Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 29 Mrt 2024 13:46

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2005 19:34 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Aug 2005 19:30
Berichten: 3
Woonplaats: Wommelgem
Beste mensen,

ik zal mij even voorstellen, maar daarna wil ik jullie ook iets anders zeggen.

Ik ben Toon Van Wint; 21 jaar en student rechten. Ik rij wel zelf graag met de fiets omdat dit een milieuvriendelijk, goedkoop en gezond vervoersmiddel is.

Daarom wil ik nu dat er in dit land meer aandacht wordt besteed aan de noden van de fietsers. Naast de vele fietspaden die er nog moeten komen, is er ook nog een ander probleem; onze fietsen worden te gemakkelijk gestolen; vooral waar ze met grote concentraties staan en ook voor een lange tijd; aan de stations van de NMBS!

De NMBS weet dit! En na sterk aandringen van mijn kant beloven ze dan wel maatregelen in een verontschuldigingbrief, maar dit zal nooit snel genoeg gaan (of gewoon nooit gerealiseerd worden) als we er niet wat achter zitten.

Teken daarom mee deze petitie die eist dat de NMBS eens eindelijk haar grootste en onveiligste fietsenstallingen - deze van Gent, Antwerpen, Brussel, enzovoort - zal beveiligen met camera's, of er standaard bewaakte fietsenstallingen van maakt, omheind en met een bewaker. De mensen die dagelijks hun fiets achterlaten aan een station lopen te hoge kans om steeds weer bestolen te worden!

De kleinere stations kunnen dan desnoods uitgerust worden met fietskluizen voor de occasionele gebruiker die geen andere keus heeft dan met een dure fiets te komen.

Teken ook als u nog niets is overkomen, want geloof mij, onverwachts kan alles! En u kan ook alle gebruikers van deze stallingen ook helpen door zoveel mogelijk mensen op de hoogte te brengen. Als u dezelfde overtuiging niet deelt, geen erg, dan mag u dit gerust negeren, alvast toch bedankt voor uw tijd.

http://www.petitiononline.com/NMBSSNCB/petition.html

Parkings en dergelijke kunnen ze wel bijbouwen, maar eens gigantische aantallen potentiële klanten die met de fiets willen komen een beetje aanmoedigen is er niet bij? Verkeerde marketing is dat.

Ook de fietsersbond staat achter mijn initiatief en belooft haar medewerking! Ze kunnen qua preventie en onderzoek wel eens ter info gaan bij onze Noorderburen! http://www.enfb.nl

Maar simpelweg gaat het natuurlijk gewoon om de diefstallen tegen te gaan, dat is al een begin!

Ik doe dit niet meer voor mezelf, mijn fiets ben ik kwijt, maar wel voor toekomstige gedupeerden, want die zullen er blijven komen als men niet wakker wordt. Graveren en sterke sloten zijn een oplossing, maar uiteindelijk kan elk slot het begeven, zelfs de gehard stalen exemplaren:

“Ter vergelijking: om de winnaar te kraken, heb je meer dan 51 duizend newton aan kracht nodig.
Gezien de sterkte van de geteste kettingen zullen zelfs de zwakkere exemplaren het niet meteen begeven. Maar een dief kan natuurlijk stug doorgaan met knippen. Bij elke poging zal hij een steeds dieper deukje maken in de schakel. Maar of en wanneer een ketting het precies zal begeven, is niet te voorspellen.” - Technische Universiteit Delft

Ook vandalisme en het stelen van onderdelen hou je zo niet tegen.

Teken deze petitie; zodat ik met alle goede ideeën naar de politiek en de media kan stappen en iets constructiefs kan bekomen! Het is dus niet gezegd welke oplossing meteen de beste is, u kan mee debatteren daarover op het daartoe bestemde topic op het forum of het gewoon laten aan de beleidsmakers, de basis van deze petitie is het wakker schudden van die lamzakken.

http://www.petitiononline.com/NMBSSNCB/petition.html

Dank bij voorbaat
Van Wint Toon,
De eerste gedupeerde die zich niet laat doen en ongetwijfeld ook niet de laatste!
Een bewijs dat camera’s hun nut hebben en dus en oplossing kunnen zijn (maar niet hoeven):

wo 03/08/05 - Met de nieuwe bewakingscamera's in een aantal kustgemeenten zijn al ten minste tien misdrijven opgelost. De politie is erg tevreden.

Een maand geleden werden in De Panne, Koksijde en Nieuwpoort in totaal acht "intelligente" camera's geplaatst. Die zijn in staat om gezichten en nummerplaten van auto's te herkennen.

De camera's werken blijkbaar erg goed en kunnen veel details onderscheiden.

Dankzij de camera's zijn daders van onder meer vechtpartijen, fietsdiefstallen, maar ook inbraken herkend en met bewijsmateriaal geconfronteerd.

De stations van Leuven en Gent blijken volgens veel mensen al wel over bewaakte stallingen of fietskluizen te beschikken! Dat is natuurlijk al een goede zaak, maar dan is het ook aan de NMBS om de lijn door te trekken en elk groot en onveilig stations te beveiligen.

En dat het stelen van fietsen een misdrijf is zoals elke diefstal wordt door velen zwaar onderschat, art. 461 Sw:

-Hij die een zaak (fiets) die hem niet toebehoort bedrieglijk wegneemt, is schuldig aan diefstal.
-Met diefstal wordt gelijkgesteld het bedrieglijk wegnemen van andermans goed voor een kortstondig gebruik.
-Diefstallen worden gestraft met gevangenisstraf van een maand tot vijf jaar en met een geldboete van zesentwintig euro tot vijfhonderd euro.
-In het tweede geval bedraagt de gevangenisstraf niet meer dan drie jaar.

http://www.petitiononline.com/NMBSSNCB/petition.html

Dank bij voorbaat
Van Wint Toon,
De eerste gedupeerde die zich niet laat doen en ongetwijfeld ook niet de laatste!

_________________
Ijver mee voor een rookvrije omgeving en word lid van Free my Lungs vzw --> http://www.freemylungs.be


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.