Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Apr 2024 4:09

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13 Apr 2005 21:13 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2002 23:00
Berichten: 24
Woonplaats: Aarschot
Ik heb vandaag gemerkt dat ons forum gehackt en defaced is. (ondertussen opgelost)

Ik ben de schade nog aan het opnemen, maar op het eerste zicht lijkt het eerder onschuldig, en hebben ze enkel wat links gewijzigd om naar hun scriptkiddie forumke te pointen.

Iemand tips hoe ik dit best aanpak ? (Behalve phpbb2 regelmatiger patchen ...)
Ik ben betrekkelijk pissed off maar wil geen domme dingen doen.

Ik heb de gegevens van de site waarnaar de links op ons forum nu pointen met Whois opgezocht , maar ik weet niet goed welke gegevens hiervan verzonnen zijn en op welke ik kan verdergaan.

http://www.whois.net/whois.cgi2?d=magattack.net

Ik ben hier uiteraard niet echt mee opgezet, maar ik zou graag eerst weten of het effectief pipos van magattack zijn geweest voor ik verdere stappen onderneem, zoals hun ISP contacteren.

Iemand enige ervaring met dit soort fratsen ?

Edit : Ik zou willen weten wat de laatste bewerkingen op de db zijn om te weten of er accountinfo uit de database gequeried is. Kan ik dit in de logs nakijken ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Apr 2005 20:58 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jul 2002 23:00
Berichten: 36
Woonplaats: Beringen
wij hebben dit ook 2 keer aan de hand gehad op onze phpbb site. toen was het door een turkse site waar ik helaas niks van begreep. Na een fake redelijk officiele mail te sturen komt het niet meer voor.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Apr 2005 11:40 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Jun 2002 23:00
Berichten: 370
Woonplaats: Godinne
scoutnet zou dit kunnen melden bij hun provider maar dan moeten we eerst een dossier aanmaken met alle gegevens hier in.

Heb jij al stappen ondernomen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Apr 2005 16:25 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2002 23:00
Berichten: 24
Woonplaats: Aarschot
Ik heb het spel wat opgekuist en de laatste versie van phpbb2 geinstalleerd, en dat is al wat ik er aan gedaan heb. Ik verwacht eigenlijk geen verdere problemen.

Indien er nog miserie van komt ga ik wel hun ISP contacteren (via scoutnet ?). Het is misschien onschuldig bedoeld, maar mijn avond was wel naar de kl*ten; ik vond het niet zo grappig.

Btw. waar kan ik de logs bekijken ? Die zou ik wel eens willen napluizen op verdachte requests.
Ik ben nog altijd met het idee aan het spelen om dit te melden aan hun provider. Als je ziet wat er op hun forum staat is onze site waarschijnlijk niet de enige waar ze miserie op hebben verkocht. (ttz. als het effectief van magattack komt, he... dat is nog niet zeker. Daarom zou ik de http logs wel eens willen uitkammen.)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Apr 2005 22:12 
Offline
Site Admin
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Jul 2002 23:00
Berichten: 1522
Woonplaats: Wetteren
witte schreef:
Btw. waar kan ik de logs bekijken ? Die zou ik wel eens willen napluizen op verdachte requests.

Je vindt je eigen log op /var/log/apache/scoutnet.be/2005-04-mijngroep.be.log en archiefbestanden van de voorbije maanden op dezelfde plaats onder 2005-03-mijngroep.be.log.gz en 2005-02-mijngroep.be.log.gz.

To


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.