Scoutnet vzw

We connect scouts!
Het is momenteel 28 Mrt 2024 12:54

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: ruby on rails
BerichtGeplaatst: 10 Dec 2005 18:08 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Jan 2003 0:00
Berichten: 221
Woonplaats: Scheldewindeke
Nu ik mij zelf gewaagd heb aan het (her)schrijven van een cms in php, komt het vaak bij mij op dat het toch wel een stuk gemakkelijker zou kunnen met Ruby on Rails.

Iemand enige ervaring of weet van hosting die dit ondersteunt?

http://www.rubyonrails.org/

_________________
Als het konijn niet in de hoed wil ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Dec 2005 17:21 
Offline
Site Admin
Site Admin

Geregistreerd: 30 Sep 2002 23:00
Berichten: 1806
'k ben het niet zeker, maar mss. is dit iets gelijkaardig:

http://www.zope.org

We denken eraan om dit te installeren.

Iemand ervaring hiermee?


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Dec 2005 20:46 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Jan 2003 0:00
Berichten: 221
Woonplaats: Scheldewindeke
Ziet er idd een beetje hetzelfde uit. Ik heb gelezen dat Ruby on Rails support heeft voor 'Prototype' (Ajax framework). Daarom zou mijn voorkeur naar Ruby on Rails uitrgaan, maar die voorkeur is verder niet echt gegrond.

_________________
Als het konijn niet in de hoed wil ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Dec 2005 18:57 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Feb 2003 0:00
Berichten: 66
Ruby on Rails is idd dé max, zeker checken die handel!

Qua hosting: Tmplus
Ken ik via mijn stage van vorig jaar, en die heeft me dan ook ruby leren kennen.
Op http://www.tmplus.be/hosting.html zie je de hosting prijzen zoals die momenteel zijn (om rails te gebruiken is de uitgebreide hosting nodig ).

Er staat nergens nog iets van Ruby on Rails, maar normaal komt er deze week een pagina met het ruby on rails hosting pakket er op.

Zope is blijkbaar net iets anders dan RoR hoor, zope is meer om snel CMS'en te maken, terwijl je met RoR alle soort van sites kan maken.
Met RoR heb je de boel uiteindelijk helemaal zelf onder controle, wat uiteindelijk altijd het gemakkelijkste uitkomt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Dec 2005 19:21 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Jan 2003 0:00
Berichten: 221
Woonplaats: Scheldewindeke
Wordt Ruby on Rails overwogen? Ik denk niet dat er in eerste instantie massaal cms'en mee gemaakt zullen worden, maar het is heel interessant voor tijdelijke websites zoals een inschrijvingspagina voor een bbq, fuif sites, of ... .

_________________
Als het konijn niet in de hoed wil ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Jan 2006 11:36 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Jan 2004 0:00
Berichten: 773
Ik heb gisteren Ruby on Rails geinstalleerd op een ouwe Ultra Sparc die ik, eindelijk, aan de praat gekregen heb. Installatie op Debian testing was een makkie en alles schijnt wel te werken.

Maar het gaat precies toch wel een beetje héél traag. Ik schreef een simpele hello world controller en mocht 10 seconden wachten voor die 2 woordjes in mijn browser te voorschijn kwamen. Daarna over FastCGI gelezen, dat proberen te installeren maar heeft mijn arm serverpje naar beneden gehaalt. Waarschijnlijk een configuratie foutje want plots had ik 200+ (and counting) apache processen :p

Nu ja, het feit dat het zo traag gaat zal wel niet aan het al dan niet gebruiken van FastCGI gelegen hebben, maar eerder aan het feit dat in die Sparc maar een 140Mhz processor zit. Maar het zet je toch aan het denken, als iedereen op Scoutnet zijn sites in RoR zou beginnen schrijven komen we niet toe met een dual core denk ik :) De overhead van RoR is gewoon weg te hoog vrees ik.

Tenzij iemand andere ervaringen heeft? (En tips om mijn installatie sneller te laten werken? Anders zet ik er php5 op :p)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Jan 2006 20:25 
Offline
 
 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Feb 2003 0:00
Berichten: 66
Hmm,
Tis volgens mij allesinds niet de bedoeling om te gaan ontwikkelen op nen server.
Op die site staan filmkes van hoe je de boel lokaal kan installeren, ik hab dit dan ook gedaan, en dat duurde echt niet lang om te maken hoor.
Maar kben dan ook verre ne wizard in ror, maar kwil et wel worden :-)


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.