Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 19:34

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Phpbbvragen
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2005 0:41 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
Hello,

ik wens een database te kopieren in mijn phpmyadmin (heb dit ondertussen gevonden) omdat in snXXXX al die tabellen zitten van het forum en wens die te kopieren naar bv snXXXX_forum ofzo.
Nu is dat veilig en zou dat correct gebeuren ?

Dan wens ik mijn database naar waar m'n phpbb moet gaan ook aanpassen naar die nieuwe database ofcourse, maar dat kan je niet via phpbb zelf denk ik ?
Is dat een instelling of ergens in de code of database dat ik moet zijn ?

Zou dit gevolgen kunnen hebben of niet ?

Alvast bedankt ...

PS: mss voor een scoutnetmedewerker, mijn forumdb is iets van 10 mb, als ik die kopieer ga ik dan direct over de limiet (en kopieert hij bepaalde dingen niet) of kan ik dan bv in tijdspanne van uur ofzo de andere gegevens wissen ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2005 10:56 
Offline
 
 

Geregistreerd: 18 Okt 2005 22:59
Berichten: 2
het file config.php in de map van php kan je op volgende manier aanpassen:

Code:
<?php

$dbms = 'mysql';

$dbhost = 'localhost';
$dbname = 'scoutssite'; //de databasenaam
$dbuser = 'root'; // de user
$dbpasswd = ''; //het paswoord

$table_prefix = 'phpbb_';

define('PHPBB_INSTALLED', true);

?>


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Okt 2005 18:37 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Jul 2002 23:00
Berichten: 236
Waarom?

Ik zie niet direct veel voordeel om in dit geval meerdere databases te gebruiken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Okt 2005 5:41 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
Nu ist opgelost ...

Twas in feite wat meer voor de opkuis qua tabellen ...

Had het forum geinstalleerd in m'n snXXXX en daar zaten nog andere tabellen ook in.
Nu zitten alle tabellen van m'n forum in de database snXXXX_forum en niet meer in snXXXX.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Okt 2005 11:17 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
caygull schreef:
Waarom?

Ik zie niet direct veel voordeel om in dit geval meerdere databases te gebruiken.

Om niet per ongeluk je forum tabellen aan te passen of te verwijderen? Beter overzicht? Ik doe het ook zo hoor :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Okt 2005 14:21 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
hopla schreef:
caygull schreef:
Waarom?

Ik zie niet direct veel voordeel om in dit geval meerdere databases te gebruiken.

Om niet per ongeluk je forum tabellen aan te passen of te verwijderen? Beter overzicht? Ik doe het ook zo hoor :)


Joepie, ben ik nu ook goed ? ;) :p


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Okt 2005 17:50 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Bolle schreef:
hopla schreef:
caygull schreef:
Waarom?

Ik zie niet direct veel voordeel om in dit geval meerdere databases te gebruiken.

Om niet per ongeluk je forum tabellen aan te passen of te verwijderen? Beter overzicht? Ik doe het ook zo hoor :)


Joepie, ben ik nu ook goed ? ;) :p

Euh impliceert dat dan dat ík goed ben? :p


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Okt 2005 21:16 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
Nee wi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Okt 2005 11:30 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Jul 2002 23:00
Berichten: 236
Citaat:
Om niet per ongeluk je forum tabellen aan te passen of te verwijderen? Beter overzicht? Ik doe het ook zo hoor :)

En toch ben ik nog niet zo overtuigd. Verwarring kan je toch uitsluiten door prefixes te gebruiken!?!
Het voordeel van één database is dat je maar één connectie nodig hebt voor al je gegevens, wat het koppelen van tabellen uit verschillende toepassingen gemakkelijker maakt.

caygull.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Okt 2005 14:06 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
Met het forum doe ik op zich toch niets, het is een losstaand feit ..
Dus leek het mij beter om dat in een aparte database te steken ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Jan 2006 3:31 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2004 23:00
Berichten: 661
Is het mogelijk om het totaal aantal posts te behouden, ook al wis je de berichten ?

Wij hebben u iets van een 25000 berichten en gaan moeten wissen of we raken over onze limiet.

Nu is het mogelijk om het aantal berichten van elk lid te laten staan (en ook verder te laten optellen ?) maar wel de berichten zelf te wissen ?


Of is dit te complex ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Jan 2006 10:27 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Bolle schreef:
Is het mogelijk om het totaal aantal posts te behouden, ook al wis je de berichten ?

