous' )
{
<form> //locatie van login.php
input type='hidden' name='redirect' value='../index.php'/> //naar welke pagina wil je na het inloggen ?
input type='text' name='username' size='20' maxlength='40' value=''/> //username
<input> //passwoord
<input> //autologin aan/uit
<input> //GO !!
</form>
}


:wink:

je kan nog heel veel meer bereiken met phpBB integratie zoals een 'waar bevinden de personen zich momenteel op de website ?'-overzicht:

ipv $userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_INDEX);

maak je een pagina met vb:

$userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_DOWNLOADS);

in constants.php pas je voeg je dan deze regel(s) toe ( na // Page numbers for session handling ):

define('PAGE_DOWNLOADS', -90);

het getal achteraan hou je best vrij groot om niet in het vaarwater van phpBB te komen...

in admin/index.php (na switch($onlinerow_reg[$i]['user_session_page'])
):

case PAGE_DOWNLOADS:
$location = $lang['Viewing_DOWNLOADS'];
$location_url = "index.$phpEx?pane=right";
break;

in viewonline.php ( na switch( $row['session_page'] ) ):

case PAGE_DOWNLOADS:
$location = $lang['Viewing_SITE'];
$location_url = "../index.$phpEx";
break;

in lang_main.php:

$lang['Viewing_DOWNLOADS'] = 'Downloads';


om te registreren of te checken wie er online is, kan je ook de phpbb-variabelen gebruiken 8)


Laatst gewijzigd door Velle op 14 Jun 2006 0:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2006 15:53 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Heb je dat login dinkje zelf gevonden of ergens anders op het net? Want doorover stond niks in die url die je eens gepost hebt (http://www.sollu.com/solutions/post-7.html).


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2006 15:58 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Jan 2005 0:00
Berichten: 127
Woonplaats: Bredene
mja, 't is een tijdje geleden maar uit templates/classic/login_body.tpl haal je de form die je nodig hebt


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2006 15:59 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Velle schreef:
mja, 't is een tijdje geleden maar uit templates/classic/login_body.tpl haal je de form die je nodig hebt

Aha. Dan weet ik ook meteen waar ik moet zoeken als ik nog meer van die dingen nodig heb :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2006 16:42 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
Geert82 schreef:
Iets in de trend van scoutseeklo zoals in
dit topc lijkt me wat ik van plan ben. Deze werkt blijkbaar ook via phpBB maar ik weet niet of er van groepen wordt gebruikgemaakt. Thijsvdv? (ik dacht met userlevels, maar dit zou voor mij iets te beperkt zijn.)

Eeps,
We gebruiken inderdaad groepen. En dan kun je per pagina bepalen wat een bepaalde groep mag zien of niet (met behulp van de functie die ik op de vorige pagina in dit topic heb gezet):
Code:
<?php if(check_Membership("Leiding")) { ?>
Dit is enkel voor leiding
<?php } ?>


Dit werkt zeer makkelijk.
De integratie kun je nog verder doordrijven:
gisteren coppermine geupdate naar 1.4.3, en een beetje stylen (work in progress, 'k word ook door examens geplaagd):
http://www.scoutseeklo.be/cpg132/index. ... coutseeklo

Greetz,
Thijs

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Laatst gewijzigd door thijsvdv op 06 Feb 2006 16:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Jan 2006 13:13 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
Die integratie heeft natuurlijk zowel zijn voor en nadelen.
Een probleem bij mij is dat ik reeds meer dan 100 namen in een tabel heb staan die allemaal een account moeten krijgen (en er zouden mogelijk nog een 50-tal in ene keer moeten bij komen). (plus de extra gegevens die daar staan moeten gekoppeld blijven met account). In die lijst staan ook wel een aantal personen die geen account zullen hebben wegens gebrek aan email/internet maar die gegevens moeten er wel blijven voor de andere contactgegevens.

Met alles naar phpbb over te brengen (als dat al gaat) ga ik misschien wel het overzicht verliezen.
@thijs, kan het dat op jou forum enkel leiding en bepaalde takken toegang hebben tot het forum en geen leden, ouders of buitenstaanders?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Jan 2006 18:25 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
Geert82 schreef:
@thijs, kan het dat op jou forum enkel leiding en bepaalde takken toegang hebben tot het forum en geen leden, ouders of buitenstaanders?

Klopt.
We hebben besloten om voorlopig het forum nog niet voor iedereen toegankelijk te maken, misschien verandert dat wel in de toekomst.

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Jan 2006 22:31 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Nov 2004 0:00
Berichten: 38
Ik heb al de code die normaal nodig is om die phpbb sessions over te nemen in een bestandje session.php gestoken.
dan als test heb is:
/index.php
/test.php
/session.php
/template/menu.php

session.php wordt geinclude in menu.php dat zelf dan geinclude wordt in index of test.
Nu als ik mij inlog via test of index wordt ik naar test.php?sid=b160b4deef362e689dbc710fc28c1e24 of naart zelfde maar dan index.php gestuurd en komt ook de naam en de avatar van diegene die is ingelogt op de pagina te staan.
Tot nu toe alles in orde.
Wanneer ik nu gewoon op een link klik van de ene naar de andere pagina <a hreff="index.php">index</a>
ben ik blijkbar niet meer ingelogd of moet die session-id altijd meegegeven worden in de link?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Jan 2006 22:43 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Assshaker schreef:
Wanneer ik nu gewoon op een link klik van de ene naar de andere pagina <a hreff="index.php">index</a>
ben ik blijkbar niet meer ingelogd of moet die session-id altijd meegegeven worden in de link?

Normaal gezien niet... Je zit nog altijd in hetzelfde domain? Je gaat dus niet van ergens.host.be naar host.be of omgekeerd of zo?
Anders is er ook een functie in phpBB 'appendsid' of zo die telkens het session id aan de url plakt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Jan 2006 22:48 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Nov 2004 0:00
Berichten: 38
ik ga van http://scoutsvremde.be/test/index.php?s ... 2157e73acf
naar
http://scoutsvremde.be/test/test.php
:?
Moeten sessions soms ergers voor of achter komen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Jan 2006 23:01 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Assshaker schreef:
Moeten sessions soms ergers voor of achter komen?

Ja ja! Je zegt het nu zelf, had er nog niet aangedacht! Je moet zorgen dat je die session functies oproept VOOR je enige output maakt naar de browser. Die sessions maken gebruik van cookies en cookies moeten meegezonden worden in de headers, dus voor je ook zelfs maar een lege regel output.
Je kan dus best die php file met alle phpbb session code includen helemaal bovenaan je pagina. En niet in je menu.php, want dan heb je waarschijnlijk al een <html>, <head> en <body> tag doorgestuurd.


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.