Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 27 Apr 2024 9:35

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 Jun 2004 15:44 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Hoi,

Hoe kan je phpBB integreren in je website zonder frames te hoeven gebruiken? (zoals scoutnet doet met dit forum) En waar moet je mee rekening houden en zo?

Alvast bedankt,
Hopla


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Jun 2004 20:56 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
Ik denk dat phpNuke werkt met een basis die op alle pagina's dezelfde is (hoofding, linkermenu, voet), waarbinnen gewone pagina's worden geincluded. Ik denk dat je best ook zo werkt om je phpBB-forum in een bestaande site te integreren.

PhpBB werkt ook met templates, het is dus daar dat je de look ervan moet aanpassen. En natuurlijk in de css.

To


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Jun 2004 8:11 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Jul 2002 23:00
Berichten: 69
supermod (http://www.supermod.org) maakt gebruik van een portaal.

Hierdoor kan je in je forum andere pagina's weergeven (zowel PHP als html). Handig is ook dat je in deze 'gewone' site-pagina's gebruik kan maken van alle functies van het forum (gebruikersrechten, kalender, nieuwsberichten)...
Op onze site (http://www.scoutsnijlen.be) is dit zo gedaan. Gasten krijgen minder te zien dan geregistreerde gebruikers.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Jun 2004 12:15 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Aug 2002 23:00
Berichten: 115
supermod werkt dit ongerveer hetzelfde als PHPnuke?
welk bestand moet ik allemaal downloaden voor het gebruike van supermod?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 Jul 2004 12:47 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
hopla schreef:
Hoe kan je phpBB integreren in je website zonder frames te hoeven gebruiken? (zoals scoutnet doet met dit forum) En waar moet je mee rekening houden en zo?


Ik had je post ff uit het oog verloren...
Bedoel je enkel in de layout integreren (zoals bij onze site: http://www.92ste.be/forum/ ) of ook de login toestanden?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 Jul 2004 13:13 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Geert82 schreef:
Bedoel je enkel in de layout integreren (zoals bij onze site: http://www.92ste.be/forum/ ) of ook de login toestanden?

Ik wil exact wat jullie hebben!! :) Fantastisch, hoe heb je dat geflikt?

Maar wat bedoel je met "de login toestanden"? Voor zover ik zie zijn die ook geintegreerd in jullie site.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 Jul 2004 14:23 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
Volgende uitleg werkt enkel als je met afzonderlijke header (en ev. footer) werkt die je in elke pagine include().

In includes/page_header.php zet je ergens bovenaan volgende code:
Code:
ob_start();
include("path/to/header.php");
$my_header = ob_get_contents();
ob_end_clean();

ob_start();
include("path/to//footer.php");
$my_footer = ob_get_contents();
ob_end_clean();


Onderaan zet je binnen de arrat "$template->assign_vars(array(..." volgende regels bij:

Code:
   "MY_HEADER" => $my_header,
   "MY_FOOTER" => $my_footer,


Dan open je in de templates directory de file "overall_header.tpl" en daar zet je helemaal bovenaan
Code:
{MY_HEADER}

idem voor footer als je die hebt.

Voor de rest zal je hier en daar misschien nog iets aan de templates moeten veranderen, of dit nodig is zal je wel merken.

Succes!
Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 Jul 2004 14:26 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
hopla schreef:
Geert82 schreef:
Bedoel je enkel in de layout integreren (zoals bij onze site: http://www.92ste.be/forum/ ) of ook de login toestanden?

Ik wil exact wat jullie hebben!! :) Fantastisch, hoe heb je dat geflikt?

Maar wat bedoel je met "de login toestanden"? Voor zover ik zie zijn die ook geintegreerd in jullie site.


Met login toestanden bedoel ik dat als je inlogt op de site (zoals hier bij scoutnet het geval is) je overal ingelogd bent, inclusief phpBB, maar als je dat wil zal je moeten overstappen op iets als phpnuke veronderstel ik, tenzij hier iemand anders een oplossing voor heeft?

Geert


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jul 2004 17:02 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Als ik het goed begrijp laat je dus phpBB de rest van je site includen, ipv van je site phpBB te laten includen ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jul 2004 17:14 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
ja, zo doe ik dat toch aangezien heel de site zo opgebouwd is.
Ik had eerst niet gezien dat jij al je content include in je index.
mogelijk zijn er nog wel andere manieren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jul 2004 18:07 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Oke, ik heb een andere - xhtml valide - aanpak gevonden:
de <object> tag :)

Werkt perfect in Firefox, beetje lelijk in IE, maar doenbaar.

Code:
<object data="http://forum.gisco.be" type="text/html" style="width: 100%; height: 10000px; padding: 0px;">Woeps, jij hebt een kakbrowser die geen object tag ondersteund! (en dan linkje naar firefox natuurlijk :p)</object>


De width style tag zal wel duidelijk zijn, de height zet ik zo hoog (zal wel nog wat finetunen) omdat met een height van 100% hij gewoon de hoogte neemt van het container element. Dat is niet hoog genoeg natuurlijk (ik wil geen extra scrollbars).
De padding 0 dient om in IE toch op zijn minst die lelijke horizontale scrollbar weg te krijgen (de verticale blijft staan - inactief welliswaar, grrr). Dat is het enigste wat ik kon vinden om het toch ietsje mooier te maken in IE :S

EDIT: toch nog een klein probje gevonden met deze methode, anchors blijken precies niet te werken (de # dingen, alle links werken wel). Dus je komt niet automatisch bij de #top terecht en zo. Maar toch een methode die te overwegen is denk ik.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Jul 2004 19:04 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 501
Woonplaats: Reet
Heb je hier al een voorbeeldje van online staan?

echt valid is mijn methode inderdaad niet, van zodra ik de volledige staat xhtml 1.0 heb gekregen zal ik het forum ook nog is onder handen pakken.
Een heel deel van de site valideerd al wel maar swat, we zijn off-topic aan t gaan


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Jul 2004 7:06 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Geert82 schreef:
Heb je hier al een voorbeeldje van online staan?

Ben wat aan het prutsen aan een nieuw ontwerp voor onze site (grafisch wonder als ik ben, kuch :S (moet toch eens een hulp zoeken voor dat gedeelte :P)). Heb daarin eens die object tag getest:
http://gisco.be/giscomondriaan.html

EDIT: jesus, kak iexploder. Dat werkt dus perfect (op schoonheidsfoutje na) als ik die pagina offline bekijk (met object tag naar online forum), maar werkt dus niet als ik die online bekijk !?!?! (kunnen die gasten in redmond eigenlijk IETS goed doen?? /rant)
Maar die anchor tags werken blijkbaar toch wel (zij het enkel in firefox <zucht>).

EDIT2: blijkbaar laat IE (op standaard beveiligings inst) het niet toe dat je sites uit een ander domein (in dit geval forum.gisco.be) laadt in een andere site. Opl is dus om direct vanuit eigen domein te linken.


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.