Wij hebben u iets van een 25000 berichten en gaan moeten wissen of we raken over onze limiet.

Nu is het mogelijk om het aantal berichten van elk lid te laten staan (en ook verder te laten optellen ?) maar wel de berichten zelf te wissen ?


Of is dit te complex ?

25.000? Virtuele scouts aan het worden? :P

Ik denk dat het alleen kan door in je phpBB-code neig te gaan prutsen. Totaal aantal posts behouden lijkt me nog mogelijk (nieuw config-record aanmaken waarin je "aantal_archief_posts" bijhoudt (bijvoorbeeld: 20.000); je code dan gaan aanpassen dat hij aantal posts telt en daar het bovenstaande getal bij optelt).

Ook nog zorgen dat het aantal posts per persoon klopt, lijkt me een heel stuk ingewikkelder. Met veel moeite en doorzettingsvermogen kan je het wel bereiken op dezelfde manier als hierboven: nieuw veld "aantal_archief_posts" in de tabel users maken, en daar voor al je 87 gebruikers gaan invullen hoeveel posts ze hebben gedaan die intussen gewist zijn. Nadien dan overal je code aanpassen die het aantal posts opvraagd (want daar moet dan dit getal bij opgeteld worden).

Als je dat laatste toch van plan bent, kan je er best een scriptje voor schrijven denk ik (één bericht verwijderen, aantal bij juiste user en totaal aantal verwijderde posts met ééntje verhogen).

To

ps: Nog niet uitgeprobeerd: misschien blijft alles zoals het moet als je via het admin-panel Pruning aanzet?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Jan 2006 10:29 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
in je phpbb tabel 'phpbb_users' > veld 'user_posts' houdt per gebruiker het aantal posts bij ('t zou te gek zijn iedere keer opnieuw te gaan tellen), dus berichten verwijderen zou geen kwaad mogen kunnen

maar pak toch maar een backupke hé ;)

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Jan 2006 10:32 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
o ja, nog vergeten:
tabel 'phpbb_forums' > 'forum_posts' houdt per forum het aantal posts bij.

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Jan 2006 10:34 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2004 23:00
Berichten: 208
To schreef:
Bolle schreef:
Is het mogelijk om het totaal aantal posts te behouden, ook al wis je de berichten ?

Wij hebben u iets van een 25000 berichten en gaan moeten wissen of we raken over onze limiet.

Nu is het mogelijk om het aantal berichten van elk lid te laten staan (en ook verder te laten optellen ?) maar wel de berichten zelf te wissen ?


Of is dit te complex ?

25.000? Virtuele scouts aan het worden? :P

Ik denk dat het alleen kan door in je phpBB-code neig te gaan prutsen. Totaal aantal posts behouden lijkt me nog mogelijk (nieuw config-record aanmaken waarin je "aantal_archief_posts" bijhoudt (bijvoorbeeld: 20.000); je code dan gaan aanpassen dat hij aantal posts telt en daar het bovenstaande getal bij optelt).

Ook nog zorgen dat het aantal posts per persoon klopt, lijkt me een heel stuk ingewikkelder. Met veel moeite en doorzettingsvermogen kan je het wel bereiken op dezelfde manier als hierboven: nieuw veld "aantal_archief_posts" in de tabel users maken, en daar voor al je 87 gebruikers gaan invullen hoeveel posts ze hebben gedaan die intussen gewist zijn. Nadien dan overal je code aanpassen die het aantal posts opvraagd (want daar moet dan dit getal bij opgeteld worden).

Als je dat laatste toch van plan bent, kan je er best een scriptje voor schrijven denk ik (één bericht verwijderen, aantal bij juiste user en totaal aantal verwijderde posts met ééntje verhogen).

To

Dit lijkt me toch allemaal een beetje overbodig? Hier ga je er toch van uit dat phpbb iedere keer opnieuw alle berichten telt, terwijl hij het aantal volgens mij gewoon uit een veldje pikt uit de database...?

Citaat:
ps: Nog niet uitgeprobeerd: misschien blijft alles zoals het moet als je via het admin-panel Pruning aanzet?

Geen slecht idee ook :D

_________________
http://www.scoutseeklo.be
CodeIgniter versie => http://www.scoutseeklo.be/scouts/Home (work-in-progress!)


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.