Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 12:19

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 Jun 2007 9:33 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 Mei 2006 9:46
Berichten: 64
Woonplaats: Humbeek
Hallo,

ieder jaar organiseren wij met onze leiding een grootscheeps feestweekend. Om deze organisatie wat te vergemakkelijken gebruiken we hiervoor Google Docs zodat iedereen van onze leiding steeds weet hoe ver we met de organisatie staan. Nu is dit naar onze ervaring toch net iets te eenvoudig om echt via het internet alles in goede banen te leiden. Zo kan je geen mappen structuur aanmaken (labelen gaat wel, maar is niet duidelijk genoeg voor de meesten) vandaar dat ik wat opzoek gegaan ben naar wat alternatieven opensource alternatieven.

eGroupware heb ik gevonden, ziet er allemaal goed uit, maar bij de installatie ervan lopen sommige zaken spaak. Nu was de vraag of er sommigen onder jullie ervaring hebben met het gebruik van dergelijke pakketten en wat je meningen daarover zijn..

alvast bedankt

_________________
Longboarding to Heaven °~


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Jun 2007 9:51 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Tijdens mijn stage heb ik eGroupware en TikiWiki moeten uittesten en uiteindelijk eGroupware moeten installeren op een productieserver.

Als je op zoek bent naar een groupware-pakket, is eGroupware zeker een goeie keuze. De mogelijkheden zijn bijna ontelbaar, maar het heeft ook enkele nadelen:
> Zeer zwaar pakket (alles samen zowat 70MB aan basisbestanden als ik mij niet vergis).
> Moeilijke installatie met vaak rechtenproblemen (de mappen waarin je bestanden kan uploaden/downloaden moeten buiten de public_html-map liggen en toch bereikbaar zijn door de Apache-user; kan gefixt worden met SuEXEC).
> Te uitgebreid? Alles wordt geïnstalleerd, ook al heb je misschien 90% van de modules niet nodig.

Persoonlijk denk ik dat het voor de organisatie van een scoutsactiviteit toch wat overdreven groot is. Misschien is een gewoon Wiki-systeem al voldoende? Eventueel met een soort filemanager waar iedereen aan kan?

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Jun 2007 10:03 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 Mei 2006 9:46
Berichten: 64
Woonplaats: Humbeek
Die rechtenproblemen heb ik al opgemerkt, zwaar pakket is het inderdaad, vooral om de overdaad aan zaken die ons helemaal niet interreseren, maar het opvolgen van de projecten is wel een goede zaak, ook het adres boek en favorieten zijn een makkelijke tool. Agenda iets minder aangezien we al gebruik maken van de google calendar..
Het is vooral met het oog naar de toekomst toe, momenteel gaan er vaak zaken verloren, alles mooi in mappen steken en dan die mappen niet meer terugvinden.. Als je online werkt kan iedereen die in de toekomst toe aan het project meewerkt makkelijker alle gegevens bekijken en wordt het organiseren zo goed als routine..

suggesties zijn altijd welkom..

_________________
Longboarding to Heaven °~


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.